דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסביבה כמשפיעה על מחירי נדלן 

מאת    [ 18/12/2011 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2395 פעמים ]

כולנו שומעים על שינויים במחירי הנדל"ן בתדירות גבוהה. העיתונים ומהדורות החדשות בטלוויזיה דנים באופן קבוע במצבם של מחירי נדל"ן, שינויים לכאן ולכאן כמעט מדי יום ויומו, ולא רק במדורים הכלכליים או בתכניות המיוחדות לכך. קיץ 2011 ומאורעותיו גרמו להתגברות העניין בנוגע לנדל"ן. גבר העיסוק בנושא מחירי נדל"ן. לאדם הפשוט, אשר אינו עוסק באופן מקצועי בשוק הנדל"ן קשה לעתים לעקוב מול כל המושגים המקצועיים אשר מוצגים בפניו באמצעי התקשורת. חוסר ההיכרות עם מושג זה או אחר לא אומר ששוק הנדל"ן לא משמעותי עבור האדם הבלתי מנוסה. בתקופתנו חשוב לכל אדם ואדם להשיג ידע מינימאלי על שוק הנדל"ן. במאמר זה ננסה להסביר בקצרה אלו גורמים משפיע על מחירי נדל"ן.

 

מחירון נדל"ן נקבע ומשתנה על פי פרמטרים שונים וגורמים שונים. לפניכם כמה פרמטרים מרכזיים בנוגע לשינויי מחירי נדל"ן. באמצעות מידע זה תוכלו להבין יותר כיצד פועל ומשתנה מחירון נדל"ן.

 

 הגורם המרכזי ביותר בנוגע לקביעת מחירון נדל"ן הוא הסביבה. הסביבה משפיעה על מחירון נדל"ן בכמה אופנים. האופן הראשון הוא בגובה מחירים של נדל"ן בעיר אחת לעומת גובה מחירים של נדל"ן דומה בעיר אחרת. מיקומן של ערים שונות ומידת מרכזיותן משפיע על ערך הנדל"ן בערים אלו. לדוגמא, אחת הסיבות המרכזיות שרוב נכסי הנדל"ן בתל אביב יקרים כל כך היא בשל מרכזיותה הרבה של תל אביב. מרכזיות זו יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים. האחד מהם הוא חשיבות כלכלית, כלומר, כמה מקומות עבודה יש בסביבה מסוימת לעומת סביבה אחרת. גורם נוסף המשפיע על מחירון נדל"ן, הוא קיומם של מוסדות להשכלה גבוהה בעיר. מוסדות להשכלה גבוהה מושכים ציבור צעיר לעבור לעיר זו או אחרת. ציבור זה מחפש דירות לגור בהן בקרבת מקום. באופן זה עולים מחירי נדל"ן באזורים שונים.

 

נוסף על ההתחשבות בסביבה בנוגע לגובה מחירי נדל"ן בעיר זו או אחרת, סביבה יכולה להשפיע על מחירון נדל"ן גם ברמת המיקרו, דהיינו, בתוך עיר ספציפית אחת. בדומה למרכזיותן של ערים מסוימות לעומת ערים אחרות, ידוע לכל שגם בתוך עיר ספציפית, לדוגמא תל אביב, קיימים אזורים מרכזיים יותר ואזורים מרכזיים פחות. מידת היותו של אזור מסוים במרכז או בשוליים, תשפיע על גובה מחירי הנדל"ן באזור זה.

 

מחירון נדל"ן בסביבה מסוימת לעולם לא חקוק בסלע. בכל סביבה ובכל מקום קיימים שינויים במחירי הנדל"ן באופן תדיר. עולה השאלה כיצד ייתכן שאזורים רבים נעשים יקרים יותר או יקרים פחות במהלך הזמן, למרות שמבחינה גיאוגראפית מיקומם לא משתנה. הסיבות לכך נעוצות גם הן בסביבה ובמידת מרכזיותה. מידת מרכזיותם של אזורים מסוימים לעומת אזורים אחרים היא דבר שיכול להשתנות, ואכן משתנה עם הזמן. דוגמא בולטת לכך היא מחירי הדירות באזור פלורנטין בתל אביב. עד לפני 15 שנה נחשב אזור זה, אשר ממוקם בדרום תל אביב, לאזור זו, לא מטופח ולא מרכזי. מחירי הדירות באזור זה היו בהתאם. לפני 15 שנים התחילו להשתכן צעירים באזור זה בשל היותו זול יחסית. אותה אוכלוסיה צעירה אשר נכנסה לאזור, התחילה להקים בו מרכזי בילוי ותרבות חדשים אשר הפכו את האזור לאחד ממרכזי חיי הלילה של תל אביב. שינוי זה הוביל לדרישה הולכת וגוברת לדירות באזור פלורנטין, אשר הובילה לעליה במחירי הנדל"ן באזור.

 

 

 

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות, צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב