דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הילד שלך מתווכח אתך על כל דבר שאתה מבקש ממנו? תן לו לבחור! 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2908 פעמים ]

שלום לך,

הפעם אני רוצה לתת לך טיפ מעשי מאוד בנושא של יצירת שיתוף פעולה עם הילדים. אם תפעל על פי הטיפ הזה בצורה נכונה אתה תצליח להגביר משמעותית את מידת שיתוף הפעולה שלך עם ילדך.

לטיפ הזה אנו קוראים כח הבחירה. 

יש דבר מאוד חשוב שצריך לדעת כאשר מנסים לגרום למישהו אחר לעשות משהו. כאשר אתה כופה על אדם (וכן - גם ילד הוא בן אדם) לעשות משהו או מחייב אותו לעשות משהו, הוא לעיתים קרובות לא מרגיש נוח עם זה ומתנגד.

ישנו כלי שאנו משתמשים בו שנקרא כח הבחירה. כאשר אתה רוצה שילד יעשה משהו אתה נותן לו לבחור בין שתי אפשרויות. לדוגמה, אתה כהורה רוצה שילדך יכנס להתקלח, אתה פשוט אומר לו "אני חושב שהגיע זמן למקלחת, אתה רוצה להתנגב במגבת הזאת או במגבת הזאת? (במקום אתה צריך להתקלח עכשיו...) או "שמתי לך במקלחת שני סבונים, לך תבחר באיזה להשתמש ואני אנסה לנחש אחרי שתסיים באיזה סבון השתמשת".   אתה נותן לו שתי אפשרויות לבחור.

זה מתיישם עם כל נושא: "אתה רוצה לאכול חביתה או שניצל?" (במקום בוא לאכול), או "מה אתה מעדיף ללבוש את החולצה הירוקה או הכחולה?".

חשוב לתת לילד לבחור בין אפשרויות והוא יעשה בדרך כלל אחת מהן מבלי להתעקש או להתווכחמשום שנתת לו לבחור ולהחליט. יש לנו הורה שיישם את זה כך: הילד שלו תמיד היה מתווכח איתו על המקלחת. לאחר שלמד את הנתון הזה הוא חזר הביתה והחליט ליישם אותו. הוא אמר לילדו - הגיע הזמן להתקלח. הילד אמר עוד מעט. האבא אמר "אוקי בן - מה אתה מעדיף עוד שתי דקות או עוד 120 שניות?" הילד אמר "120 שניות" - האבא ספר על השעון לידו והם הלכו להתקלח (כמובן שאחרי כמה ימים הילד בא לאביו ואמר לו - אבא זה אותו הדבר). בכל מקרה - יישום של כח הבחירה יכול להתבצע בדרכים רבות. הפעל את הדמיון ותן לילדך לבחור.

למורים שבינינו - הנתון של כח הבחירה עובד נהדר גם עם תלמידים בכל גיל. דוגמאות: אתה רוצה שהתלמיד יעשה משימה כלשהי. תן לו שתי משימות ובקש ממנו לבחור מי תהיה הראשונה ומי השניה. או אתה רוצה שיקרא רשימת מילים והוא בדרך כלל מתנגד... אתה כותב 10 מילים ואומר לו לבחור 5 מתוכן שהוא רוצה לקרוא. תן לו לבחור והוא ישתף אתך פעולה בקלות גדולה הרבה יותר.

נכון שדרוש דמיון בריא ויצירתי  של ההורה או המורה כדי להשתמש בטיפ הזה - אז קדימה לדמיין.

 

בהערכה,
אבירם היכל.

תבונה - חינוך חדש בישראל
מאיר בעל הנס 12 רמת גן
טלפון: 03-5743734
אי-מייל: info@tvuna-online.co.il
http://www.tvuna-online.co.il/

 

© 2011 כל הזכויות שמורות ל'תבונה'. 'תבונה' הינו מרכז למידה בעל רישיון מטעם הגוף העולמי ללמידה יישומית ששמו באנגלית Applied Scholastics. 'תבונה' פועל על פי שיטת לימוד הקרויה טכנולוגיית הלמידה. הנתונים שבמאמר זה מבוססים על התגליות של המחנך והסופר ל. רון האברד. הציטוט שבמאמר מתוך הספר 'ללמוד כיצד ללמוד' נעשה באישור של ספריית ל. רון האברד הבינ"ל, פרטים נוספים על השיטה באתר האינטרנט: www.appliedscholastics.org .

 

אבירם היכל, בוגר במנהל עסקים ומאמן בשיטת Applied Scholastics העולמית, הוא הבעלים והמייסד של 'תבונה'. 'תבונה' אשר הוקמה בשנת 2000 מסייעת לילדים לשפר את הקשב והריכוז, הלמידה וההתנהגות ללא תרופות. תכניות האימון הייחודיות בהם 'תבונה' עושה שימוש, מסייעות לילדים להצליח ללא ריטלין. המאמרים שנכתבו על ידי אבירם מיועדים לעזור להורים לשפר את שיתוף הפעולה בין הורים לילדים, להגביר את הביטחון העצמי של הילדים ולסייע למורים בעבודה עם תלמידים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב