דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי כלכלה ושמירה על הכושר הגופני - זה פשוט מאוד! 

מאת    [ 22/10/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2122 פעמים ]

סטודנטים לכלכלה לעיתים מגיעים לשלב במהלך לימודיהם בו הם נלחצים מאוד מעומס המבחנים וההגשות הנדרשות. אך למעשה, לימודי כלכלה מהווים את אחד המסלולים הנוחים ביותר לתואר ראשון אשר ניתן לשלב בו פעילות גופנית סדירה.

עבור אלו שביניכם שעדיין לא התחילו את לימודיהם – אל דאגה. תוכנית הלימודים בתואר הראשון בכלכלה מורכבת משני חלקים עיקריים: התקופה שמהלך הסמסטר, ותקופת המבחנים.

התקופה שבמהלך הסמסטר

בתקופה זו רוב הסטודנטים לכלכלה חופשיים כמעט לחלוטין בין הקורסים. בסופו של דבר, סמסטר טומן בחובו דרישה להשלמת 40 נ"ז. המשמעות היא קורסים בהיקף של 20 שעות בלבד בשבוע! תחת הידיעה ששבוע עבודה מלא בישראל הינו 42.5 שעות בשבוע, נשארות לכם 22.5 שעות פנויות וזה בהשוואה לעבודה במשרה מלאה שמתחילה ב-9 בבוקר ונגמרת ב-5 בערב! כך, בחישוב ברוטו, נשארות לכם לא פחות מ-35 שעות פנויות במהלך השבוע, ועוד יומיים שלמים בסוף השבוע. לימודי כלכלה נשמעים קצת יותר טוב עכשיו, לא..?

תקופת המבחנים

כאן העניין הופך לבעייתי יותר. סטודנטים לכלכלה נדרשים לרוב לשבוע של הכנה לפחות, בעיקר כאשר מדובר בקורסי המבוא – ביניהם מבוא למיקרו כלכלה השנוא על כמעט כל הסטודנטים לכלכלה. ההכנה למבחן דורשת מכם לשבת ולהתכונן כמה שיותר שעות, מכיוון שהמבחנים בכלכלה מזכירים במעט את מבחן הפסיכומטרי: מניסיוני ומניסיונם של כמעט כל חברי לספסל הלימודים לתואר בכלכלה – מספר השעות שמוקצות להכנה למבחנים בכלכלה משפיעה ישירות על הציון במבחן.

מכאן, שנושא הפעילות הגופנית צפוי לתפוס מקום נמוך יותר בסדרי העדיפויות שלכם. אני מכיר מעט מאוד סטודנטים לכלכלה שמצליחים לבקר בחדר כושר או לצאת לפעילות כלשהי במהלך תקופת המבחנים. הדבר מתעצם כאשר מדובר בתקופת המבחנים שבסוף סמסטר א' – אז קר מאוד בבקרים ובערבים והחשק לפעילות גופנית יורד מאוד, בעיקר אם הפעילות אינה בתוך חדר ממוזג כגון חדר כושר או אפילו בבית.

 

אם כך, האם ניתן לשמור על הכושר הגופני במהלך לימודי הכלכלה?

התשובה לכך היא – בהחלט כן! ראשית, דיברנו על התואר בכלכלה ואיך ברוב חודשי השנה הוא מאפשר לנו לבצע פעילות גופנית סדירה. בנוסף לכך, ולמזלנו, אנו חיים במדינה מתוקנת בה לרוב האוניברסיטאות והמכללות המציעות מסלול לתואר בכלכלה קיים חדר כושר בקרבת מקום. חלקן מציעות מסלולים מיוחדים לסטודנטים (לא רק לסטודנטים לכלכלה..) שמקלים על מימון חדר הכושר.

 אם נושא הכושר הגופני חשוב לכם, ואתם מעוניינים לסיים תואר בכלכלה בלי להפוך ל"פדלאות", שימו דגש על נושא זה לפני בחירת מוסד הלימודים בו תלמדו. בנוסף לשמירה על הבריאות, שמירה על כושר מאפשרת לכם להיות מרוכזים יותר בשיעורים, ואף שלא הוכח – יכול להעלות את הציונים בתואר בכלכלה.

 

למידע נוסף לגבי מוסדות הלימוד בארץ אשר מציעים מסלול לתואר בכלכלה, פנו לאתר כלכלנים המרכז מידע השוואתי בנושא לסטודנטים לכלכלה ומועמדים ללימודי כלכלה.

בהצלחה!

 

גור ביטון, סטודנט לתואר שני בכלכלה, מדריך כושר לשעבר בחדר כושר ומתרגל בחוג לכלכלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב