דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילות גופנית למניעה ולעיכוב האוסטיאופרוזיס 

מאת    [ 18/10/2011 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2372 פעמים ]

כפי שידוע האוסטיאופורוזיס היא מחלת עצם הנפוצה ביותר בעולם, לוקים בה במיוחד נשים אך גם גברים (בגילאים מעט יותר מבוגרים). רק בארה"ב נצפים מידי שנה כ- 2 מליון שברים מהמחלה , שחלקה בעמוד שדרה, חלקה במפרקי ירך וחלקה בפרק כף היד.

 תפקודם של העצמות

 1.    העצמות תומכות בשרירי השלד ובחלקם משמשות להגנה על אברים פנימיים כמו

       חוליות, אזור הצלעות ועצם הגולגולת.

2.    בתנועה, העצמות משתתפות לצד שרירי השלד כאשר הן שומרות על מנח הגוף

       והשינויים המתרחשים בו.

3.    בחלק מהעצמות מוח העצם מייצר תאי דם.

4.    העצמות בעצם משמשות מאגר של מינרלים ויונים שונים כגון סידן שהוא החשוב,

       זרחן ועוד.

 99%  מהסידן מאוחסן בעצמות ולכן כשמאבדים סידן מהעצם זה משפיע מהותית על הריכוז שלו גם בנוזל הפלזמה. שמירה על רמות סידן תקינות בדם חשוב יותר מתפקידים שקשורים בתמיכה, הגנה ותנועה עד כדי פגיעה בהם בשעת הצורך. רקמת העצם היא בעצם רקמת חיבור העשויה תאים חיים וסיבי קולגן.

 עוד בהיותינו עוברים, נוצר תהליך התפתחות העצמות ובמהלך חיי העצם חלה תחלופה תמידית של מינרלים בין העצם לגוף שמטרתה שמירה על רמת הסידן התקינה שבגופינו.

 פעילות גופנית

 לפעילות גופנית יש משקל משמעותי, תועלתי בעיכוב תהליך אוסטיאופורוזיס בכל טווח הגילאים. אזורי הגוף שבהם חלה עליה בצפיפות העצם בגברים ובנשים קשורים ישירות לסוג הפעילות הגופנית ולעצמות שעליהן מוטל העומס, לכן פעילויות  כמו ריקוד, מתיחות, ריצה, משחקי כדור, עבודה עם משקוליות ושינוי מקצבים , תורמים לעלייה בצפיפות העצם באזורים  שאיתם משתמשים.

מחקרים מצאו כי ענפי ספורט כמו התעמלות לסוגיה ואימוני כוח עצימים, מעודדים תהליכי בניית עצם בילדים ובמתבגרים , לכן פעילות גופנית בגיל הילדות משפיעה חיובי לטווך ארוך על בריאות העצם. הוצגו עדויות שבקרב מבוגרים פעילים גופנית, גם בפעילות מתונה יותר, חל עיכוב בתהליך אוסטיאופורוזיס -הירידה בצפיפות העצם וקטנה ההסתברות לשברים.

 

 בפעילות הגופנית ישולבו תנועות מהירות ואיטיות לסירוגין וזאת  3 – 5 פעמים בשבוע, אימוני הכוח בין 2 – 3 פעמים בשבוע. יש לכלול מגוון תנועות המפעילות קבוצות שרירים רבות.

 על מנת להפעיל עומס וגירוי על העצמות יש צורך להפעיל שרירים היות והם הם הקשורים לעצם עצמה וכך היא מגורה.

 הסידן כתוסף

האטת תהליך דלדול העצם בנשים לאחר חידלון הווסת בנוסף לפעילות הגופנית, מומלץ לתת טיפול של תוספים ובמיוחד תוסף סידן, כאן מדובר על סידן באיכות מעולה שהוא הסידן של חב' מרוולס. סידן זה אינו ניתן ככדור אלא כאבקה הנמהלת במים והתוצאה היא – משקה נפלא המכיל בתוכו סידן ציטראט, מגנזיום, ויטמין D  וויטמין C  העוזרים במורכבות הזו להטמאה וספיגה  מקסימלית של הסידן בעצם.

 ולסיכום

פעילות גופנית וצריכת סידן בתזונה הם מרכיבים באורח החיים הניתנים לשליטה ועשויים לתרום רבות לשיפור בריאות העצם, פעילות גופנית עיקבית סדירה במשך כל החיים ובמיוחד ב- 30 שנות החיים הראשונות היא מרכיב מרכזי במתכון להשגת בריאות עצם  מירבית ושמירה עליה.

 לחוסר פעילות נודעת השפעה שלילית רבה על בריאות העצם ועל סיכויי החלמה לאחר תהליך איבוד מינרלים מהעצם. גם למבוגרים שבינינו  לדאוג לפעילות  בהתאם לגילאים על מנת לשפר את היציבה ושיווי המשקל שהוא כל כך חשוב על מנת למנוע נפילות.

 

שפרה חרפק מוסמכת מכון וינגייט כמדריכת התעמלות למבוגרים ובעלת התמחות ייעודית נוספת  כמדריכת התעמלות בונה עצם (למניעת אוסטאופורוזיס) , היא אחת המדריכות הותיקות והעסוקות באזור המרכז בתחום התעמלות בונה עצם וברת סמכא בכלהקשור לשפור איכות החיים ובריאות גופנית באמצעות התעמלות ותוך שילוב תוספי תזונה טבעיים.שפרה התנסתה בשימוש במוצרי החברה ביניהם אומגה 3 צמחי, ולמדה על יתרונות התפקודיים והבריאותיים הנובעים מהשילוב בין פעילות גופנית לבין תזונה בריאה, ביחד עם תוספי התזונה הטבעיים של מרוולס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב