דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצוי שוכרים את בעלי הדירה באם נגרם נזק 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2315 פעמים ]

ניתו ללמוד על נושא זה מת"א 3174-05, אשר התובע בה, שהיה בזמנים הרלוונטיים לכתב התביעה בעליו של בית פרטי וגינה במושב באר טוביה, השכיר את ביתו לרבות גינה צמודה לנתבעים. בגין נזקים לגינה זו  הוגשה התביעה על סך כולל של 80,083 ש"ח.

 

הנתבעים מנגד טענו כי הגינה הייתה מוזנחת ולא מטופחת עוד בטרם נכנסו להתגורר בבית. עוד טענו כי מדובר בתביעה קנטרנית, לא מבוססת שכל מטרתה לנקום בנתבעים עקב הסכסוך שנתגלע ביניהם בתום תקופת השכירות ותוך ניצול הליכי המשפט לרעה.

 

עדות למצב הטוב בו הייתה הגינה בעת שנחתם חוזה השכירות ניתן למצוע בחוזה השכירות בו התובע הדגיש את חיובי הנתבעים כשוכרים, להחזקתה השוטפת של הגינה, שהוגדרה בהסכם - בחלק שנועד להגדרת המושכר, כגינה צמודה " מטופחת".

 

בסעיף 12 להסכם, אף התחייבו הנתבעים במפורש "לטפל בגינה הצמודה. או לחלופין לקחת גנן בתשלום על חשבון השוכרים על מנת לטפל בגינה". 

 

הנתבעים נשאלו מדוע הצהירו בהסכם כי הנם שוכרים "גינה מטופחת", אף שלשיטתם קיבלו בפועל גינה מוזנחת ותשובתם היתה כי התובע ציין שהחוזה סטנדרטי וכי יטפל בעניין (עמ' 46 לפרו' ש'5-33). יש להניח כי אלו היה מצבה של הגינה בעת החתימה על החוזה כמצבה במועד השבת הבית לבעליו, הנתבעים לא היו מאשרים  כי קיבלו לידהם גינה "מטופחת" והתשובה כאמור, אין בה להניח הדעת להצהרת הנתבעים בכתב ובחתימת ידם לפיה קיבלו גינה "מטופחת".

 

תמיכה נוספת מסויימת לטענות התובעים בדבר הפרת התחייבות השוכרים לטפח את הגינה ניתן אכן למצא בנתוני צריכת המים השוטפים, בתקופות הקיץ אשר מצביעים על ירידה בצריכת המים בחודשי הקיץ, שאינה עולה בקנה אחד עם התחייבותם לטיפול בגינה. 

 

כמו כן עדות תומכת נוספת למצבה של הגינה נמצאה בעדותו של מר צחי בר, מי שהתגורר בחלקו האחר של הבית, הקטן יותר. מר בר, שלא נמצאה סיבה לפקפק באמינותו ואף לא נשמעה טענה בעניין, הצהיר כי בכל תקופת מגוריו גינת הנכס הייתה ירוקה, מטופחת ויפה וגם בעת שעזב הגינה הייתה מטופחת מאוד, כללה עצים רבים, שיחים מטופחים ודשא ירוק.

 

לדבריו, " הגינה הייתה מסודרת ויפה, שמיל אהב את הגינה וסידר את הגינה. הייתה גינה מסודרת".

 

בעוד שבית המשפט קבע כי הוכח ע"י התובע שהנתבעים הפרו חיובם לתחזק הגינה, מצא הנ"ל גם שהיקף הנזק הנטען מופרז ולא מוכח במידה הנדרשת מתובע במשפט אזרחי.

 

ועל כן בעוד שסך התביעה עמד על 80,083 ש"ח פסקה השופטת דינה כהן כי הנתבעים ישלמו לתובע סך של 14,172 ש"ח בצירוף לשכר טרחת עו"ד בשיעור כולל של  3,500 ש"ח, בנסיבות העניין ובהתחשב בפער שבין התוצאה הסופית לסכום שנתבע מלכתחילה.

 

 כמו כן ונוכח זאת, ישאו הנתבעים באגרת המשפט בשיעור של 20%, וכן בהוצאות העד בר- כפי שנפסקו.

 

ניתן ללמוד מפסק דין זה כי בית המשפט מטיל אחריות על השוכרים לעמוד בהסכם השכירות ולשמור על תכולת הבית והנלווים לו במצב בו התחילה השכירות.

 

למידע נוסף כתובתנו באינטרנט www.abn.co.il

 

 

הכותב הנו עו"ד ממשרד פרנקל ושות' המתמחה בדיני עבירות בניה, רישוי עסקים וארנונה. אין באמור במאמר זה משום יעוץ משפטי ו/או חוות דעת מחייבת. כל האמור במאמר זה על דעתו של הכותב בלבד. לתגובות ניתן לפנות באמצעות מייל info@ranfrenkel.com או בטלפון 0737-99-7797 כתובת המשרד באינטרנט http://www.abn.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב