דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין אישיות נזקקת לאישיות יוצר וכיצד עוברים ביניהן? 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 2930 פעמים ]

מה ההבדל בין אישיות נזקקת לאישיות יוצר וכיצד עוברים ביניהן? 

 

 

אישיות נזקקת

 

אישיות נזקקת היא אישיות חסרת גבולות, פאסיבית ומתמכרת. אנשים בעלי אישיות נזקקת עסוקים כל חייהם בחיפוש כפייתי ומוגזם אחרי דברים חיצוניים שימלאו אותם עוד ועוד בדומה לחור שחור או למערבולת שסוחבת אליה עוד ועוד דברים ומכלה אותם.

 

הם אינם מכירים בעצמם, בכוחם או ביכולתם ליצור יש מאין ולעשות אלא הם בטוחים שהכוח נמצא בחוץ ושהפיתרון יבוא מאחרים. יש להם אישיות מתעצלת, מקובעת ומתרגלת שאינה אוהבת ליזום שינויים, ליצור, להתאמץ, להמציא ולהיגמל מנוחיות אלא להיפך: אישיות שרוצה שהכל יבוא אליה ובכמויות מופרזות. 

 

 

 

מגוון של התמכרויות וצרכים

 

לאנשים בעלי אישיות נזקקת יש דפוס התנהגות קבוע: לכל דבר הם מתמכרים. למשל, הם מנהלים יחסים זוגיים על בסיס התמכרות ולא על בסיס עוצמה ואהבה. כתוצאה מכך, הם נעשים תלותיים מאוד בבני הזוג שלהם, הם נקשרים בצורה קיצונית אל בני הזוג שלהם, הם אינם מסוגלים להיפרד מהם והם חווים כל סיום יחסים כטראומה וכנטישה נוראית.

 

אנשים בעלי אישיות נזקקקת הם צרכנים כפייתיים כי הם בעלי נטייה התמכרותית וגישה חסרת גבולות למעשה בכל נושא וכמעט בכל תחום. למשל, אישיות נזקקת לא תאכל סתם אלא תאכל בכמויות גדולות ומופרזות שתמיד ייגמרו בהשמנת יתר, בבעיות בריאותיות ובקשיים חברתיים. אישיות נזקקת תצרוך מין לא בכמות סבירה ובריאה אלא בכמויות מוגזמות ומנופחות עד כדי התמכרות ואובססיה מינית. אישיות נזקקת לא תנהל מערכות יחסים זוגיות נורמליות ורגילות אלא תישאב למערכות יחסים דרמטיות ורומנטיות בצורה הרסנית ומכאיבה שתמיד יסתיימו בניתוקים, בפרידות ובכאב לב.      

 

 

 

אישיות יוצרת

 

אישיות יוצרת היא אישיות בעלת גבולות ברורים, אקטיביות וחריצות. אנשים בעלי אישיות יוצרת הם אנשים שעסוקים בנתינה, בעשייה, ביצירה, בהמצאה של יש מאין, באופטימיות מדבקת ובהתלהבות.

 

אנשים בעלי אישיות יוצרת אינם מחכים לאחרים או מסתמכים על אחרים - אלא רק על עצמם. הם יוצרים את חייהם ואת גורלם במו ידיהם, ואינם מחכים או סומכים על אף אחד שיבוא להציל אותם. הם נמנעים באופן מודע מכל התמכרות, הזדקקות או תלות - וכתוצאה מכך הם מאוד עוצמתיים, חדים, ברורים, נחושים, סגורים על עצמם ומשרים אווירה חיובית וטובה מסביבם. 

 

 

 

יצירה פנימית של אנרגיה, חיוביות וכוחות

 

אנשים בעלי אישיות יוצרת אוהבים להתאמץ, נהנים לעבוד, להמציא וליצור. הם מסתפקים במועט, אינם מתמכרים, אינם מתקבעים, אינם מתרגלים לנוחיות אלא תמיד יוצאים לחפש את הדבר הבא.

 

יש להם כוחות אדירים כי מה שמזין אותם זו העשייה עצמה. ככל שהם חרוצים יותר, זקוקים לפחות, קלילים יותר, לא תלותיים, לא נשענים על אחרים ולא מתפנקים כך הם נעשים חזקים, חסונים, מלאי עוצמה וכוחות ובמשך הזמן אף הופכים את עצמם לחסינים מפני כל התנגדות.

 

 

 

המוטו

 

המוטו של אנשים בעלי אישיות נזקקת הוא: "אני זקוק לעזרה". אנשים בעלי אישיות נזקקת מאמינים במשפט הבא: "לבד לא אוכל להסתדר. רק עם הרבה תמיכה ועזרה מסביב אולי יש סיכוי שיום אחד אצליח להזיז משהו". אישיות נזקקת דומה בצורה סימבולית לספוג - כל מה שהיא מסוגלת לעשות הוא לספוג אליה עוד ועוד מים אבל לא לייצר מים בעצמה. היא מכלה את כל מה שיש אבל אינה נותנת מעצמה דבר.

 

לעומת זאת, המוטו של אנשים בעלי אישיות יוצרת הוא: "אני יכול לבד". אנשים בעלי אישיות יוצרת מאמינים במשפט הבא: "לבד אני מסתדר הכי טוב. תמיכה רק תפריע לי להזיז את הדברים". אישיות יוצרת דומה בצורה סימבולית למעיין או לנביעת מים - היא יוצרת מים מתוכה, היא מאפשרת להם לזרום ממנה והלאה והיא מביאה לחיים מסביבה.

 

 

וטיפ לסיום: אנשים בעלי אישיות נזקקת הם אנשים בעלי נטייה מובהקת להתדרדר כלפי מטה כי הם פאסיביים ועצלים. לעומת זאת, מה שיפה באנשים בעלי אישיות יוצרת הוא שככל שהם פועלים, דינמיים ואקטיביים יותר - כך הם נעשים חזקים, אופטימיים ועוצמתיים יותר. עצם העשייה, היצירה, המאבק וההתלהבות רק מלבים את כוחם יותר ויותר ולמעשה מעניקים להם את החוסן הייחודי שלהם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב