דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה מתקני מים עדיפים לבית - מטהרים או מינראלים ? 

מאת    [ 11/07/2011 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2815 פעמים ]

עובדה מוכרת היא כי ללא מים אין חיים, וכי על כולנו לצרוך מים בתדירות יום יומית המגיעה אף לעשר כוסות מים ביום בכדי לשמור על בריאותנו ואיכות חיינו. שוק המים בישראל טומן בחובו אפשרויות קנייה רבות כאשר המילה האחרונה בתחום נתונה כמובן למתקני מים, עם זאת נשאלת השאלה איזה סוג של מתקני מים עדיף  - מטהרים או מינראלים.

מבחינה שיווקית אין ספק כי מתקני מים מינראלים נחשבים כבריאים ויוקרתיים יותר, המים של הטבע, אך בפועל מתקני מים מטהרים מאפשרים לכם להשתמש במאגר הטבעי של מי הברז ללא החסרונות המוכרים של טעם וריח לוואי.

אולי תופתעו אבל איכות מי הברז בישראל הינה מהגבוהות בעולם היות ומדובר במי תהום, המים מעושרים במינרלים וכן מוספים אליהם כלור המונע התפרצות חיידקים ומזהמים ופלואור המסייע למניעת עששת ילדים. בניגוד למים מינרלים שנארזים בבקבוקים כשהם נטולי הגנה, וחשיפה מוגברת לשמש ולחום עלולה להביא להתפרצות זיהומים ושחרור רכיבים מזיקים מחומר הפלסטיק ממנו עשויים הבקבוקים כמו רכיב Bisphenol-A.

מתקני מים מטהרים מחוברים ישירות לצנרת הביתית ומסננים את מי הברז באמצעות מערכות סינון מובנות.למשל במקרה של מתקני מיני בר ובר המים של חברת תמי 4 מדובר בשלוש מערכות סינון משולבות: מסנן מיקרוני המונע חדירת חלודה וחול, מסנן פחם פעיל הסופח אליו את הכלור ושאר רכיבים אורגנים ונורת אולטרא סגול שמחסלת את החיידקים. כך שאתם נהנים גם מבריאות ואיכות אך ללא טעם הכלור המעיק וצבע המים העכור הנובע מחול וחלודה.

מעבר לכך כמות המים המסופקת במתקני מים מטהרים כדוגמת מיני בר או בר מים אינה מוגבלת הודות לעובדה שהם מחוברים כאמור ישירות לצנרת הביתית לעומת מתקני מים מינרלים המוגבלים בתכולת המים שהם יכולים לספק בהתאם לכמות המצויה במיכלי המים המורכבים על גבי המתקנים, כאשר תכולת המים במתקן מיני בר עומדת על כ-12 ליטר ובמתקן בר מים מדובר בכמות המגיעה עד כ-20 ליטר מים.

לפיכך בטרם שתכולת המים אוזלת במיכלים עליכם ליצור קשר עם חברת המים ולתאם עימה מועד שבו נציג שירות מטעמה יגיע לביתכם ויחליף בין המיכל הריק לאחד מלא וחדש. אלטרנטיבה אחרת העומדת בפניכם הינה לשמור בבית מיכלי מים רזרביים וכך להפחית את כמות הפעמים שבא נציג שירות יגיע לביתכם, אך שימו לב לא מדובר בפעולה פשוטה וקלה אלא החלפת המיכלים מצריכה כוח פיסי רב לצורך הרמת המיכלים והתקנתם על גבי המתקנים.

נוסף על כך במידה ואינכם מסתכלים רק על טובתכם האישית בפרט אלא על איכות הסביבה בכלל, אין ספק כי מתקני מיני בר או בר מים מטהרים נחשבים כ"ירוקים" בוודאי ביחס למתקני מים מינרלים. תחשבו לרגע על כמות הנפט שמתבזבזת מייצור מיכלי הפלסטיק, שינוע מיכלי הפלסטיק במשאיות וזיהום האוויר המצטבר, וכמובן מחזור המיכלים שלוקה בחסר היות וצבע כחול אינו מבוקש כלל ומיכלי הפלסטיק לבסוף מוצאים דרכם למטמנות האשפה.

כמו כן מתקני מים מטהרים כמו מיני בר או אחיו הגדול בר מים נחשבים לקומפקטיים יותר מאשר מתקני מים מינרלים היות ואינם נושאים מיכלי ענק וכך ניתן להציבם כמעט בכל מקום, כאשר מתקני מיני בר מיועדים להצבה על גבי משטחים כמו שיש ומתקני בר מים מיועדים להצבה על גבי הרצפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב