דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאור התיקונים האחרונים האם זה הזמן לקנות? 

מאת    [ 06/07/2011 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 1484 פעמים ]

בסקירה האחרונה אודות מדד S&P500 הערכתי ששבירתה מטה של רמת 1,250 הנקודות היא עניין של זמן. בשק התרחישים לקחתי את האפשרות לתיקון אם כי העוצמה והמהירות היו מפתיעות ועל רקע הדינאמיקה האחרונה דרושה הערכה מחודשת אודות כיוונו של המדד. כמו גם במדד המעו"ף שם שיניתי את הערכותי לפני מספר ימים, גם בשוק האמריקאי נוצרו בגרף היומי שתי נקודות שפל עוולות שבישרו על האפשרות לשינוי. אבל זו היסטוריה והשאלה המרכזית היא האם לאור הנתונים הקיימים, כדאי כבר מחר למלא את התיק בשלל מניות.


המגמה המשנית

בגרף השבועי אפשר לראות את המרכיבים הבאים:

1. מהלך הירידות שהחל ברמת 1,370 הנקודות נמשך לאורך רצף נטול תיקונים של שמונה שבועות ללא כל תיקון. רצף זה דרדר את מדד S&P500 עד לשפל של 1,258 הנקודות.2. בנוסף, הגיעה ירידה וזו עד לרמת 1,250 הנקודות המשמשת כרמת התמיכה המשמעותית ביותר בטווח הזמן הבינוני.

3. מהלך העליות של השבוע האחרון מגלם מספר מרכיבים:

א. הנר השבועי הוא "נר של קונים". נר ירוק מלא שמייצג שליטה מוחלטת של הקונים. בדרך כלל, נר כזה אמור להזין עליות נוספות והמשמעות היא שמבחנו האמיתי אל מדד S&P500 יהיה השבוע.

ב. מחזורי המסחר - למרבה הפלא מחזורי המסחר לא התרחבו בפרופורציה המתאימה לעליות. שבועות מסוג זה הנשלטים בלעדית על ידי הקונים ואמורים לסמל על מהפך, חייבים להתאפיין בגידול משמעותי בהיקפי הפעילות וזו נקודת חולשה.

4. בתחתית הגרף אפשר לראות את שני מדדי העוצמה בהם אני עושה שימוש. RSI ן-MACD. שני מדדים אלו מגלים עדיין חולשה ובעוד מדד S&P500 מצוי לא הרחק משיאו, מצויים שני מדדים אלה ברמות נמוכות יחסית.

5. עוד אפשר לראות על גבי הגרף המצורף את רצועות בולינגר. שתי הרצועות, העליונה והתחתונה, אופקיות לחלוטין "וסוגרות" האחת על רמת 1,250 הנקודות והשנייה על רמת ההתנגדות 1,370 הנקודות.

לכן בשלב הנוכחי ההערכה היא שמדד S&P500, כמו גם הדאו והנאסד"ק מצויים בתהליך דשדוש, כל אחד בתחומו. ללא פריצה ברורה מעלה או מטה, אין בסיס למהלך משמעותי ולעניות דעתי, על רקע הדינאמיקה הקיימת, יש להימנע מפתיחת כל פוזיציה.

המגמה המינורית

בגרף היומי אפשר לראות את המרכיבים הבאים:

1. מדד S&P500 ביסס שתי נקודות שפל שאינן יורדות במהלך התקופה האחרונה. שתי נקודות שפל אלו מעידות שמגמת הירידה שהחלה ברמת השיא תמה וכי המדד בשל לתיקון.

2. מהלך העליות האחרון נשא את מדד S&P500 עד לרמת 1,339 הנקודות וכפי שאפשר לראות על הגרף, רמה זו מייצגת שני מרכיבים:

א. קרבה לרמת התנגדות משמעותית ממנה החל גל הירידות האחרון.

ב. מדד S&P500 מצוי מעל לרצועת בולינגר העליונה. פריצתה של הרצועה העליונה מעידה על מצב של "קניות יתר" ומעלה את הסבירות לתיקון מיידי.

 


סיכום

לכן, בטווח הקצר קשה לראות המשך רציף של מהלך העליות. סביר יותר להניח שמהרמות הנוכחיות נראה את השוק האמריקאי נסוג ומתקן לאור הפרמטרים הקיימים. הירידה הנוכחית, אופייה, משכה והנקודות בהן תיבלם, תקבע את המשך הדרך. לכן, לאור הנתונים הקיימים הסיכון ברכישה כבר מחר גבוה למדי ולעניות דעתי יש לפחות להמתין לתיקון כדי לרכוש ברמת סיכון נמוכה יותר אם בכלל.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף ניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב