דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תלמוד עשר הספירות חלק א' הסתכלות פנימית, מאמר 1: פתיחה 

מאת    [ 04/07/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2680 פעמים ]

תלמוד עשר הספירות- חלק א' "הסתכלות פנימית" מאמר 1
המחבר: שמואל קרמרמן

פתיחה
שפת הקבלה מכונה בשם "שפת הענפים" בהתאם לדימוי של תמונת עץ ששורשיו כלפי מעלה ויוצאים מעולם האצילות וענפיו משתלשלים כלפי מטה דרך עולמות רוחניים תחתונים - בריאה, יצירה ועשיה עד להגיעם אל העולם הגשמי שמתחת לעולם העשייה. הכוונה בשפת הענפים הינה לתאר את הקשר שבין הגורמים, הסיבות וההסברים אשר חבויים בעולמות הרוחניים אבי"ע בגישת עילה ועלול לבין התוצאות שמתגלות בפועל במציאות גשמית שמתהווה בעולמנו.
השורשים שמצויים בעולמות עליונים מסמלים את האמת והמקור למתהווה בבריאה ובעיקר בעולם השפל ביותר שהוא העולם הזה, שבו באים לידי הגשמה ענייני הבריאה. הענפים שמשתלשלים מכל העולמות הרוחנים התחתונים מכילים בתוכם, באופן מודרג, את המידע האמיתי שצפון בשורשים שבעולם האצילות ושמועבר מהוויה רוחניות בלתי נתפסת למציאות גשמית פעילה בעולם החומר.
לכל הקיים בעולם החומרי יש שורש ייחודי משלו בעולמות רוחניים עליונים. מכיוון שבעולם הזה ישנם ריבוי ופירוד של עניינים ואירועים ונבראים ניתן לשער כי באופן דומה קיימים שורשים שונים ונפרדים בעולמות עליונים, כל אחד בפני עצמו, שאחראים על המתחולל בעולמנו. אין שורש אחד שדומה לשורש שני ולכן, כל עניין, אירוע או נברא מסוים שמתגלה בעולם הזה נובע משורש אחד יחודי אשר מצוי בעולם האצילות וממנו האמת אודותיו משתלשלת דרך ענפים עד להתגלותה ולהוצאתה לפועל כאן.
אם כך, מה שמתחולל בעולם הזה אמור לשקף את מה שקורה בעולמות רוחניים עליונים. אם בעולם החומרי הכיוון הוא לקראת הטוב, גם בעולמות עליונים יש התעלות והטהרות. לעומת זאת, אם בעולמנו מתחזקת הנטייה אל הרוע, כי אז גם בעולמות עליונים ישנה התדרדרות רוחנית וירידה בטוהר.
תפקידה של חוכמת הקבלה הינה ללמד ולהורות על הקשר שבין השורשים לבין הענפים. על הלומד אותה להקפיד ביותר על זיהוי העניין וקישורו הנכון אל הענף והשורש שממנו הוא מתפצל. ואכן, מי שבקי בחוכמת הקבלה לעומקה מסוגל להבין ולפענח את שפת הענפים על מנת שאחרים יוכלו להבין כיצד נעשה הקשר שבין השורש לענפים ולאיזה שורש מתקשר עניין מסוים ולאן העתיד מוליך את השתלשלות הדברים. הקושי הגדול בכך נובע מהצורך להכיר היטב את סוגי השורשים והענפים ולהגיע אל הידיעה, כיצד נעשית ההשתלשלות דרך העולמות העליונים עד להגעה אל הענף הייחודי שבעולם הזה. ידע כזה נחשב כמורכב ומסובך מאד ומתבסס, בין השאר, גם על לימוד השפעתן של עשר הספירות על הנהגת הבריאה והמתחולל בה. ההנחה היא, כי הלימוד וההעמקה בידע שקשור אל מערכת הספירות והפרצופים (אינטראקציה בין הספירות) מוליכים להבהרת הקשרים ולאיתור מסלול ההשתלשלות של הענפים החל מהשורשים הנסתרים שבעולמות עליונים ועד לעולם הגשמי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב