דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


easytrade - סקירה שבועית 2-7-11 

מאת    [ 03/07/2011 ]

מילים במאמר: 632   [ נצפה 1854 פעמים ]

תל-אביב: אופטימיות בפתיחת המחצית השניה של השנה

לראשונה מזה זמן רב צפויה היום הבורסה התל-אביבית לפתוח שבוע עם צפי ברור לעליות שערים: זאת, בהשראת העליות שנרשמו בוול-סטריט בחמישי ובשישי, ובהמשך לחדשות המעודדות שמגיעות מיוון. גם את השבוע החולף הצליחה הבורסה ברחוב אחד-העם לסיים בירוק, על אף יום חמישי אדום: מדד ת"א 25 איבד ביום חמישי 0.4%, אך סגר את השבוע בעלייה של 1.1%. מדד ת"א 100 נפל בחמישי 0.6% אך בסיכום השבועי הצליח לטפס 1.6%.

יום המסחר האחרון היה גם היום האחרון ברבעון השני של שנת 2011. על אף האופטימיות בשווקים יש לזכור כי מדד ת"א 25 איבד 7.6% מתחילת השנה, מתוכם 7.3% ברבעון השני.

בנק הפועלים יחלק דיבידנד בסך של 270 מיליון שקל לבעלי המניות, כך הודיע הבנק ביום חמישי לאחר סגירת המסחר. זו הפעם הראשונה מאז שנת 2008 שהבנק מחלק דיבידנד למשקיעים. מניית הבנק, שנפלה 1% ביום חמישי אך עלתה 1.6% בסיכום שבועי, תגיב להודעה הרשמית רק היום בפתיחת המסחר.

בעוד הדולר נחלש בעולם למול היורו, ממשיך השקל להתחזק מול שניהם. הדולר היציג ירד פעם נוספת אל מתחת לרף של 3 שקל ו-40 אגורות, וננעל ביום שישי על 3.399. כזכור, בראשית השבוע שעבר בחר נגיד בנק ישראל שלא להפתיע, ולהותיר את הריבית במשק על 3.25%.

 בעולם: וול-סטריט זינקה בשישי

בסופו של יום שישי ירוק במיוחד בוול-סטריט, ננעלו הדאו ג'ונס וה-S&P 500 בעליות יומיות של 1.4% והנאסד"ק נסגר בקפיצה של 1.6%. בסיכום שבועי התמונה ירוקה עוד יותר: עליות של 5.4%, 5.6% ו-6.1% בשלושת המדדים המובילים, בהתאמה.

אחד הגורמים העיקריים לקפיצה בשוקי המניות הוא נתון מאקרו חיובי שבלט לטובה: הכוונה היא למדד מנהלי הרכש, שרשם עלייה נאה בעוד בשוק ציפו לירידה. נתון מאקרו שלילי שפורסם מוקדם יותר בשבוע החולף הוא מדד אמון הצרכן בארה"ב, שרשם ירידה בלתי צפויה. נתון המאקרו החשוב הבא הוא נתוני האבטלה לחודש יוני, שיפורסמו ביום שישי, בשעה 8:30 בבוקר שעון ניו-יורק (15:30 שעון ישראל). הציפייה בקרב הכלכלנים היא שהאבטלה תישאר יציבה על 9.1% -  כאשר כל הפתעה לטובה תשלח למעלה את שוקי המניות בארה"ב, וכנראה גם באירופה בשעות המסחר האחרונות של היום.

עם זאת, הסיבה העיקרית לעליות בשוקי העולם היא הסיבה היוונית: בעוד שוטרי משטרת אתונה יורים גז מדמיע על המפגינים שבחוץ, הצליחה ממשלת יוון להעביר את תוכנית הצנע בהצבעה דרמטית בפרלמנט. בעקבות אישור התוכנית – הכוללת קיצוצי תקציב, העלאות מס והפרטות בעשרות מיליארדי יורו – יזרים האיחוד האירופי שלב נוסף של סיוע חירום, בסך של 12 מיליארד אירו לפדיון אג"ח באוגוסט. הבורסות באירופה רשמו את העלייה השבועית הגדולה ביותר בשנה האחרונה, בהובלת מניות הבנקים.

גם כמה מענקיות הכרייה בעולם רשמו השבוע עליות נאות, על רקע עליות במחירי המתכות התעשייתיות. מנגד, הזהב רשם ירידה – שכן הזהב נחשב להשקעה אלטרנטיבית, שנוהגת לעלות כשהשווקים יורדים, ולהיפך. כלכלני גולדמן זאקס הורידו את תחזיותיהם לגבי סחורות חקלאיות כמו החיטה והתירס, על רקע גידול במלאים בארה"ב.

 כדאי לשים לב השבוע: הקרב בין הדולר ליורו

שני האירועים הבולטים שהובילו את שוקי המניות בעולם לעליות – האישור הדרמטי של תוכנית הצנע ביוון, והעלייה המפתיעה של מדד מנהלי הרכש בארה"ב – היו גם שני האירועים הבולטים בשבוע החולף בשוקי המט"ח. ההבדל היחיד: בעוד על שוקי המניות השפעת שני האירועים זהה (וחיובית), הרי שעל שוקי המט"ח יש להם השפעות מנוגדות.

החדשות מיוון, שמעודדות את מי שחשש מפשיטת רגל של החוליה החלשה באיחוד האירופי, מובילות מטבע הדברים להתחזקות היורו, בניגוד למגמה מהתקופה האחרונה. מנגד, סימנים להתאוששות כלכלית בארה"ב מחזקים כמובן את הדולר. אילו משתי ההשפעות מנצחת? בשבוע החולף ניצחה ההשפעה היוונית: לראשונה מתחילת יוני, רשם היורו עלייה שבועית למול הדולר, ושערו עומד על 1.4524 דולר. במהלך המסחר היורו אף נגע בשער של 1.4552 דולר. האם המגמה החדשה תימשך גם השבוע? מוזמנים לעשות מזה כסף, באתר easytrade.

 (כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב