דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו נתיב החיים שלכם - נתיב מקובל ובטוח או נתיב אמיתי וייחודי? 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 2461 פעמים ]

מהו נתיב החיים שלכם - נתיב מקובל ובטוח או נתיב אמיתי וייחודי? / מאת יואב ברנזון

 

 

הנתיב המקובל והבטוח

 

נתיב החיים המקובל הוא נתיב חיים ידוע, צפוי ובטוח שאין לחרוג ממנו. אנשים שחיים בצורה מקובלת הם אנשים שאינם סוטים מהשביל המסומן של החברה.

 

אלה אנשים שעושים בדיוק את מה שמצופה מהם: הם לומדים בזמן, משרתים בזמן, מתחתנים בזמן, רוכשים מקצוע בזמן - הכל נעשה על פי המודל של החיים המקובלים. אין סטיות ואין יציאה מהתבניות "הנורמליות".

 

 

 

מודל חיים מושאל וצפוי

 

נתיב החיים המקובל הוא נתיב קשה, מייסר, לא מדוייק, בזבזני, צפוי ומלאכותי. רוב האנשים מאמצים אותו כי הוא אינו דורש מחשבה, הוא אינו מצריך תעוזה, הוא זמין, קל לחקות אותו או להשאיל אותו מאחרים והוא מעניק תחושה חזקה של "אני כמו כולם".

 

לדוגמה, ללמוד תואר אקדמאי כי כולם לומדים וזו נחשבת הדרך "הנכונה" להצלחה. או לדוגמה, להתחתן בגיל מסוים כי כולם מתחתנים וזו נחשבת הדרך "הנכונה" בחיים. או לדוגמה, להביא ילדים כי זו הדרך "הטבעית" בחיים. חלק גדול מהאנשים אפילו לא שואלים את עצמם אם יש דרך חיים אחרת?  

 

 

 

הנתיב האמיתי והייחודי

 

לעומת זאת, נתיב החיים האמיתי והייחודי הוא נתיב שכל אדם בוחר לעצמו על פי אופיו, אישיותו, נטיותיו והעדפותיו. הוא אינו מוכתב או מוכן מראש, אלא הוא מתגלה תוך כדי החיים.

 

אנשים שבוחרים בנתיב החיים הייחודי והאמיתי הם אנשים שאינם מוכנים לזייף או לשקר לעצמם, הם סקרנים לגבי עצמם והם מודעים לעצמם, הם מקבלים החלטות על פי מה שנכון להם ומרגיש להם נכון ולא על פי מה שמצופה מהם או נחשב למקובל והם מקפידים שהחיים שלהם יהיו מדוייקים ומתאימים לעצמם בלבד ולא לחברה.

   

 

 

אינטגריטי

 

בחירה בנתיב חיים ייחודי היא הדרך היחידה לאינטגריטי, לאמת פנימית, להיות אתה עצמך ולא להתבייש בכך. מרבית האנשים מסתתרים מאחורי כסות, דמות שקרית, הגנה וסוג של "שייכות" מזוייפת. הם פועלים כפי שהם פועלים כי "ככה כולם פועלים" ולא בגלל "שזה מה שבאמת אנחנו מרגישים".

 

חלקם אפילו לא מודעים לזיוף שבחיים שלהם, לשקרים שהם משקרים לעצמם כשהם מתאמצים כל כך להיות כמו כולם, להשתייך לקבוצה ולעשות את מה שמצפה החברה מסביב. רבים מהם חיים בצורה כפולה ושקרית. רק המיעוט בוחר לחיות בצורה אמיתית מבלי להסתיר זאת, מה שמאפשר להם להיות כנים ואמיתיים עם עצמם.

 

 

וטיפ לסיום: נתיב החיים המקובל הוא נתיב של אשמה, שנאה עצמית, תחרות עם אחרים, קיבעון, סבל רב, פחדים, מיכניות, הרבה שקרים וסגנון חיים מאולץ. לעומת זאת, נתיב החיים האמיתי והייחודי המותאם אישית לכל אדם הוא נתיב מדהים כי הוא משוחרר, הוא אישי, הוא מאוד יצירתי, הוא לא כפוף להכתבה חיצונית, הוא קליל ונעים, יש בו ביטחון פנימי רב, הוא מפתיע וכייפי והוא מאוד מדוייק, כמו כפפה ליד.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב