דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס דירקטורים - למה זה חשוב? 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3438 פעמים ]

אז מהו תפקידו של דירקטוריון? ובכן, דירקטוריון הוא בעצם ההנהלה העליונה, הרשות המבצעת שנמצאת בכל חברה או ארגון. לעיתים דירקטוריון נקרא גם חבר מנהלים, מועצת מנהלים או חבר נאמנים. דירקטוריון הוא אורגן של חברה כאשר את מינויו הוא מקבל מבעלי המניות של אותה החברה. תפקידו בין היתר הוא לעסוק בגיבוש האסטרטגיה של החברה ולפקח על פעילותו של המנכ"ל בחברה. חשוב לזכור שדירקטוריון איננו מומנה על ניהולה של החברה.

 

קורס דירקטורים - מטרת הקורס.

 

דירקטוריונים הינם אנשים שמקבלים החלטות וחשוב מאוד שילמדו ויצברו כלים בכדי להניע את החברה בה הם עומדים קדימה על ידי קבלת החלטות נכונות. ידע נרחב ועמוק דרוש לניהולה של מערכות מורכבות ולכן הדירקטוריון מוכרח להיות בקיא בתחומים פיננסים ומשפטיים.

 

אז מהי מטרת קורס דירקטורים? ובכן מטרת קורס דירקטורים הוא בעיקר להקנות ידע לדירקטוריון לעתיד שהוא מחויב לדעת נושאים שונים כמו לדוגמא: נושאים בתפקידי הניהול השונים, ניהול מערכות אורגנית וכלכלית מורחבת וכדומה.

 

קורס דירקטורים - מה לומדים בקורס זה?

 

כאמור, קורס דירקטורים מאפשר ללומדים לקבל ידע נרחב בתחומי כלכלה, משפט, ניהול, משאבי אנוש וכדומה. על מנת שיוכלו למלא את תפקידם כראוי מוכרחים הדירקטוריונים להבין מהם התחומים שבאחריותם, כיצד אמור להתנהל דירקטוריון וכדומה. קורס דירקטוריונים מאפשר לסטודנט להיחשף לנושאים מרתקים, מאתגרים וחשובים כאחד.

 

אילו נושאים נלמדים בקורס מסוג קורס דירקטורים? ובכן, הנושאים הם למשל: כללים חשבונאיים מקובלים, תגמול דירקטורים, מבקר הפנים וועדת הביקורת, אסטרטגיה עסקית, ניתוחי אירועים כולל משחקי תפקידים, עבודת הדירקטוריון עם מזכיר החברה ועם יועץ משפטי.

 

כמו כן, קורס דירקטורים כולל בתוכו נושאים נוספים של חלוקת רווחים-היבטים משפטיים וחשבונאיים, אחראיות הדירקטוריון לכל מנגנוני הפיקוח והבקרה שישנם בתאגיד בו הוא עומד, הדירקטור החיצוני ודירקטור מקרב העובדים, מהו משולש הכוחות בחברה: בעלי המניות, ההנהלה והדירקטוריון, מסמכי היסוד(סוגי החברות) ועוד נושאים מרתקים וחשובים נוספים.

 

רבים תוהים למה קורס דירקטורים חשוב? ובכן, מבלי שיהיו דירקטוריונים אשר יעמדו בראשי חברות לא יהיה ניתן לבדוק האם פעילות החברה אכן מתנהלת כשורה. על ידי קורס דירקטורים ניתן ללמוד ולהתעדכן בכל הנושאים והכללים החשובים שמתווספים לסמכויותיו של הדירקטוריון. במידה ובחרתם היכן אתם מעוניינים לעבור קורס דירקטורים אל תשכחו לערוך השוואת מחירים עם מוסד אקדמאי זה לעומת מוסדות אקדמאיים אחרים בכדי להשיג מחיר הגון. כמו כן חשוב לוודא שתכני הקורס וצוות המרצים אכן ברמה גבוה על מנת שתוכלו להשיג את הידע הנדרש ברמה הגבוה ביותר שיש.

 

המי"ל המרכז הישראלי לניהול - קורסים למנהלים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב