דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחזקת בניינים - משמעות ותיפקוד 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2467 פעמים ]

 

אחזקת בניינים הוא חלק מניהול כולל של בתים משותפים ומשרדים.
נכון לשנים האחרונות חלק ניכר מהבתים המשותפים והמשרדים נבנים כמגדלים רבי קומות. גם בניינים בעלי 7 קומות או יותר נחשבים כבר כבניינים גבוהים. התקנים לבניינים שכאלו שונים מהתקנים שהיו בעבר וכיום לכל בניין מערכות שונות המחייבות טיפול של בעל מקצוע לאותו התחום.

מכאן נובע צורך הקיום של חברה לאחזקת בניינים המעסיקה בעלי מקצוע בתחומים שונים. לוועד הבית המשותף יש קושי לתחזק בניין שכזה המורכב מכל כך הרבה אלמנטים על אחת כמה וכמה בבניין משרדים.

האלמנטים העיקריים הקיימים בבתים המשותפים הגבוהים הם:

מערכות כיבוי אש כולל ספרינקלרים - כיום המערכות קיימות בכל בניין חדש כאשר גם בבניינים הישנים יותר תקן מכבי אש מחייב מעבר לצנרת מים לכיבוי אש גם התקנת מטפי כיבוי. תפקיד חברת האחזקה הוא בדיקה תקופתית של מערכות כיבוי האש, החלפת המטפים כשפג תוקפם, הפעלת הספרינקלרים פעם בתקופה בחנייה על מנת לוודא תקינות.

חשמל - בדיקת תקינות מערכת החשמל כל תקופה, החלפת נורות ונתיכים בעת הצורך, פתרון מהיר לנפילת חשמל בכל הבניין מסיבות שונות כמו פיצוץ צנרת מים הגורם לקצר כללי בבניין (וכבר לא אחת נתקלנו בכך), טיפול בגנרטור במידה וקיים והפעלתו לפחות פעם בחודש לוודא תקינות ומעבר תקין מלוח חברת החשמל לגנרטור.

מערכות מים - בדרך כלל בבניין מעל 4 קומות קיים מאגר מים עליון ולעיתים גם תחתון. יש לנקות לפחות פעם בשנה את מאגרי המים על ידי בעל מקצוע מוסמך לתחום זה.

משאבות לחץ מים - התקן כיום בבניינים גבוהים הוא לשתי משאבות הפועלות אוטומטית כאשר יורד לחץ המים המגיע מהצנרת העירונית. בלוח המשאבה קיים פקד היודע להפעיל כל פעם משאבה אחרת וזאת על מנת להפעילה מדי פעם. משאבה שלא פועלת זמן רב עלולה להתקלקל (הציר מחליד ונתפס).

מעליות - חברת אחזקת בניינים  אמורה להיות אמונה על אחזקת המעלית הן על ידי בעלי מקצוע של החברה או פיקוח על חברת המעליות המטפלת בבניין.

ניקיון - לפחות פעמיים בשבוע ניקיון הכולל את המסדרונות בין הקומות והלובי וכן את החצר המשותפת.

גינה - נושא חשוב מאד. טיפול גנן בגינה לפחות פעם בשבועיים. לוודא בחוזה כי על חברת האחזקה להחליף פעמיים בשנה את הפרחים העונתיים. לוודא עם החברה דישון פעמיים בשנה של הגינה וזאת על מנת לשמור על בריאותה.

וועד הבית - על הוועד להיות בקשר ישיר עם החברה ולפקח על ביצוע העבודות כפי שמצויין בחוזה. אגב, חוזה. יש לוודא כי בחוזה מצויינים כל הנושאים שבהם חברת האחזקה אמורה לטפל. מאחר וכספים רבים עוברים דרך חברת האחזקה כדאי מאד לבקש מהם בטחונות.

 

המוקד לדייר מבית פורטל בית משותף הינה מערכת המספקת בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים מקצוע עבור דיירים בבתים משותפים וועדי בתים משותפים בכל הארץ. המוקד לדייר מספק לדיירים ולוועדי הבתים בעלי מקצוע במגוון תחומי הבית והבית המשותף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב