דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנשים חסרי ביטחון מחפשים אחרי רשת ביטחון זוגית 

מאת    [ 25/04/2011 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 3393 פעמים ]

אנשים חסרי ביטחון מחפשים אחרי רשת ביטחון / מאת יואב ברנזון

 

 

חוסר ביטחון - תוצאה של טראומה

 

אנשים שעברו טראומה ביחסים שלהם עם בני זוג, הורים, אחים או חברים קרובים מפתחים חוסר ביטחון וחוסר אמון בבני אדם באופן כללי. כתוצאה מכך הם משנים את אופן הבחירה שלהם באנשים. 

 

אם בעבר הם היו נוהגים לבחור אנשים לפי מידת ההנאה והאהבה שלהם אליהם, הרי שלאחר הטראומה הם בוחרים אנשים לפי מידת האמון והנאמנות שלהם.

 

 

 

חיפוש אחר רשת הביטחון המושלמת

 

אכזבה רומנטית, בגידה, פרידה, נטישה, הפרת אמון ופגיעה, התעללות זוגית ושקרים - כל אלה מובילים לחיפוש של רשת ביטחון זוגית במקום לחיפוש טבעי של זוגיות ובני זוג.

 

הטראומה יוצרת מצב אבסורדי שבו היכולת לאהוב, הכושר לתת אמון, הבחירה באהבה והפתיחות - אינם קיימים עוד. מה שנותר הוא הפחד. והפחד הזה הוא המניע בבחירה הזוגית במקום האהבה והלב.  

 

 

 

רשת ביטחון היא זיוף שלא קיים באמת

 

רשת ביטחון אינה זוגיות. כל יעודה של רשת הביטחון הזוגית הוא למנוע טראומה נוספת, למנוע בגידה, למנוע נטישה, למנוע זעזועים. אלא שלמרבית הצער, אין דבר כזה רשת ביטחון בחיים כי החיים עצמם אינם בטוחים.

 

רשת ביטחון זוגית היא אשליה שאנשים מפוחדים ממהרים לרכוש במטרה להרגיע את החרדות שלהם. היא לא באמת קיימת. גם רשת ביטחון זוגית עלולה לאכזב, להשתנות, לא לעמוד ברגע האמת ולא למלא את ייעודה, כי החיים מטיבם הם דינאמיים, משתנים, מפתיעים ובלתי נשלטים.

   

 

 

המחיר של רשת הביטחון

 

המחיר של רשת ביטחון זוגית, כלומר בחירה בבני זוג שהבחירה בהם אינה נובעת מאהבה או מאינטימיות אלא מהביטחון שהם לא יעזבו או לא יפגעו - הוא מחיר יקר מדי.

 

עבור רשת ביטחון זוגית אנשים משלמים במחיר של אינטימיות, קירבה, הנאה, נחת, שמחה, התלהבות, משיכה, אהבה, זרימה, ספונטניות ותשוקה אמיתית. במקום לשקם את האמון שלהם בעצמם, בחיים ובאנשים הם בוחרים בהתגוננות מהחיים, בבריחה, ברשתות הגנה.

 

 

וטיפ לסיום: אנשים שנפגעו מזוגיות נוטים לחפש רשת ביטחון זוגית. למרבה הצער, הם מפסידים פעמיים - פעם אחת הם מקריבים יחסים אמיתיים בשביל יחסים בטוחים ומלאכותיים ופעם שנייה הם מאמינים באשליה של ביטחון ושל שקט שעלולה להתנפץ להם בפרצוף כל יום.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב