דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה הפרסום בטלוויזיה עובד? 

מאת    [ 22/04/2011 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 3550 פעמים ]

רבים תוהים באשר לתועלות הפסיכולוגיות והתרבותיות של הטלוויזיה ואף מבקרים אותה. יחד עם זאת יש להודות, אם לטוב או לרע, שהטלוויזיה שינתה את הרגלי הצריכה בעולם. היא מגיעה למספר רב של אנשים, היא בעלת השפעה גדולה, ופרסומת המשודרת בה עולה כסף רב. פרסום בטלוויזיה גם כרוך בסיכונים גדולים מאוד ומנגד - סיכויים גדולים מאוד. למרות עלות הפרסום בה, היא עדיין אחת המדיות בעלות יעילות ויכולת השפעה מהגבוהות ביותר. מדיומים אחרים כדוגמת המדיום הרדיופוני והפרסומות בעיתונות, לא מאפשרים לך להשפיע על כל כך הרבה אנשים בעלות חשיפה לאדם כל כך נמוכה, כך שבאופן יחסי, עלות הפרסום הטלוויזיוני אינה גבוהה כל-כך.

אין ויכוח בנוגע לעוצמת הפרסום בטלוויזיה. כמו דיוור ישיר, הטלוויזיה מגיעה ישירות לבית הצרכן. כמו רדיו היא מציעה שמע, כמו עידון היא מציעה "פרינט" וכותרות, וכוללת אפקטים מיוחדים שאין באף מדיום אחר. בניגוד לאמצעי פרסום אחרים, הטלוויזיה יכולה להראות את המוצר בתנועה: נמזג, ננהג, נאכל, נלבש או נצרך באופן אחר. פירוש הדבר הוא שהצופה למעשה רואה את המוצר ב"חייו הטבעיים", כלומר, הטלוויזיה יכולה להציג את מסר המכירה שלה באופן הרבה יותר משמעותי מכל מדיום אחר.

לטלוויזיה יש מאמינים רבים, ומנגד רבים אחרים צופים בפרסומת טלוויזיונית בעין ביקורתית מאוד. למדיום הפרסומי הזה יש יכולת לעורר אמון משום ש"לראות זה להאמין". לצופים מזומנת הזדמנות לראות כיצד המשתמשים במוצר מצליחים היכן שאחרים "נכשלו", מחייכים בסיפוק וזוכים ליהנות מהתועלות המשישות והנראות של ההצלחה - תשבחות, תודות ואישורים. בטלוויזיה ניתן גם להדגים את המוצרים, להראות איך הם פועלים, מה הם עושים ומדוע כדאי לרכוש אותם. המפרסמים יכולים להציג את המוצר שלהם בפעולה מול מוצר מתחרה ולזכות באמון מחודש בכל הנוגע לאיכותו. ניתן להראות ניסויים ולהביא הוכחות לטיעונים: יעילות, עמידות, יציבות. מדיה אחרת יכולה רק לדווח על התוצאות, לא להציגן תוך כדי פעולה.

הטלוויזיה היא סלקטיבית ופרסומות בה יכולה להגיע לכל קבוצת צופים בכל גיל ובכל פילוח דמוגרפי. פרסומות המיועדות לעקרות בית ישובצו במהלך שעות הבוקר והצהריים ליד ובתוך דרמות. פרסומות המיועדות לגברים תשובצנה במקרים רבים בתכניות ספורט ובחדשות.

עד כמה שהן מעצבנות אותנו, לעיתים, כצופים, הפרסומות שאנו צופים בהן מפרנסות טוב לא מעט אנשים שמשקיעים בהן, ידע, מרץ, קריאטיביות ובעיקר כסף רב. אף אחד לא היה עושה את זה אם הן לא היו מביאות כל כך הרבה תועלת למפרסמים שהשקיעו את ממונם. אך כמו בכל סרט טוב שמבוסס על תסריט מעולה גם פרסומת טובה מתבססת על קופירייטר מוכשר שהצליח להמציא רעיון קריאטיבי שתואם את המוצר ומעביר אותו בחיוך וברגש.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב