דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיפות גגות, קצת הסברים.. 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 4174 פעמים ]

כמו בתחומים רבים בחיים, גם כשמדובר בתחום איטום הגגות, ניתן לחלק את הצרכנים לשתי קבוצות עיקריות: "שמרנים" ו"חדשניים". הצרכנים השמרניים יעדיפו לדבוק בשיטות איטום מסורתיות, שנמצאות בשוק כבר עשרות שנים ומוכיחות את יעילותן שוב ושוב. לעומתם, החדשניים יהיו תמיד עם אצבע על הדופק ויבררו מהם החידושים האחרונים בתחום האיטום, ויאטמו את גג ביתם באמצעות חומרי האיטום המתקדמים ביותר.

ניגוד זה באל לידי ביטוי בבחירה השמרנית והמסורתית בזיפות גגות, לעומת הבחירה החדשנית והמתקדמת באיטום גג הבית באמצעות יריעות ביטומניות.

זיפות גגות – כי דבר טוב לא מחליפים

זיפות גגות היא אחת מהשיטות הוותיקות ביותר לאיטום גגות. גם היום, לנוכח ההיצע הרב והמגוון של חומרי האיטום הקיים בשוק, הזפת עדיין שומרת על מקום של כבוד. הזפת היא אחד מתוצריו של הנפט הגולמי, והיא ניחנה בכושר איטום ובידוד גבוה במיוחד.

אם תוסיפו לכך את העובדה שביצוע זיפות גגות הוא תהליך קל יחסית, וגם זול במיוחד בהשוואה לשאר שיטות האיטום הקיימות, הרי שאין זה פלא מדוע מאות אלפי אנשים בוחרים לבצע זיפות גגות מדי שנה. לנוכח היתרונות הרבים, אין זה מפתיע מדוע רבים שומרים לזפת חסד נעורים ולא מסתנוורים אל מול השיטות המודרניות לאיטום גגות.

יריעות ביטומניות – איטום שמתקדם עם הזמן

איטום באמצעות יריעות ביטומניות הוא הטרנד האחרון בעולם האיטום. למעשה, מדובר בהרבה יותר מטרנד, שכן היריעות הביטומניות הוכיחו את עצמן כשיטת האיטום היעילה ביותר בעידן המודרני. היריעות הביטומניות עשויות, כמו הזפת, מחומרי איטום ביטומניים. הן מולחמות אל גג הבית וגם זו אל זו, ומספקות איטום הרמטי מפני הגשם.

אף על פי שמדובר בשיטת איטום חדשה בהשוואה לזיפות גגות, הרי שהיריעות הביטומניות כבר הוכיחו את יעילותן לאורך זמן, ולכן כמעט בכל בית חדש שנבנה הן ישמשו לאיטום הגג. עובדה זו כלל אינה מפתיעה, במיוחד לאחר שרואים כיצד היריעות הביטומניות עונות על החסרונות העיקריים של זיפות גגות:

·         מכיוון שהזפת נשחקת במגע עם השמש, אנו חייבים לבצע זיפות גגות מדי שנה כדי להגן על הבית שלנו מפני רטיבות. לעומת זאת, היריעות הביטומניות מספקות לנו איטום הרמטי לתקופה של 10 שנים לפחות. כך שגם אם מדובר בשיטת איטום יקרה יותר, הרי שלאורך זמן איטום באמצעות יריעות ביטומניות הוא משתלם יותר.

·         כשמבצעים זיפות גגות חשוב לקחת בחשבון את העובדה שהזפת השחורה מתחממת בקלות בקיץ, ולכן גם מחממת את הדירות בקומות העליונות. כפועל יוצא, דיירי קומות אלו סובלים מאוד בקיץ. לעומת זאת, כשמניחים על הגג יריעות ביטומניות, אין כל חשש שמא נסבול מחום קיצוני.

·         חסרון בולט נוסף בזיפות גגות טמון בעובדה שלזפתים קל מאוד לעבוד על הצרכן ההדיוט. זפתים רבים משתמשים בזפת שאינה תקנית או שאינם מזפתים את כל שטח הגג. לצרכן הממוצע אין כל דרך לגלות זאת, שכן הקבלן מורח על הזפת שכבת הלבנה, ורק בחורף, כשהגג ידלוף, הוא יבין שנפל בפח של איש מקצוע שרלטן. שרלטנות שכזו לא יכולה להתרחש כשמדובר באיטום באמצעות יריעות ביטומניות. כל אחד יכול לראות בבירור אם היריעות לא הונחו כשורה על הגג או אם יש אזורים שלא כוסו באופן הרמטי. כפועל יוצא, קל לנו יותר להבטיח שאיש המקצוע ששכרנו יעמוד בהתחייבויותיו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב