דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסאים בישראל 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3087 פעמים ]

 

לימודי הנדסאים קיימים בעיקר במקצועות הטכנולוגים אך גם בתחומי העיצוב והאדריכלות. לימודי הנדסאי מאפשרים לרוב להמשיך לתואר ראשון. לעתים נכון יותר להתחיל בלימודי הנדסאי שהם קצרים יותר ולראות באם זה המקצוע הנכון עבורכם כך ולא לבזבז ארבע או חמש שנות לימוד קשות ורק אח"כ להבין שזו טעות.

יש תחומים בהם תואר הנדסאי הוא כשלעצמו מאפשר חלק מהסמכויות שיש לבעלי תואר מהנדס כך למשל בעלי תואר הנדסאי אדריכלות יכולים בתום לימודיהם לחתום על בניין נמוך קומות כך שגם תואר הנדסאי יכול להיות מקצוע לכל דבר ועניין הן כעצמאי והן כחלק מחברה גדולה, תלוי בהעדפה האישית של כל אחד.

היכן כדאי ללמוד הנדסאות?

ישנם מקומות לימוד המלמדים תואר הנדסאי כתואר בפני עצמו ויש מקומות בהם זה חלק מתואר ראשון. מכללות ללימודי הנדסאי מפוזרות בכל הארץ ולכן כמעט בכל אזור בו מגורים ניתן ללמוד, רק שלא כל מקום מציע את אותה רמת לימוד ואותה תוכנית לימודים ואת זה כדאי לבדוק בטרם נרשמים למוסד כלשהו.

מכללה המציעה כמה מסלולים של לימודי הנדסאות מאפשרת לסטודנט סביבת לימודים עשירה יותר וגם אפשרויות למעבר בין קורס אחד למשנהו בתחילת הדרך. יש בזה יתרון עצום שכן לפעמים התוכנית יכולה להיראות מאוד מעניינית ואטרקטיבית אך בפועל זה לא אותו דבר ודווקא אפשרות המעבר הזו יוצרת גמישות.

מדוע כדאי לפנות אל מסלול לימודי הנדסאים?

לימודי הנדסאי הינם לימודים הקצרים יותר מלימודי תואר ראשון להנדסה או אדריכלות ולא לכל אחד מתאימה מסגרת לימודים לתקופה ארוכה הן מסיבות כלכליות והן בשל אילוצים אחרים. כאשר לומדים הנדסאות תוך זמן קצר יחסית יכולים לצאת עם מקצוע מבוקש ולמצוא עבודה עם שכר עבודה גבוה יחסית.

אחת הסיבות לפריחתם של לימודי ההנדסאות נוצר בשל עלייתם של חברות ההייטק ושם יש ביקוש מתמיד להנדסאים במגוון תחומים טכנולוגים. לעיתים נכון להתחיל את הקריירה בחברת הייטק כהנדסאי ותוך כדי עבודה להשלים לתואר ראשון שכן אז גם מקבלים ניסיון ומיומנות שערכם חשוב לא פחות מהלימודים עצמם.

לימודי הנדסאי כחלק מהסבה מקצועית

היום, אנשים מבינים כי לא חייבים לעבוד באותו מקום שלושים שנה או יותר אלא אפשר כמעט בכל גיל לעשות הסבה מקצועית לתחום חדש או לחלום מקצועי שנגנז. הסבה מקצועית תופסת את האדם לרוב כאשר הוא כבר מחויבויות ועם משפחה וזה לא פשוט לפנות את הזמן ללימודים לתואר ראשון של ארבע עד חמש שנים.

דווקא דרך לימודי הנדסאי שהם קצרים יחסית, אפשר לעשות את השינוי המקצועי ביתר קלות שכן רוב המכללות מציעות את הלימודים הללו גם במסלולי ערב ואף בימים מרוכזים כדי שהדרך לרכישת המקצוע החדש תהיה תהיה קלה ופשוטה ותעבור כחוויה ולא כעוד עול וזה בהחלט דבר אפשרי.

efind לימודים - אינדקס מידע ועסקים בישראל המכיל אינפורמציה מגוונת על תחומים רבים בישראל - אינדקס עסקים, משחקים, מידע על סרטים, מאמרים וכוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב