דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין מקרקעין 

מאת    [ 04/04/2011 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2292 פעמים ]

מסתבר שמרבית הישראלים מעדיפים לרכוש דירה מאשר להשכיר דירה. כנראה שלדירה הרשומה על שמנו בטאבו יש כוח עצום בהענקת שקט נפשי וביטחון, ולכן אנו מעדיפים לשלם עבורה לא מעט כסף. ואם תוסיפו לכך את העובדה שדירה בבעלותנו יכולה להיות גם נכס המניב הכנסה קבועה או עתידית, זה כלל לא מפתיע ששוק הנדל"ן בארץ פורח.

אך למרות שכל אחד מאיתנו יקנה דירה בשלב כלשהו במהלך חייו, רובנו כלל לא מבינים בתחום זה. לשם כך אנו זקוקים לשירותיו של עורך דין מקרקעין. רק עורך דין מקרקעין יוכל לסייע לנו בהיבטים המשפטיים הקשורים ברכישת או במכירת דירה. במאמר הבא תוכלו ללמוד על שתיים מהסוגיות החשובות שבהן יכול לעזור לכם עורך דין מקרקעין: היטל השבחה ומיסוי מקרקעין בעסקה של דירה יד שנייה.

עורך דין מקרקעין והיטל השבחה

כל אדם שמוכר דירה בעסקת יד שנייה נדרש לגשת למחלקת היטל השבחה ברשות המקומית כדי לברר האם על דירתו יש היטל השבחה אותו הוא צריך לשלם בעת מכירת הנכס. כדאי לדעת שהיטל ההשבחה מוטל על המוכר, אולם הצדדים לעסקה יכולים להחליט כי הוא יתחלק בין המוכר לקונה. הסכמה זו תלויה באופיו ובגובהו של היטל ההשבחה, ולכן מומלץ שעורך דין מקרקעין יסייע לכם במידה ותרצו לחלק אותו.

עבור מוכר הדירה, האלטרנטיבה העדיפה היא שהיטל ההשבחה יחול עליו עד למועד החתימה על חוזה המכר, וממועד זה ואילך הוא יחול על הקונה. עורך דין מקרקעין ייעץ לכם גם לציין במפורש בחוזה המכר שהקונה יידרש לחתום על כל התחייבות שתדרוש הרשות המקומית במסגרת היטל השבחה, לשם קבלת אישורה להעביר את הזכויות על שם הקונה.

עורך דין מקרקעין ומיסוי מקרקעין

מיסוי מקרקעין כולל את המיסים שמחויבים לשלם הצדדים לעסקת הנדל"ן. עבור מוכר הדירה מס זה מכונה מס שבח, והוא משולם בגין עסקת המכירה. בהקשר זה, על המוכר לשים לב לגובה מס השבח שמוטל עליו. אולם רק גורם מקצועי כמו עורך דין מקרקעין, יוכל לבצע עבורכם תחשיב מדויק כדי לדעת מהו סכום מס השבח שעליכם לשלם. בנוסף, מוכר הדירה צריך לבדוק האם הוא זכאי לפטור ממס שבח בהתאם לפטורים השונים שקבע המחוקק בחוק מיסוי מקרקעין. גם עבור נושא זה כדאי ואף חיוני להתייעץ עם עורך דין מקרקעין, שיוכל לסייע למוכר לבצע תכנון מס נכון ולנצל את הפטורים המגיעים לו באופן הכדאי ביותר.

גם רוכש הדירה נדרש לשלם מיסוי מקרקעין. עבורו, מס זה נקרא מס רכישה, המשולם בגין עסקת הרכישה. על הרוכש לבדוק שבחוזה אכן מצוין שמס השבח מוטל עליו, ובנוסף עליו להיות מודע למדרגות מס הרכישה החלות עליו. לשם כך עליו להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין שיבטיח את זכויותיו.

לאחרונה תוקן חוק מיסוי מקרקעין, וכיום הוא קובע שאדם שרוכש דירה נוספת, שאינה דירה יחידה, יצטרך לשלם בהתאם למדרגות מס גבוהות יותר, בהשוואה למדרגות המס הנמוכות של רוכש בעל דירה יחידה. נוכח מצב חדש זה, חשוב שגם רוכשים בעלי דירה נוספת יתייעצו בעורך דין מקרקעין שיסייע להם בנבכי הבירוקרטיה.

 

עורך דין מקרקעין יוסי פאר הינו עורך דין העומד בראש משרד עורכי דין "בית הפרקליטים" ומתמחה בתחומים רבים: עורך דין מקרעין, עורך דין צבאי, ומטפל בירושות ובעזבונות, דיני משפחה, פלילי, תעבורה ועוד.   http://www.hapraklitim.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב