דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול ברפואה סינית בתינוקות ובילדים - שאלות ותשובות להורים 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 719   [ נצפה 2450 פעמים ]

רפואה סינית והטיפול בילדים

הטיפול בילדים בעזרת הרפואה הסינית שונה מהטיפול במבוגרים במספר אופנים: ראשית, המחטים בהן משתמשים בטיפול בילדים הן קטנות יותר ודקות יותר. שנית, זמני הטיפול שונים - אצל תינוקות הדיקור הוא רגעי לגמרי, אצל פעוטות משאירים את המחט בין מספר שניות למספר בודד של דקות ואצל ילדים המחטים מושארות למשך מספר דקות, כשבדרך כלל הזמן שנדרש הוא פחות מעשר דקות. לרוב, החדרת המחט אינה מורגשת, מה שהילדים כן מרגישים זה את תנועת הצ'י, וזו תחושה מוזרה להם (תחושת זרם עדינה מאוד) אבל זו לא תחושת כאב.

כאשר מטפלים בתינוקות או בילדים הם נמצאים בחיק ההורה בין אם זה על כיסא או על שטיח. כאשר מדובר בילדים גדולים יותר (גיל 6 ומעלה), ניתן לטפל בילד גם בשכיבה על המיטה. לעיתים נוח יותר לילד לשבת על כיסא לבד, ללא ההורים. בזמן הבדיקה והטיפול אנו מעסיקים את הילדים בעזרת משחקים, צעצועים, סיפורים או הפעלות למיניהן. כל זאת נעשה במקביל לעבודת המטפל אם זה על ידו או על ידי ההורה המלווה.

תגובות הילדים לטיפול

תגובות הילדים לטיפול משתנות, מגיל לגיל. בגיל הינקות, התינוקות פחות מודעים לטיפול עצמו ולכן גם התגובות הן פחות מורכבות. אצל ילדים, הרבה פעמים, ניתן לראות כיצד הם נתקלים בסיטואציה חדשה ולומדים לקבל אותה, להבין אותה ולפעמים אף לאהוב אותה ככול שמתקדמים בטיפולים. התגובות כמובן מגוונות, וכמספר הילדים כך סוגי התגובות. רוב רובם של הילדים אשר באים לטיפול משתפים פעולה ברמה זו או אחרת. אולם, יכולים להיות מקרים בהם ילד מסרב בכל תוקף לשתף פעולה במפגש מסוים. במקרים אלו אנו ממליצים לא ללחוץ על הילד יותר מדי ולא לתת לו את התחושה כאילו הוא עשה משהו לא טוב, וזאת מכיוון שבראש ובראשונה עומד מולנו כבודו של הילד. כדי שימשיך לשתף פעולה בפגישות הבאות ניתן לשוחח איתו על כך בבית, לקראת הפגישה הבאה.

מה להסביר לילד לפני הפגישה הראשונה?

ראשית, אין צורך להעמיס את הילד במידע, ולא לעשות עניין גדול מדי סביב ההגעה לטיפול. המידע שצריך להינתן אמור להתאים לרמתו ולגילו של הילד (אין צורך להכביר במילים עם ילד בן שנתיים, למשל) המידע צריך להיות ענייני: "הולכים לטיפול". להסביר את הסיבה. זה לא רופא ("הולכים לפגוש את שרון"). אין צורך להזכיר מונחים שליליים כמו דוקר או כואב.

לרוב, הילדים לא מרגישים את החדרת המחט כך שאין הם מקשרים את הטיפול לכאב או דקירה.  חשוב מאוד, לא להסתיר מהילד מידע, על מנת למנוע הפתעות ולאפשר לילד להיות מוכן ולדעת לקראת מה הוא הולך. לסיכום, תמיד טוב להתייעץ עם המטפל לפני שמגיעים, ולהיעזר בו, אם רוצים.

מדוע חשובה התקשורת עם המטפל

מכיוון שהשינויים אצל ילדים הם מאוד דינאמיים, חשוב לנו כמטפלים לעקוב אחר השינויים שהילד עובר על מנת לתת לו את המענה הנכון בזמן הנכון.

השימוש בצמחי מרפא

לעיתים, בטיפול בילדים, אנו משתמשים, במקביל לדיקור, בפורמולות אשר מורכבות מצמחי מרפא סיניים ומערביים. הפורמולות הוכנו במיוחד לילדים ולכן הן מגיעות בצורת נוזל, אשר מקל על הנטילה. חלק מהפורמולות הן למצבים אקוטיים וחלקן לשימוש ארוך טווח. הפורמולות בהן אנו משתמשים במרפאה נבחנו בקפידה, מבחינת האיכות והיעילות שלהן.

מה ההנחיות למצבים אקוטיים

לדוגמא: בזמן חום או בזמן מחלה? ראשית, חשוב להבהיר, כי הפגישה עם המטפל במרפאה אינה תחליף לבדיקה של רופא בקופת חולים. במצבים בהם הילד חולה, במקביל לבדיקת הרופא, יש להיות בקשר עם המטפל ולברר איתו האם יש צורך בטיפול. ברוב המקרים ניתן לעזור לילד גם בזמן המחלה עצמה, אם זה בהקלה על הסימפטומים או בקיצור זמן ההחלמה.

מקרים נפוצים בהם מטפלים בתינוקות ובילדים

דלקות אוזניים (אקוטי או כרוני), דלקות עיניים, נזלת כרונית, סינוסיטיס, דלקות גרון (אקוטי או כרוני), שפעת, שקדים מוגדלים, בעיות נשימה (עם או ללא קשר אלרגי), שיעול כרוני, אלרגיות למיניהן שבאות לידי ביטוי במערכת הנשימה או בעור, חולשה של מערכת החיסון אשר גורמת לנטייה לחלות, כאבי ראש, דלקות בדרכי השתן, בעיות שקשורות למערכת העיכול, כגון: כאבי בטן (אקוטי או כרוני), שלשול, עצירות. בעיות רגשיות למיניהן, כגון: הפרעות קשב וריכוז (ADD), היפראקטיביות (ADHD), לחץ, מתח, חרדות.

מעבר למקרים נפוצים אלו ישנו מגוון רחב של בעיות אשר מקבל מענה, החל מבעיות שקשורות להתפתחות לא תקינה של העובר ועד לבעיות כרוניות מורכבות. 

הנחיות כלליות לטיפול בילדים

על מנת לדאוג שהילד יהיה נינוח בזמן הטיפול וישתף פעולה ישנן מספר המלצות:

עדיף להגיע כשהילד שבע, לעיתים אפשר לבצע את הדיקור תוך כדי הנקה (אבל אין חובה לכך).כדאי להביא סיפור קצר (אפילו שניים), צעצוע או כל דבר אחר אשר גורם לילד עניין. הדבר יעזור לילד לשתף פעולה בזמן הבדיקה ובזמן הטיפול.

בחורף, כדאי לבוא עם בגדים נוחים להורדה או להפשלה בכדי למנוע אי נוחות לילד. 

"אסיא-רפואה סינית עתיקה". מרפאה לטיפול בתינוקות, בילדים ובמבוגרים. בהנהלת שרון דותן, מומחה לרפואה סינית עם התמחות בילדים ובפגיעות ספורט. נסיון של 11 שנה ברפואה סינית. דוא"ל: info@assiamedic.co.il טלפון: 052-2832563.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב