דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלצה על ספר: המבוך האפל, מאת: ניסן סיני 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 1665   [ נצפה 4278 פעמים ]

המלצה על הספר:

"המבוך האפל"

מאת: ניסן סיני

הספר חושף תגליות חדשות שוברות מוסכמות בתחום המדע, הביולוגיה, המוח, הגוף, מחלות, בריאות פיזית, בריאות נפשית, מושג הזמן, עקרונות היווצרותנו, אופן התנהלות כל גוף חי, אופן תפקוד המוח ועוד.

תגליות אלה נבעו מטרגדיות שהכותב עבר בחייו.

להלן חלק מן ההקדמה של הספר:

שם הפרק: "הסיפור שלי"

זהו סיפור על סוס אגדי מגזע ה –Thoroughbred  למרוצים. אני רוחש חיבה יתרה לבעלי חיים וטבע, אך בתחום בעלי החיים המבויתים אהבתי היתה שמורה כולה לסוסי מרוצים. ראוי לציין כי סוסים מגזע זה לרוב אינם מלהיבים במיוחד למראה ואינם מושכים את העין.

 

סיפורי מתחיל בשנת 2001, באחד הישובים בדרום מדינת ישראל, כאשר עיני צדה סייח שאך נולד לסוסה בשם "מיי גריאקה" (Maigryaka) וסוס בשם "בולד אריינג'מנט" (Bold Arrangement). הורים אלה היו טובים במרוצים, אך איכותם זו לא עברה לצאצאיהם בתורשה. הסייח הקטן שבה את עיניי מן הרגע הראשון. סייח שחור, מרהיב, יפה תואר, חזק, אצילי ושרירי. תנועת גופו הייתה מהפנטת. הוא דילג באנרגטיות רבה ובצעדים ארוכים וגמישים. דהירתו הייתה אלגנטית והדורה. דומה היה ליצור מעולם אחר. לדידי גמרתי אומר שהוא יהיה שלי. אני אקנה אותו ויהי מה. כבר השתעשעתי ברעיונות לשמות. זמן רב העמקתי חשוב עד שמצאתי שם הראוי לסוס זה – פלאש קרבונאדו (Flash Carbonado). (קרבונדו פירושו יהלום שחור, שזה מתאים למראהו גם בגלל צבעו, אך יותר בגלל זויות השרירים החדות והמשורטטות בגופו, ואופיו המיוחד). למרבה הצער, מסיבות מסוימות הסייח ואימו הוזנחו ללא אוכל ומים וללא טיפול שוטף כיוון שהם היו בבעלותם של נערים חסרי ניסיון וידע.

 

הימים נקפו, אך לא הפסקתי לחשוב על הסייח המהמם. לאחר כמה  חודשים, בהגיעו לגיל שנה, גמרתי אומר להתגבר על כל המכשולים שעמדו בדרכי אל הרכישה הנכספת. קניתי אותו כשהוא היה לבד ללא אימו וללא העדר עימו הוא גדל. עיניו העצובות והכבויות חדרו אל תוך ליבי. הוא היה מודאג, המום ומותש. הטרגדיה שלו אך החלה.

 

מאחר שמלמדים אותנו שבעלי חיים הם מכונה ביולוגית, אשר הבנתה מינימאלית, שמתי אותו בחברת סוסים בוגרים בתקווה שיאמצו אותו אל ליבם ויחזקו את רוחו, וכך הוא יוכל לשחק איתם ולהתפתח, בשילוב אוכל איכותי ומזין שאעניק לו. לאכזבתי הרבה, הסוסים הבוגרים דחו אותו מיידית. ליבו נשבר. הוא הפסיק לאכול כמעט לחלוטין. הוא חלה בשלל מחלות כגון, שפעת קשה ושלשולים. בתמימותי חשבתי שזהו רק עניין של זמן עד שהוא יחלים, הרי למדנו כי משפעת נדבקים ע"י וירוס, וזה עובר לאחר מספר ימים. אך לדאבוני מצבו הלך והתדרדר. טיפולו של הווטרינר היה  לשווא. החלפתי וטרינרים פעמים רבות. הם הזריקו לו כמויות אדירות של אנטיביוטיקה וחומרים אחרים, אך הוא פיתח אליהם אלרגיה חמורה (עוויתות עקב פרפורים בלב) ומצבו המשיך להתדרדר עוד ועוד.

 

לאחר תקופה גמלה בלבי החלטה לעשות צעד דרמטי בשבילו כי על יצור כזה לא רציתי לוותר. הבאתי לו סייח בגילו שיהיה לו לחבר והוצאתי את הסוסים הבוגרים מביתי, כדי שהוא יוכל להתגבר. אך, לתדהמתי הרבה, גם הסייח לא קיבל אותו. זאת משום שבטבע בעלי חיים תוקפים בעל חיים חלש מהם. ואכן הסייח החדש, בחקותו את הבוגרים ממנו, תקף אותו למרות מצבו (או דווקא בגלל מצבו).

 

כמה שזה היה אירוני: ממצב של סייח בעל עוצמות אדירות ומלא רוח חיים ומודעות לעוצמותיו, הסייח הפך להיות שבר כלי. ליבי נשבר יחד איתו. לא נותר לי לאן ולמי לפנות. הרי הוא עדיין היה תחת טיפולם של וטרינרים שונים. כל זריקה שהוא קיבל הייתה מלווה בנפיחות עצומה ומפחידה.

 

הסייח הלך וקרס.

 

הוא למעשה הפך להיות הצל של עצמו. מן הסתם הפרדתי אותו מן הסייח התוקפני. לא ראיתי מוצא. בצר לי, החלטתי להרדימו למוות. זה מה שנהוג לעשות לבעל חיים אשר אין לו מוצא.

 

ראיתי מולי יצור מסכן ומפורק. האצילות הייתה ממנו והלאה - אצילות אשר הפכה למבוכה ושריריו היהלומיים היו לפחם שרוף. הוא נעשה עגול, שומני ומכוער. ראשו שמוט, אפו גדוש וזב, וגופו סובל מחופש במפרקים. הוא השתעל שיעולים מעומעמים ממעמקי ביטנו. עורו כמש ויבש, שערו יבש ונחרך (למרות היותו כל הזמן בצל). היה כמתאבל. הוא אפילו לא ניסה לגרש את הזבובים הנערמים עליו כמו על גוויה. פלאש היה מעין  חי מת.

 

מצבו התדרדר ככדור שלג. כל אשר ניסיתי ועשיתי בעקשנות יתרה וללא וויתור, תפח על פני. (את עיקרון כדור השלג נפגוש בהמשך הספר). למשל, ניסיתי לרססו נגד זבובים, אך מפאת מצבו הירוד, עורו הגיב באופן חמור מאוד לריסוס. עורו התייבש, נסדק ועוד. נאלצתי להחליף לו בתדירות גבוה חברות (סוסות) כדי לעניינו ולחמם את ליבו, אך זה עזר מעט ורק ליום יומיים.

 

בהגיע הרגע להרדימו למוות, כצפוי, לא יכולתי לעשות את הצעד. אהבתי אליו הייתה גדולה מכל תחלואיו. זאת בנוסף ליוקרה ולפוטנציאל הענק שהיה גלום בו. אך מה עוד ניתן היה לעשות במצב עגום זה, מצב של גורל אכזר? ... גורל?!!!

 

להפתעתי, כנגד כל הסיכויים, לאחר מספר חודשים מצאתי סוס קטן, חמוד ושקט. סוס מאוד חברותי ובעל כל התכונות הטובות אשר חיפשתי בסוס, על מנת להתאימו כחבר לפלאש. ואכן לשמחתי הרבה הפעם המצב היה שונה. הסוס קיבל את הסייח כחבר. מייד קטעתי את כל הטיפולים הווטרינריים. פלאש התגבר על השפעת ללא תרופות, לאחר שנה ארוכה ומתישה. חשבתי שהנה הגעתי לגן עדן. הוא אמנם התגבר, אך עדיין לא חזר לקדמותו. הוא פיתח סלידה כלפי האורווה, כלפי האזור, כלפי האווירה בסביבתו, אשר נכווה ממנה קשות. אך, גם כלפי הוא פיתח סלידה – עקב טיפולי המעורב: מצד אחד טיפול מסור עם ציפיות לתוצאות, ומצד שני יחס טעון, המוזן בתסכול ואכזבה.

 

חלפה שנה. הסייח גדל ונהיה לסוס. בהגיעו לגיל שנתיים התחלתי לאמנו לא למטרת מרוצים - מפאת מצבו - אלא על מנת לחזקו פיזית ונפשית. לצערי, רמת האנרגיה שלו הייתה ממש בתחתית. לדוגמה, בנתינת אות מהליכה לריצה קלה הוא מעד ונפל על רגליו האחוריות. הוא עדיין סבל מגזים רבים ושלשולים ללא הרף. הוא הרבה להזיע, פיהק לעתים תכופות ונאנח בתדירות מדאיגה. פיהוקיו הסדרתיים נבעו ממעמקי נשמתו המרוטשת.

 

את צהלתו החל ללא צליל מפאת חולשתו. לצורך שימוש בקולו, הוא שאף שנית אוויר לריאותיו, ורק אז הצליח לצהול עם צליל. הסתכסכתי עם מספר רב של מפרזלים כיוון שפלאש לא הצליח לעמוד על שלוש רגליים עקב מצבו בכלל, ומפרקים מתנדנדים בפרט. הם היו חסרי הבנה לגבי מצבו והיכו אותו כל אימת שהוריד את רגלו. נסיונותי להסביר את מצבו נתקלו תמיד במוחות מקובעים ותגובות נטולות מחשבה.

 

המרתון המפרך והמאכזב הזה מרגע קנייתו,  גרם לי לקריסה מצטברת. לא היה לי עם מי להיוועץ. הרי המומחים הגדולים בתחום נותרו חסרי אונים מחיפושם אחר תשובה למצוקתו של הסוס המסכן הזה. הימים נקפו ושום פתרון לא נראה באופק. התקשרתי לוטרינרים רבים מאוד בארץ ובחו"ל. גם הם התייחסו לסוס ולכל חיה כמכונה ביולוגית. כולם המליצו לתת לו ויטמינים לחיזוק, גלוקוזמין וקונדראויטין לדלקות פרקים, תרופות לטיפול באולקוס ועוד שלל זריקות לעיתים קרובות מדי. הוא גם עבר בדיקות דם, שתן וצואה רבות. בנוסף לכך, הוא קיבל פחם פעיל נגד גזים ועוד. שום דבר לא עזר, גרוע מכך, חלק מהטיפולים אף כמעט גרמו למותו.

 

הסיפור ממשיך ומקבל תפניות מעניינות.

את השאר אשאיר לכם הקוראים.

 

אסכם בקצרה:

מתוך הסיפור כולו, כאשר הוא בקריסה טוטאלית, הכותב הגיע לתגליות מרחיקות לכת אודות פאזל קיומנו. תגליות אלה נבעו ממסתרי המבוך האפל שאליו הוא נקלע.

 

 

                                        הספר יוצא דופן ומומלץ בחום

עדנה מימון
Master of NLP, Trainer of NLP 


מאמנת אישית לביטחון עצמי ותקשורת בינאישית
מנחה קבוצות
מנחה בשיטת NLP להכחדת פחדים, חרדות וכעסים
טל: 050-7378535
אתר: http://www.my-ambitions.com
E-Mail: ednamaim@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב