דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופני ריצה לילדים - עוצמה של חוויה 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 3857 פעמים ]

 

הפליגו בדמיונכם והיזכרו בחוויית הרכיבה הראשונה שלכם. האופנים הקטנות והחמודות עם גלגלי העזר. לחלקנו הייתה זו חוויה ראשונה נעימה ועבור חלקנו הייתה מפחידה ומאיימת. כולנו אף זוכרים את הנפילות הכואבות, חלקנו אף נושאים צלקות מחוויית הרכיבה הראשונה שלנו, אך היא לא חייבת להתרחש אם  אופניו הראשונות של ילדכם יהיו אופני ריצה.

 

פעילות גופנית הינה חיונית הן למבוגרים והן לילדים. לעומת זאת, רבים מוצאים את עצמם יושבים בבית עם הילדים ומזפזפים בין ערוצי הטלוויזיה. בודאי זכור לכם, כשאנו היינו ילדים, נהגנו להיות בחוץ שעות ולשחק. המשחק היווה פעילות גופנית במסווה של כיף והנאה וכולנו רכבנו שעות על האופניים שלנו.

אחת היכולות המופלאות שיש לאדם היא יכולת האיזון כאשר אנו נוסעים על שני גלגלים. אופני ריצה לילדים מסוגלים להעניק לילד את הזיכרון הנעים והנצחי מחוויית הרכיבה, להעצים אותו ולגרום לילד לעסוק בפעילות אשר תורמת להתפתחותו התקינה ולכושרו הגופני.

 

אז מה הם בעצם אופני ריצה?

כשמם כן הם - אופנים שרוכבים עליהם בצורת ריצה. המבנה שלהם מאפשר לילד לרכב על האופנים ע"י תנועות רגלים המזכירות ריצה ובכך ייחודם. הצורה הכללית של אופנים אלו מזכירה אופנים רגילות : גוף אופנים, כידון להיגוי ושני גלגלים. לעומת אופנים רגילות, לאופנים אלו אין גלגלי עזר, פדלים וגם לא שרשרת.

למעשה, באופנים אלה החלקים היחידים אשר בעלי יכולת תנועה הם הגלגלים והכידון. אופניים אלו נמוכות יותר מאופנים רגילות וניתן למצוא אותן עשויות ממספר חומרים ובניהם עץ, פלסטיק ואף מתכת.

 

 אופני ריצה מתאימות לילדים החל מגיל 3 ועד גיל 7, מגיעות בגדלים ובצבעים שונים ואת חלקן אף ניתן להרכיב בהרכבה עצמית בבית.

מדוע אופני ריצה ולא אופנים רגילות?

אופנים אלו 'ממכרות' את הילד וגורמות לו לחבב מאוד את הרכיבה על אופנים. המבנה הנמוך של האופנים וחוסר האפשרות לפדל ולאבד שליטה מבדילים את סוג האופנים הללו מאופנים רגילות. בעוד שקל מאוד ליפול ולהיחבל באופנים רגילות עקב אובדן השליטה בהן, הרי שבמקרה של אופני ריצה הילד הוא השולט במהירות הרכיבה ע"י רגליו וגם קל לו מאוד לעצור מאחר והנטייה הטבעית היא לעצור ע"י הרגלים.

חווית הרכיבה הייחודית מאפשרת לילד לפתח את כישורי שיווי המשקל שלו כבר בגיל צעיר ביותר ללא חבלות מיותרות אשר מקורן בנפילות או הסתבכויות בחלקי אופנים נעים אחרים כמו שרשרת האופנים. מאחר וכישורי הרכיבה של הילד נבנים כבר בגיל צעיר ביותר ברכיבה על אופנים אלו הרי שהמעבר לאופנים רגילות הוא מיידי ופשוט, ללא הפחד שילדים מרגישים בעת הפעם הראשונה שברכיבה על אופנים ללא גלגלי עזר.

 

לסיכום, אופני ריצה הן האופציה המועדפת לאופניו הראשונות של הילד.  הבטיחות הגבוהה יחד עם פיתוח הקורדינציה של הילד בשילוב עם הנאה ופעילות גופנית הופכים את סוג אופנים זה למבוקש ביותר.

 

 

אוהד ורדי הוא חובב גינון, מחשבים ומתעניין במשפט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב