דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח תשוקה ארגונית 

מאת    [ 01/03/2011 ]

מילים במאמר: 765   [ נצפה 5163 פעמים ]

בונו, סולן להקת הרוק האגדית U2, אמר באחד הראיונות : "דבר לא משתווה להרגשה של לקום בבוקר עם שיר חדש בראש, שהרכב כמו U2 יעזור לך לבנות את השיר ושתהיה לך במה להופיע איתו מול קהל".

לא בכדי הפך השיר ""Desire לאחד הלהיטים הגדולים של הרכב הרוק האירי, מאחר והוא מגלם בתוכו את תמצית החיים שלנו כבני אדם – תשוקה!

כולנו יודעים מהי תשוקה, אותו קול פנימי שמדבר אלינו, שאומר שאנחנו יכולים יותר. לעשות יותר, להרוויח יותר, להשפיע יותר, לתרום יותר, לעצמנו, למשפחה שלנו, לארגון שלנו.

מתי בפעם האחרונה מימשתם את התשוקה שלכם? מתי הרגשתם שבוער לכם בפנים לעשות את מה שאתם אוהבים? מתי עשיתם משהו שגרם לכם להיות בלתי ניתנים לעצירה?

אנשים שיש בהם תשוקה אמיתית, משיגים תוצאות מדהימות. קל לזהות אותם, הם מלאי אנרגיה, מתלהבים ממה שהם עושים ומשפיעים רבות על הסביבה או הארגון בהם הם פועלים. הם מאפשרים לתשוקה לבעור בתוכם, להיות חלק ממי שהם. אותה תשוקה הופכת להיות מנוע עצום של אנרגיה, הגורם להם לנקוט בפעולות שמקדמות אותם לעבר הצלחה בחיים האישיים ובקריירה.  

 

אנו מאמינים כי חותם אישי במקום העבודה הוא בעל ערך אישי גבוה, הוא מניע ומאפשר למוצא התשוקה להנות משנים של עבודה ממוקדת ויעילה. מימוש התשוקה האישית במסגרת הארגון הופך  את אנשיו למאושרים יותר, בעלי מוטיבציה גבוהה יותר ובמקביל מקדם עשייה משמעותית שמובילה את הארגון קדימה.

נראה כי בהרבה מהארגונים, שכחו המנהיגים לדאוג לפן האנושי, לגורם האחראי לשיפור, לצמיחה ולחוללות עצמית.

הבערת אש התשוקה באנשים, שהולכת ונשחקת בחיי השגרה, ומתן כלים למצוא אותה, ללבות אותה ולרתום אותה לעשייה השוטפת יכולים לקדם רבות את הארגון ואת אנשיו.

 בתהליך פיתוח הסדנה הגענו למסקנה כי אפשר ליצור שינוי מחשבתי דרכו יוכלו האנשים בארגון לבצע את תפקידם תוך כדי מימוש תשוקתם. בעזרת שינוי זה, יתאפשר לארגונים לרתום את האנשים לדרך באופן חזק ומשמעותי הרבה יותר.

בנוסף, הבנו כי צריך לצייד את העובדים בכלים לטובת העצמה ופיתוח תחושת המסוגלות שלהם.                 יש כמובן לא מעט דרכים לנטוע את תחושת המסוגלות בעובדים. אנחנו בחרנו לעשות זאת באמצעות מוסיקה, לה יש השפעה רחבה ועוצמתית על אנשים.

התחושה הנלווית לתהליך היצירה המוסיקלית, שלרוב נתפס בעיני האדם הממוצע כמשימה בלתי אפשרית, מעצימה את תחושת המסוגלות, והשימוש במוסיקה, נועד לפתוח חסמים מפני עשייה ולשלב את שתי האונות ליצירת ערך מוסף של העובד במקום עבודתו.

 

תפקיד הארגון

אחד המאפיינים הבולטים של המילה תשוקה הוא שכל אחד מגדיר אותה אחרת. אצל אחד תשוקה היא קריירה משגשגת, אצל השני היא משפחה לתפארת, אצל השלישי היא המצאת דברים חדשים. למעשה קצרה היריעה מלהכיל את כל האפשרויות לפירוש המילה תשוקה, וזה גם היופי שבדבר, השונות.

כמנהלים, כמנהיגים, עליכם להבין כי השונות בין העובדים שלכם היא דבר מבורך ואל לכם להיות מאוימים ממנה. אם תשכילו לחבק אותה לקרבכם ולתת לה מקום בעשייה, תופתעו לטובה מרמת התוצאות.

מנהיגות ארגונית אמיתית חייבת לעודד שונות בביצוע המשימות. כשהדרך מוכתבת מראש, ישנם אנשים שיתחברו אליה וישנם גם כאלה שלא, כאלה שחושבים שהם יכולים לעשות את זה אחרת, טוב יותר, כיף יותר, משמעותי יותר עבורם.

על מנת להבעיר את אש התשוקה באנשים שלכם אתם צריכים לדעת לתת להם מדי פעם את החופש לבחור בדרך שלהם בכדי לספק את התוצאות. כאשר הם ימצאו דרך המאפשרת להם להגיע ליעדים שהוגדרו מראש תוך כדי מימוש התשוקה שלהם, התוצאות יהיו הרבה מעבר למה שדמיינתם ולו רק בגלל אותה תשוקה שהייתה מעורבת בעשייה.

כדי שזה יקרה עידוד השונות צריך להיות ערך גלוי ומוצהר בתרבות הארגונית שלכם, רק אז יוכלו האנשים לפתח ולממש את התשוקה הארגונית שלהם.

אין מקום להתלבטות, כל ארגון צריך לחשוב איך הוא מנהיג, מוביל ומאמן את עובדיו קדימה, אל עבר עתיד טוב יותר- עתיד ברור. מתן הכלים לאנשים למימוש התשוקה במסגרת הארגונית והיכולת של מנהלים לתת ביטוי לשונות בין האנשים, מהווים צעד חשוב בדרך לפריצות דרך משמעותיות.

 

חתומים לשינוי,

אופיר ריבן, מנכ"ל  Team j – יעוץ ופיתוח ארגוני

מירב לוי- ליבוביץ, בעלים "מירב האפשרויות"

 

אופיר ריבן - מנכ"ל Team j   - יועץ ארגוני תואר שני במנהל עסקים, האוניברסיטה הפתוחה תואר ראשון בניהול ותקשורת, האוניברסיטה הפתוחה בוגר התכנית לייעוץ ארגוני של אוניברסיטת חיפה בוגר המכון להכשרת מדריכים של חיל האוויר בעל חברת מוסיקה ויוצר מוסיקלי בתחום הדי.ג'יי והיצירה האלקטרונית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב