דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלוק-על, בלוק העל הירוק של בלוקל רביד 

מאת    [ 17/02/2011 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 4631 פעמים ]

*כתבה שפורסמה במוסף "בונים ירוק" של עיתון The marker בינואר 2011.

בלוק-על, בלוק העל הירוק של בלוקל רביד

בשטח נבנות כבר כמה עשרות יחידות דיור ראשונות בבלוק-על, המוצר החדש שפותח לאחרונה בבלוקל רביד. לדברי אנשי המפעל מדובר במוצר חדש ומהפכני: בלוק עם התנגדות תרמית בגובה 2.51 ובידוד אקוסטי של כ- 56 דציבלים. בלוק אקולוגי המבטיח חסכון דרמטי בצריכת האנרגיה ובהוצאות על חימום וקירור הבית. כתבתו של: שי הופמן

 אז מה כל כך מיוחד בבלוק העל של בלוקל רביד? מה הופך את המוצר החדש שפותח על ידי בלוקל רביד וקלקר עין כרמל (והוצג לראשונה בתערוכת "בילדינג 2010") למהפכני בתחום בניית הקירות בישראל?

 הסטנדרטים הגבוהים ביותר

בתחילת שנות ה-90 יצרה בלוקל רביד, לראשונה בישראל, את בלוקי הפומיס לסוגיהם, המהווים היום כ- 30 אחוז מבלוקי החוץ וכמחצית מהבלוקים המבודדים הנמכרים בישראל.

"בלוק העל החדשני הוא היחיד בישראל שעומד בדרישה הגבוהה יותר, דרגה 2, בתקן הישראלי לדירוג בניינים לפי צריכת אנרגיה (תקן ישראלי 5282)"

כך לדברי ניב אדלשטיין, מנכ"ל בלוקל רביד. " בנוסף, לבלוק העל יש יתרונות גדולים בהתנהגות עם רטיבות שמקורה באדי המים שבאוויר, יתרונות שאין לבלוקים מתחרים המבטיחות יציבות ושמירת התכונות גם בימי סגריר וגם בימי שרב. מדובר במוצר איכותי ויוקרתי, המציב סטנדרטים שאינם נהוגים בענף הבנייה ומהווה קפיצת מדרגה משמעותית בענף הבנייה בישראל".

העבודה עם הבלוקים זהה לבנייה המקובלת עם בלוקים צמנטים אחרים תוך שימוש בשיטות בניה רגילות. חלק אינטגרלי בבלוק הם פסי כוונון הבנייה המאפשרים בנייה ישירה, מדויקת ומהירה תוך חסכון כספי וקיצור לוחות הזמנים.

בידוד מושלם

הבידוד התרמי שמספק הבלוק החדש הוא כפול מהבלוקים המבודדים המוכרים כיום בישראל. גם מישקי ההדבקה (המרווח שבין הבלוקים) מטופלים תרמית בצורה מובנת ע"י הבלוקים ואלו תורמים להגברה נוספת של הבידוד. הבלוק מתאין לתקני בנייה אירופאיים מחמירים ולבידוד מחום ומקור בעונות הקיץ והחורף. רמת הבידוד מבטיחה חסכון עתידי של לפחות 30% בהוצאות החימום והקירור של הבית. גם רמת הבידוד האקוסטי מהפכנית בהשוואה לכל בלוק מבודד אחר. לקיר מבלוק-על בידוד אקוסטי המוערך ברמה של 56 דציבלים, תוספת עצומה ומשמעותית ביחס לבלוקים של יצרנים אחרים.

 חומרים איכותיים

הבלוק החדש עשוי מתערובות משובחות של אגריגטים קלים וחומרי בידוד, שיוצרו בנפרד בבלוקל רביד ובמפעל הקלקר בקיבוץ עין כרמל.

שילוב החומרים המשובחים במבנה חדשני מעניק לבלוק תכונות מובנות ("בילט-אין") של בידוד תרמי ואקוסטי. ההתנגדות התרמית האופיינית נעה בין 2.5 ל- 2.75 (מ"ר קלווין לוואט) בהתאם לתערובת המיוצרת. מבנה הבלוק מונע בצורה מושלמת יצירת גשרים תרמיים בכל משטח הבלוקים שבקיר.

 חושבים ירוק

בלוק העל פותח תוך חשיבה על הסטנדרטים הקפדניים ביותר של בנייה ירוקה בת קיימא. הבלוק מיוצר מחצץ קל טבעי המבטיח זיהום סביבתי מינימאלי במחזור חיי המוצר, LCA, וזאת בהתאם לתקנים הבינלאומיים 14040 ISO ו- 14025 ISO. אדלשטיין: "תהליך ייצור הבלוקים גוזל פחות אנרגיה בהשוואה לייצור בלוקים אחרים במימדים השונים ונחשב כפחות מזהם סביבתי ביחס לבלוקים מבודדים אחרים. מכל בחינה זהו בעצם הבלוק הירוק ביותר שיוצר אי פעם בישראל".

בשטח כבר בונים

מרעיון תיאורטי הופך בחודשים האחרונים בלוק העל של בלוקל רביד  למציאות קיימת. כמה עשרות יחידות דיור כבר נבנות בקרית שמונה, בכרם מהר"ל ואפילו באילת הרחוקה הנחשבת וידועה כאזור בו נחוץ בידוד איכותי.

"חדשנות, איכות, אמינות ושירות", לדברי ניב אדלשטיין, מנכ"ל החברה, "אלה הערכים אותם חרטה בלוקל רביד על דגלה".

בשנת 1984 הקימו חברי קיבוץ רביד את בלוקל רביד, מפעל המייצר בלוקים מבודדים מפומיס, בלוקי גג קלים, בלוקי בניה ומחיצות מבטון. מאז ועד ימינו עומד המפעל בחזית הפיתוח והקידום של תעשיית הבניה בישראל.

בלוקל רביד מובילה את ענף ייצור הבלוקים בפיתוח, ייצור ושיווק של פתרונות איכותיים וחדשניים לבניית שלד הבניין ופיתוח הסביבה כל זאת תוך שמירה על איכות הסביבה וקידום הבניה הירוקה בישראל.

תהליך הייצור הוא אוטומטי לחלוטין ומבוקר ע"י מחשב המבטיח איכות ייצור גבוהה ללא פשרות. כל מוצרי בלוקל רביד עומדים בדרישות התקנים הישראלים לרבות תקני בקרת האיכות, תקן התו הירוק של המשרד להגנת הסביבה ותקן "תו הזהב" של מכון התקנים הישראלי.

משקיעים חזרה בחברה הישראלית

"כל שקל של רווח מהמפעל חוזר חזרה לחברה הישראלית באמצעות תמיכה במפעל החינוכי של תנועת דרור ישראל", מסכם אדלשטיין.

www.ravid.org.il

שירות לקוחות: 1-800-55-1045




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב