דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע כל כך הרבה זוגות נפרדים ? 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 2613 פעמים ]

מה קרה מהרגע בו החליטו בני הזוג שהם מצאו את האדם שאיתו הם הולכים לחיות כל חייהם לרגע, המאוד כואב, של הפרידה?

 

לשאלה זו יש, כמובן, יותר מתשובה אחת. במאמר זה אגע בדבר שאולי נסתר מעיני רבים – והוא גם דבר שאם מבינים אותו קל מאוד לתקנו.

 

הדבר הזה נקרא "קוטביות". אם מסתכלים על אנרגיה חשמלית, ישנה זרימה כאשר יש שני קטבים שונים פלוס ומינוס. רק כאשר שני הקטבים האלו קיימים יכולה להיות זרימה של האנרגיה החשמלית.

במערכת זוגית גם כן חייבת להיות קוטביות  כאשר שני הקטבים הם "נשיות" ו "גבריות". או אנרגיה נשית ומולה אנרגיה גברית. כאשר שני האנרגיות האלו קיימות מתאפשרת משיכה, תשוקה, המיניות פורחת ובני הזוג מרגישים רצון להיות אחד עם השני. אגב, גם אצל זוגות חד מיניים נמצא אחד שהוא/היא יותר גברי בהתנהגות מול בן/בת הזוג אשר יותר נשי בהתנהגות.

 

בראיון שערכו איתי לפני מספר ימים טענתי שהגברים פשוט אינם מבינים את הדבר הזה שנקרא להיות אישה. כדי שאישה תוכל לתת ביטוי מלא לנשיות שלה היא צריכה דמות חזקה שיכולה לעמוד מול קשת הרגשות הנשיים המאוד מגוונת שלה מבלי לברוח, להסתגר או להרגיש מותקף. כשהאישה מרגישה שבן הזוג שלה אינו מספק את המקום הזה היא הופכת להיות יותר קשוחה, עוצרת את רגשותיה או במילים אחרות הופכת להיות גבר. כמו כן העולם המודרני, העולם העסקי אינו מעודד נשים להיות נשיות הוא מעודד אותן להיות ממש גבריות, קשוחות, ממוקדות מטרה, קרות. כל אלו מאוד מנוגדים למהות של נשיות. וכך קורה שנשים רבות נמצאות במצב של שינוי קוטביות מ"נשי" ל"גברי". בלימודי סופר לי על מגישת טלוויזיה אמריקאית מאוד מצליחה, שעושה כסף בלי סוף אבל אומללה עד עמקי נשמתה בגלל שהיא לא יכולה להפגין את הנשיות שלה.

 

בשנים האחרונות קורה מהפך אצל גברים רבים והם יותר ויותר הופכים להיות כאלו שמנסים לרצות כל הזמן. לרצות בעיקר את הנשים שלהן. והנשים אינו רוצות שירצו אותן הן רוצות דמות חזקה שתאפשר לה להיות מי שהיא במהות. דמות מרצה לא יכולה לאפשר זאת לאישה ואז היא הופכת להיות גברית. הגבר במקרה זה הופך את הקוטביות מ"גברי" ל"נשי".

 

ואז קורים מספר דברים. ישנם בני זוג אשר שניהם או גבריים או נשיים, ישנם זוגות אשר כל אחד מבני הזוג חיי בקוטביות מנוגדת למהות הבסיסית שלו – במצב זה אין משיכה ואין תשוקה. יכול להיות שישנה ידידות חזקה ואהבה אבל אני מרשה לעצמי לנבא שתשוקה אין שם.

 

רבים מהזוגות נפרדים בגלל אבדן הקוטביות, אבדן הדבר הזה המאפשר את קיומה של התשוקה ושל המשיכה המינית למרות שאהבה עדיין קיימת.

 

חשוב לי להדגיש שאין שום יתרון בלהיות גברי מול נשי או ההיפך. אני לא חושב שיש דבר שגבר יכול לעשות שאישה לא יכולה או שאישה יכולה לעשות שגבר לא יכול. בעצם, אישה יכולה ללדת ילדים ללא גבר עם הטכנולוגיה הקיימת היום. כך שאין פה שאלה של יכולות או יתרון מול חיסרון ישנה פה שאלה של מי אתה/את במהות, במקור גברי או נשי. הדבר שאותו אני תמיד נוהג להגיד הוא שחיים חסרי מאמץ מתאפשרים שאנחנו מתנהגים כמו מי שאנחנו במהות הנקייה שלנו – המהות שבה איננו מציגים דמות אחרת כדי לרצות אחרים או להגן על עצמנו. החיים בתור מי שאנחנו לא הם מאוד קשים ואומללים.

 

 

במאמר קרוב אספר על מה ניתן לעשות כדי להחזיר את הקוטביות למקומה הנכון לשני בני הזוג ויחד עם זאת להצית מחדש את התשוקה והמשיכה.

 

 

 

 

 

 

הכותב הוא יאיר אהרונסון, מאמן אישי, זוגי וקבוצתי.


http://www.yairaronson.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב