דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתר קנייה חברתית, כיצד הוא גורם לחיבור בין העולם האמיתי לוירטואלי 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 802   [ נצפה 2354 פעמים ]

האינטרנט מלווה את חיינו כבר קרוב ל14 שנה. למרות כי התחושה היא שמאז ומתמיד האינטרנט היה כאן איתנו, למעשה הוא איתנו מעט יותר מעשור. כיום חדירת האינטרנט למשקי הבית בישראל, עומדת על כ82% ממשקי הבית בישראל, ומוערכת בכ 4 מליון גולשים ביום.

משקלו העצום של האינטרנט בחיינו כיום, נותן את התחושה כי הוא איתנו מאז ומתמיד. אני זוכר שהיינו קטנים , התפלאנו לשמוע מהורינו שהם היו קטנים, לא היה להם טלוויזיה... ושאלנו את עצמינו כיצד זה ייתכן, ומה הם עשו כל הזמן.

כך כיום זה נראה ברור שהאינטרנט הוא חלק מאיתנו, ומשמש תחליף להמון תחומים שפעם היו בלעדיים, כמו למשל: חדשות , קניות, בילויים, דיווחי מזג אוויר, משחקים, אנציקלופדיה, ועוד, ומשמש בנוסף לכך, מקור בלתי נדלה של ידע בתחומים רבים ונוספים.

האינטרנט כפי שהוא נמצא בחיינו כיום, הפך את העולם לקטן יותר, ובכך טבע את המונח שמתאר את העולם כ"כפר גלובאלי" . העולם עד לא מזמן היה גדול וכדי לראות מה קורה בסין או יפן נאלצת להסתמך על רשתות זרות,ואילו כיום ניתן בלחיצת כפתור לקבל את כל המידע כפי שהוא מגיע וללא עריכה, כמעט בכל נקודה בגלובוס מבלי לצאת מהבית, ובחלק מהמקומות לראות באמצעות מצלמות עדכונים , דיווחים ותמונות, ממש כאילו היינו שם פיזית.

תהליכים שונים נלווים למעורבותו הגוברת של האינטרנט בחיינו. מצד אחד הוא מסייע לנו באיתור מידע , ובכך גורם למהפכה של ממש בתחום זה , ומצד שני גורם לתהליך חברתי של הסתגרות התבודדות וניכור אצל חלק מהאנשים. ישנם גולשים רבים ברשת, המסתמכים על הרשת כמקור בלעדי של מידע וסיפוק צרכי היום יום וכתחליף לקשרים חברתיים אמתיים לעולם שבחוץ, למה אני צריך להתלבש ולהתאמץ שהכל נמצא במרחק לחיצת כפתור ממני, שואל גולש מצוי וטיפוסי? כך נוצרים להם מבלי שנשים לב, ניכור התרחקות והתבודדות.

עקב השימוש באינטרנט חלו תמורות בשוק העבודה . כיום רבות מצורות התקשורת הבין אישית, מתבצעת ברשת האינטרנט,עד כדי כך שאינך נדרש להיות פיזית במקום עבודתך בחלק מהמקרים, אלא ניתן להישאר מעודכנים, אך ורק באמצעות מחשב וחיבור לרשת. בנוסף לכך,רוב תהליכי העבודה מתבצעים כיום ממילא במחשב, כך שלמועסקים יותר נוח לעבוד בסביבה הביתית והמוכרת להם, ולשמור על גמישות רבה יותר בשעות עבודתם ואילו המעסיקים מרוויחים על ידי כך, חסכון רב וצמצום בעלויות משרד עלויות נלוות והוצאות נסיעה.תהליכים אלה, ורבים נוספים גרמו בסופו של דבר להסתגרות בידוד וניכור, ולמעשה השיגו ובכך תהליך הפוך מהיתרונות של כפר גלובלי, עקב סיפוק של הצרכים הפיזיים, התעסוקתיים והחברתיים ברשת.

בשנים האחרונות בעולם, ובחודשים האחרונים אף בישראל,החלה תופעה גוברת והולכת של שימוש ברשתות חברתיות. אתרים אלה קמו במטרה לחבר בין אנשים אשר מכירים בעולם החיצוני, על ידי שימוש בפלטפורמה של העולם הוירטואלי.

בד בבד עם התחזקותם של רשתות אלה, הלכה והתפתחה עוד תת נישה ברשתות אלה הנקראת : אתרי קניות חברתיות, אתרים אלה,עושים שילובו בין הרשתות החברתיות, לאתרי אתרי הקניות הרגילים שהיו ברשת.

הרשתות החברתיות גרמו מבלי משים לקירוב בין חברים ומכרים. עד היום היינו נפגשים עם מכרים וחברים מתי שהיה זמן ומעדכנים אותם בנעשה איתנו עד כמה שניתן, ואילו כיום ניתן לעדכן את כולם בכל רגע נתון ברשת האינטרנט, ובתחומים נרחבים ומעמיקים הרבה יותר.

אתרי הקנייה החברתית , לקחו את מודל הרשתות החברתיות צעד אחד קדימה בכך שהפכו את החיבור הין העולם הוירטואלי ברשת, לעולם האמתי שבחוץ לטבעי , חזק ואפקטיבי הרבה יותר, ומיד נסביר כיצד הם עשו זאת.

 

אתר קנייה חברתית , לוקחים עסק או שירות שנמצא לרוב באזור מגוריו של הגולש הפוטנציאלי, ושם הם מציעים לו בכל יום דיל יומי לרכישת  מוצרים או שירותים בהנחות של 50%-90% תחת מגבלה של מינימום רוכשים.

הגולש המעוניין להבטיח לעצמו מצד אחד את הצלחת העסקה, ומעוניין ללכת לעסק המוצע עם מכריו מצד שני, משתף ומספר לכל חבריו ברשתות חברתיות, על המבצע והופך אותם לשותפים לתהליך.

למעשה מדובר בארגון של קבוצת רכישה, אלא שבמקום דירה או מוצר יקר אחר הקבוצה מתאגדת יחד לרכישת מוצרי לייף סטייל כמו: מסעדות ספא, חדרי כושר, חוגים פעילויות ועוד.

אם ננסה לנתח את התהליך, או אז נראה ונגלה כי בעצם מדובר על חיבור שנראה בהתחלה מלאכותי , אולם הוא הופך מבלי משים את הרשתות החברתיות מרשתות וירטואליות שהיו עלולות לגרום לתופעות של ניתוק וניכור, לכאלה שמחברות ומקרבות.

החדירה ההולכת וגוברת של אתרי הקנייה החברתית,היא דלק המניע שגורם לאותם גולשים, לצאת החוצה מהעולם הוירטואלי אל העולם האמתי שבחוץ, וזאת על מנת לפעול למימוש השובר אותו רכשו , וכדי לחלק אותו עם חבריהם בעולם שבחוץ.

כך לסיכומו של דבר מתבצע הלכה למעשה חיבור שנראה בהתחלה לא טבעי ולא אפשרי, אולם הוא בניגוד לציפיות הוא הופך את רשת האינטרנט מרשת עולמית לרשת מקומית, שבה נפגשים בה כל החברים ברשת החברתית , מחליפים רשמים על העולם שבחוץ, רוכשים יחד שוברים לעסקים שבעולם האמתי , והולכים לממש אותם יחד תוך שיתוף פעולה, וחיזור הקשר החברתי בינם לבין עצמם מצד אחד, וחיבור לבתי עסק ונותני שירותים בעולם שבחוץ מן הצד השני.

 

מפתיע לא?

http://www.sale365.co.il קניות חברתיות 365 יום בשנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב