דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השווקים הססגוניים של נמיביה 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 3386 פעמים ]

אפריקה היא היבשת השנייה בגודלה בעולם אחרי אסיה. לא מעט אנשים חולמים לעשות במהלך חייהם טיול לאפריקה, היבשת השחורה. נמיביה גובלת עם זמביה ואנגולה בצפון, בוטוסואנה במזרח ודרום אפריקה בדרום. עד מרץ 1990 נמיביה הייתה חלק מדרום אפריקה והיא נקראת על שמו של מדבר נמיב שבשטחה. שפתה הרשמית של המדינה היא אנגלית אך במדינה מדוברות שפות רבות מלבדה- אפריקאנס, גרמנית ועוד. כלכלתה של נמיביה מתבססת בעיקר על חקלאות וכריית אורניום ויהלומים.


טיול לנמיביה הפך לטיול אטרקטיבי מאד בשנים האחרונות והמדינה מוזכרת כיעד מרכזי עבור טיול באפריקה. כאשר שמה של המדינה אוזכר גם בהקשר לאנג'לינה ג'ולי שבחרה במיוחד ללדת בנמיביה. המדינה היא יעד מושלם לטיולי ספארי בשל המגוון העצום של בתי הגידול בה  רוב שטחה של המדינה הוא מדבר ולכן טיולי מדבר רבים מתקיימים בשטח המדינה. אך הייחודיות של נמיביה היא בשילוב שבין מדבר קלהארי ונמיב וחופי האוקיינוס.
 
למה כדאי להגיע לשווקים של נמיביה?
טיול לאפריקה הוא טיול לא שגרתי ליבשת שונה מהמדינה שבה אנו חיים. בדומה לכל טיול גם כשמדובר על טיול לנמיביה אחת הדרכים להכיר את המדינה היא באמצעות השווקים שלה. לא השווקים הפיננסיים אלא שווקי המסחר המסורתיים שלה. בשווקים ניתן לקנות מזכרות שיזכירו לנו את אותו טיול באפריקה, להכיר טוב יותר את המקום, הצלילים, הריחות, הטעמים ועוד מאפיינים. אחד השווקים שמומלץ להגיע אליהם כשעורכים טיול לנמיביה הוא העיירה אוקהנגה שרחוקה 60 ק"מ בלבד מהבירה ווינדהוק. בעיירה ישנו שוק חפצי אומנות מעץ במחירים זולים מאד.

טיול לאפריקה וחפצי אומנות מעץ
עץ הוא חומר גלם שמשמש לייצור רהיטים, חפצים ועוד. השימוש בעץ פופולארי מאד באומנות האפריקאית משום שהעץ חומר זמין מאד לעבודה שניתן לעצב בקלות ואינו יקר במחיר. בשוק באוקהנגה תוכלו למצוא פסלים מגולפים מעץ של מגוון חיות הבר שמאכלסות את נמיביה ומסתובבות בשטחה באופן חופשי לחלוטין: פילים, כלבי ים, אריות, ג'ירפות, זברות, אריות, פלמינגו ועוד. מלבד פסלים תמצאו גם חפצי קישוט נוספים, תכשיטים ואביזרים נוספים במחירים זולים במיוחד.


מלבד שוק חפצי העץ מתקיים במקום גם שוק נוסף שבו תוכלו למצוא ממיטב המזכרות שיש לאפריקה להציע עבורכם. המוכרים בשווקים הללו חביבים ונחמדים מאד וישמחו לספר לכם על עבודתם, לענות לשאלותיכם על נמיביה ואפילו ללמד אתכם מילים בשפות האפריקאיות. השוק הוא שוק פתוח ולכן מהווה גם הזדמנות עבורכם במסגרת טיול לנמיביה להתערות גם בין האוכלוסייה המקומית במדינה ולהכיר טוב יותר את התרבות בה.
 
טיול לנמיביה יהיה טיול שתזכרו לתמיד. טיול במסגרתו תזכו לראות חיות בר בסביבה הטבעית שלהן ולא מאחורי כלוב, להכיר אנשים מתרבות אחרת מזו המערבית ולקנות מזכרות ייחודיות שלא ניתן למצוא באף מקום אחר בעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב