דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למלא מעל ומעבר את מקומך העכשווי 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 2044 פעמים ]

‏שבת 27 פברואר 2010

התפתחות אישית

למלא מעל ומעבר את מקומך העכשווי

בספרו "המדע של להיות עשיר", כותב המחבר (וואלס, ד. וואטלס) כי האדם שהוא אך ורק עובד "מצוין", ממלא את מקומו עד ליכולת הגבוהה ביותר שלו ומרוצה מכל, הינו בעל ערך רב למעביד שלו ואין זה האינטרס של המעביד לקדם אותו. הוא שווה יותר במקום שהוא נמצא. אני מאמין שכך גם בחיים, אנחנו צריכים להוכיח להם שהגיע הזמן שלנו לקבל נעליים גדולות יותר בגלל שהנעליים הקודמות כבר קטנות מדי בשבילנו. איך אנחנו מוכיחים לחיים שאנחנו צריכים נעליים גדולות יותר?

אנחנו בוחרים למלא מעל ומעבר את מקומנו העכשווי! לא בשביל שייראו כמה אנחנו גדולים וטובים, לא בשביל להשתחצן, לא בשביל להרשים אנשים אחרים, אלא בשביל להוכיח לעצמנו שאין גבול לפוטנציאל שלנו שאנחנו כאן בשביל לטפס הכי גבוה שאפשר, בשביל להגיע לראש ההר, בשביל לגעת בפסגה של הפסגה, בשביל לנשום את האוויר הנקי ביותר ולראות את הנופים היפים ביותר שקיימים בעולם.

ועד שלא נוכיח לחיים שהנעליים הישנות כבר לוחצות כי הן כבר ממש קטנות עבורנו, לא נוכל לזכות בנעליים גדולות יותר וגם אם במקרה נזכה בנעליים שגדולות עלינו, אנחנו לא נרגיש בנוח או שאחרים ירגישו שאנחנו לא מתאימים לאותן נעליים גדולות. אין זה אומר שאנחנו צריכים למכור את נפשנו ולעבוד כמו חמורים מצאת החמה עד צאת הנשמה.

זה פשוט אומר שאנחנו צריכים להתמקד במה שאנחנו עושים בכל רגע ולהקדיש את כל המאמצים האפשריים כדי לעשות כל פעולה באופן המוצלח ביותר שאנחנו יכולים לעשות אותה. אין זה אומר שאנחנו צריכים לעשות את כל הפעולות שתכננו לעשות בכל השבוע כבר ביום הראשון. אין זה אומר שאנחנו צריכים לזלזל בפעולות שאינן חשובות כמו אחרות. אין זה אומר שאסור לנו לטעות ו/או להיכשל בדרך אל הפסגה. זה רק אומר שעלינו להתמקד בדברים החשובים, להתמיד במאמץ ולהתמסר לרעיון של לעשות את מה שאנחנו עושים טוב יותר מפעם לפעם.

עלינו לדעת בדיוק מי אנחנו רוצים להיות, עלינו לשאוף הכי גבוה שאנחנו יכולים להיות, עלינו להאמין שאנחנו יכולים להיות מי שאנחנו רוצים להיות, עלינו להיות נחושים להיות מי שאנחנו רוצים להיות וכמובן- עלינו לעשות כל מה שהאדם שאנחנו רוצים להיות עושה. לעתים יהיה עלינו לוותר על מי שאנחנו היום, לטובת מי שאנחנו רוצים להיות, בדיוק כפי שהנחש משיל את עורו לטובת התחדשות טבעית וגדילה של חייו. גם את זה עלינו להבין ולזכור.

ברגע שאנחנו יודעים בוודאות מי אנחנו רוצים להיות ופועלים לעבר הפיכת הפוטנציאל למציאות יומיום, שעה שעה, דקה דקה. ברגע שכל תא ותא בגוף שלנו וכל מערכת העצבים שלנו מסונכרנים לעבר היותנו מי שאנחנו רוצים להיות ואנחנו נוקטים בפעולה מאסיבית ורציפה, מתוך עקשנות והתמדה ומתוך מילוי של מעל ומעבר למקומנו העכשווי, יבוא היום ואנחנו נהפוך להיות מי שתמיד רצינו להיות בדיוק כמו שלאחר היום מגיע הלילה ובדיוק כמו שאחד ועוד אחד שווים שתיים.

"...העופרת תמלא את תפקידה עד שכבר לא יהיה לעולם צורך בעופרת. ואז תצטרך העופרת להפוך עצמה לזהב. זה מה שהאלכימאים עושים. הם מראים שכשאנו מתאמצים להיות יותר טובים משאנחנו, כל מה שמסביבנו גם הוא נעשה טוב יותר". ("האלכימאי", פאולו קואלו).

לחיי ההצלחה שלך!
יואב זילכה

אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il 

 

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב