דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: לחסוך את זמנו של בית המשפט 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2004 פעמים ]

לאחרונה אירעה טרגדיה מזעזעת בחברה הישראלית. שופט שלא עמד בלחץ העבודה ובעומס התיקים טרף את נפשו בכפו ואיבד את עצמו לדעת. העומס על בתי המשפט בישראל הינו סיפור יודע והשופט הנואש ביטא במעשהו את המצב הקשה שבו נתונה מערכת המשפט הישראלית. גישור גירושין הינו דרך שבה גם האדם מן הישוב שזקוק לשירותיו של בית המשפט יכול לתרום מצד אחד להפחתת העומס על מערכת המשפט והשופטים ולהימנע מצד שני מהיגררות אל תוך העומס הקשה הזה על כל השלכותיו.

גישור גירושין הינו תהליך שבו בני הזוג שהחליטו על גירושין מגיעים להסכמה הדדית על כלל הנושאים הנוגעים לפרידה. במקום לנהל מאבק משפטי ולדרוש מבית המשפט או בית הדין שיכריע בעניינם, בני הזוג מנהלים תהליך של דיאלוג שבסופו הם יגיעו להסכם כתוב שבו מפורטים הנושאים השונים: משמורת על הילדים, חלוקת הרכוש והסדרי מזונות. כאשר מבצעים גישור גירושין אין צורך להתדיין בבית המשפט, לנהל ויכוחים ארוכים, לשסות זה בזה עורכי דין ומומחים ולהשתמש בזמנו היקר של בית המשפט. הסכם גישור גירושין אמנם דורש אישור סופי של בית המשפט על-מנת שהוא יהיה הסכם מחייב אך מדובר בהליך שאורך הרבה פחות זמן מהליכי גירושין רגילים שבאמת עלולים לגזול הרבה יותר מזמנו של בית המשפט.

הליכי גישור גירושין חוסכים את הזמן בו זמנית גם לבית המשפט עצמו וגם לצדדים המתדיינים. אולי אין זה מתפקידו של האדם מן הישוב לדאוג לזמנו היקר של בית המשפט והוא יכול להשאיר את הדאגה לכך למדינה שצריכה לטפל בעניין. אבל לעיתים כאשר המדינה עצמה איננה מצליחה לפתור בעיה מסוימת הרי שגם האדם מן הישוב יכול להירתם לעזרה ובאמצעות הליך חיובי של גישור גירושין לחסוך מעט מזמנו של בית המשפט. הליכי גירושין יכולים להסתבך ולדרוש הרבה מזמנו של בית המשפט. למעשה המשפטיזציה של הליכי גירושין היא חלק מתופעה כללית בחברה שלנו שבה אנחנו מביאים בפני השופטים עוד ועוד נושאים ועוד ועוד ויכוחים שאולי לא היה צריך להביא אותם בפני מערכת המשפט אלא לפתור אותם בעצמנו. כיוון שגם האדם מן הישוב הוא אחד מהגורמים לעומס על מערכת המשפט בכך שהוא מביא כל נושא וכל חוסר השכמה מינורי בפני שופט הרי שמן הראוי שהוא יתרום להפחת העומס מבתי המשפט.

הימנעות מהעמסת מקרה של גירושין על מערכת המשפט תועיל גם לבני הזוג המתדיינים. במקום להיות חלק מהציבור הגדול הממתין לפסיקות בית המשפט או לדיונים שצריכים להתנהל הרי שהם יכולים להימנע מכך ולנהל את המשא ומתן בינם לבין עצמם ובעזרתו של מגשר. במקום אולמות בית משפט הם יכולים לעשות זאת במקומות נעימים יותר ובמקום להיות תלויים בלוח הזמנים של המערכת הלגאלית הם תלויים רק בלוח הזמנים שלהם עצמם. יתר על כן, בבחירתם לפתור את חוסר ההסכמה שביניהם בכוחות עצמם ובסיוע מגשר הם מבטאים את היכולת של האדם מן הישוב לפעול בכוחות עצמו מבלי להזדקק ללא הרף למערכת המשפט שתכריע במקומו ותפתור את הבעיות שהוא היה מסוגל לפתור בעצמו אם הוא רק היה מתאמץ במידה הראויה והנדרשת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב