דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אותנטיות ביצירת זוגיות 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 3694 פעמים ]

אותנטיות, היא אחת התשתיות החשובות ביותר ביצירת יחסים זוגיים ובקיומם. תקשורת ישירה, פתוחה ואותנטית, היא תשתית הכרחית ביצירת זוגיות שלווה והרמונית וחשוב להביא אותה לקשר מהיום הראשון. אם ביצירת היחסים אנחנו נהיה אותנטיים, זה גם מה שישתקף לנו בחזרה מהצד השני - בן זוג אותנטי.

במילון ההגדרה לאותנטי היא: עומד בזכות עצמו, אמיתי, אמין, נאמן למקור, נאמן לעצמו, לא מזויף.
להיות אותנטיים בקשר, אומר שאנחנו מציגים את עצמנו כפי שאנחנו, שאנחנו אומרים את האמת גם במקומות הפחות נעימים, שאנחנו מגיעים פתוחים, אמיתיים וגלויים. ההפך יהיה לשקר, להסתיר, לספר חצאי אמיתות ולהציג דמות שהיא לא באמת אנחנו כדי לנסות להרשים.

אנשים מאוד מעריכים אותנטיות. אותנטיות היא מצרך נדיר. אצל רובנו אותנטיות מופיעה בערכים שלנו, באותם דברים שחשובים לנו ואנחנו לא מוכנים לוותר עליהם. לפעמים היא מופיעה כיושר, אמת, כנות...
הבאה של אותנטיות מתוך טאקט ובצורה נעימה, מעוררת השראה ומשיכה אצל האחר. לשים על השולחן את המקומות בהם אנחנו נראים פחות טוב, יוצר פתיחות ומביא לכך שגם הצד השני ייפתח, ישתף וירשה לעצמו להיות אנושי. אותנטיות מעבירה את האווירה של יצירת הקשר מ"עשיית רושם" אל טבעיות, פתיחות וקבלת האחר.

ישנם אנשים שמאמינים שלחשוף את הצדדים הפחות טובים שבהם זו חולשה. בעיני זה דווקא ביטוי לעוצמה שמעורר השראה אצל האחר. תחשבו על אותם מקרים בהם שמעתם אדם מספר בצורה פתוחה וכנה על אתגרים או קשיים בחייו. האם שפטתם אותו על כך, או שהערכתם את האומץ שלו להיחשף ולהיפתח?

כשאני מתבונן עם מתאמנים על הזוגיות שבחזון שלהם, רבים כותבים על כך שהקשר מושתת על אמון, תקשורת ופתיחות. כל האנשים שפגשתי עד כה אמרו שהם רוצים קשר אותנטי, שבו מדברים בפתיחות ואומרים את האמת אחד לשני, מתוך אמון וביטחון.
חלק מאותם אנשים שכותבים על זוגיות אותנטית בחזון, מנסים ליצור את הקשרים שלהם מתוך הסתרה, "משחקים", חצאי אמיתות וגם שקרים לפעמים. הם מסתירים את עצמם ומציגים חזות שונה – מסכה. כשאני שואל אותם מתי הרגע על ציר הזמן שבו הקשר יהפוך להיות אותנטי, תקשורתי, פתוח, הם לא יודעים להגיד.

מתאמנים מספרים לי שחברים המליצו להם להסתיר כל מיני דברים בתחילת הקשר. לדעתם כדאי קודם לתפוס את הבחור/בחורה ורק אחר כך - כשהוא יהיה מאוהב - לספר והוא כבר לא יוכל לעזוב.
אני מאמין שדווקא לדבוק בערכים שלנו, להביא את האותנטיות והכנות מהרגע הראשון, זה מה שיביא ליצירת הקשר היציב וההרמוני לו רבים מייחלים.

"אנשים מריחים חוסר אותנטיות מקילומטרים", אומרת נטאלי בן דוד, הבעלים של בית הספר לאימון "אימושיין". מפתיע איך פעם אחר פעם מתאמנים מספרים שהם קולטים כשמשהו "מריח לא טוב", שמסתירים מהם משהו, או משקרים להם, אבל כשזה מגיע אליהם הם בטוחים שאחרים לא שמים לב. חשוב לזכור שכפי שאנחנו מריחים חוסר אותנטיות, כך גם אחרים.

פעמים רבות אנשים חושבים שאם הם יהיו אותנטיים הקשר שלהם ייפגע; שאם ידעו עליהם ויכירו אותם באמת הם ייעזבו.
אני בעד להביא לקשר מהרגע הראשון, את מי שאנחנו ואת מה שחשוב לנו. לדעתי זו הדרך הפשוטה והקלה ביותר ליצור את הקשר שאנחנו רוצים ולגלות אם קשר כזה אפשרי עם בן הזוג המיועד. אם הצד השני רוצה מישהו כמוכם זה יקרב ביניכם ויפתח את הקשר, ואם לא, תחילת הקשר זה זמן מצוין לגלות שלא מתאים ולא כעבור כמה שבועות/חודשים כשהמסכות יוסרו והאמת תצא לאור.
יתרון נוסף ומשמעותי בעיניי הוא, שאותנטיות ופתיחות מביאות נינוחות לקשר וחוסכות מאיתנו הרבה אנרגיות ומחשבות על מה כן להגיד ומה לא, מה צריך להסתיר ומה אפשר להראות.

שואלים אותי לפעמים מה לספר ומתי? האם לומר הכל כבר בדייט הראשון? לדעתי אין פה נוסחת קסמים, אלא בחירה להגיע לקשר אותנטיים ופתוחים, ויחד עם זאת, גם להביא רגישות לצד השני ולסיטואציה. חשוב להיות קשובים לתגובות של הצד השני ביחס למה שאנחנו מביאים לשיחה ולקשר. יש דברים שאפשר להשאיר לדייט שני ושלישי ואם אנחנו נשאלים שאלות מפורשות על דברים שאנחנו עוד לא בשלים לדבר עליהם, אנחנו יכולים להיות אותנטיים ולהגיד שאנחנו עוד לא מוכנים לדבר על כך. זה בסדר גמור להגיד שנדבר על זה בהמשך כשנרגיש מוכנים.

חשוב להתנסות באותנטיות, לבדוק מה מתאים ומתי, לקחת סיכון ולהיחשף, להיפתח ולגלות מה זה מביא למרחב. לא כדי שהקשר יצליח אלא כדי לתרגל. כדי לצבור את הביטחון והאמונה שאתם יכולים ליצור את הקשר שאתם רוצים, שבו יש לכם את החופש להיות מי שאתם.

אורון שרון מאמן אונטולוגי הווייתי http://www.htcoaching.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב