דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניין הגיע החיידק הליקובקטור? 

מאת    [ 14/02/2011 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 4502 פעמים ]

מניין הגיע החיידק הליקובקטור?

הליקובקטור הוא אחד מהחיידקים שמעוללים לנו הכי הרבה צרות בגוף, ולא רק לנו בישראל - מחקרים ברמה עולמית מצאו כי הליקובקטור הוא מהחיידקים הנפוצים ביותר ששוכנים בתוך בני האדם, ומתוך המשפחה של החיידקים המזהמים, מדובר בחיידק הנפוץ ביותר!

מקורו של החיידק הליקובקטור איננו ברור, אולם דרכי התעבורה שלו ידועות גם ידועות - בעיקר דרך רוק או צואה. לכן, הליקובקטור נוטה מאד להתפתח באזורים צפופים או סגורים - לכן בני משפחה עלולים לסבול ביחד מתסמינים של הליקובקטור - דלקות שונות באזור הקיבה, כיב קיבה ותריסריון, ובמקרים קיצוניים יותר גם סרטן הקיבה. יודגש כי מחלות אלו ידועות בתור גורמות סבל רב מאד למי שנדבק בהן. הטיפול בחיידק הליקובקטור איננו פשוט - מדובר בחיידק שעמיד יחסית לאנטיביוטיקה, ועל כן הטיפול כולל תמיד שניים, ולעיתים אף שלוש תרופות אנטיביוטיות. ידוע לכולנו עד כמה אנטיביוטיקה מחלישה את הגוף, על אחת כמה וכמה שתי תרופות, ובוודאי ששלוש.

 

מדוע הוא כל כך עמיד?

הליקובקטור הוא מהחיידקים העמידים ביותר שידועים לאדם - בעוד שרוב החיידקים בכלל לא יכולים להתפתח בתוך סביבת הקיבה, הליקובקטור הוא חיידק שעמיד מאד בפני החומציות שנמצאת בתוך הקיבה. מדובר בחומציות כל כך גבוהה שאפילו הקיבה עצמה לא עומדת בה, ויש לה מנגנוני הגנה מפני חומציות זו, אשר עשויים מריר ואלקטרוליטים שמופרשים מדפנות הקיבה. למעשה, דלקות שונות בקיבה וכן גם כיב קיבה נובעות בדיוק מהחומציות - הליקובקטור משחרר רעלנים שפוגשים במנגנוני ההגנה של הקיבה, וכך הקיבה מתחילה לסבול מן החומציות שבתוכה, מה שמתבטא אצלנו בעיקר בכאבי בטן בלתי נסבלים. יודגש, כי דווקא תופעות שונות של צרבת בגרון לא הוכחו כקשורות אל הליקובקטור, והסיבה אליהן, מעבר לרמת חומציות בקיבה, לא ברורות עדיין.

על כן, הליקובקטור הוא חיידק שעמיד בפני דברים רבים, והוא חיידק עקשן במיוחד שגורם לנו סבל רב. אז איך בכל זאת מתמודדים איתו?

 

קורנית, שום וחמוציות

כאמור, טיפול אנטיביוטי כנגד הליקובקטור הוא טיפול לא פשוט שגם מאד מחליש את הגוף. על-מנת לנצח את החיידק הליקובקטור, אנחנו צריכים לא רק להחליש את כל חיידקים בגוף, אלא גם לחזק את הגוף מכיוונים אחרים. נטילה של תוספי מזון כגון משקה אלוורה חמוציות, וכן נטילה של כדורי שום וקורנית הוכחו כתורמים מאד לחיזוק הגוף, הן ספציפית כנגד הליקובקטור, והן בתחומים רבים אחרים כגון האטת תהליך ההזדקנות בגוף, דבר שהוא רלוונטי במיוחד מכיוון שההליקובקטור נוטה לשכון במיוחד אצל האוכלוסיה המבוגרת, וגם נוטה לתקוף אותה יותר (בקרב האוכלוסיה הכללית הוא תוקף רק 5% מהאנשים בהם הוא שוכן, בעוד שאצל האוכלוסיה המבוגרת הוא גם שוכן יותר, וגם תוקף 20% מהגופים בהם הוא שוכן). נטילה של תוספי מזון אלו, שידועים כנוגדי חמצון, ולכן נלחמים בחיידק הליקובקטור הוכחו כמועילים ומסייעים לטיפול האנטיביוטי, וממריצים את הגוף להחלמה מהירה ונוחה יותר.

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית.052-8705343 www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב