דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניות חברתיות, מה זה בדיוק? ממה הן שונות מקניות רגילות? האם מדובר בסוג של קנייה קבוצתית? האם מדובר בטרנד החם הבא בתחום השיווק? 

מאת    [ 14/02/2011 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 1697 פעמים ]

קניות חברתיות, הולכות ותופסות תאוצה בשנה האחרונה ברשת . כפטריות אחרי הגשם, צצים עוד ועוד אתרי קניות חברתיות שמציעים לגולשים דילים לרכישות מוזלות.

מהו המודל של קנייה חברתית?כיצד הוא בדיוק עובד ומהם יתרונותיו?

קנייה חברתית, או קניות חברתיות מוגדרות כקניות שמצריכות מספר מינימום של קונים על מנת לאפשר את קיום העסקה.אתרי הקניות החברתיות השונים, מציעים לגולש הנחה שנעה בין 50%-90%. לא מדובר בהנחה מלאכותית, כמו שקורה לפעמים ברשתות המזון, אלא, כל המודל של קנייה חברתית מבוסס על כמות גדולה של רוכשים, כאשר עצםהכנת המסגרת לכך וסגירת העסקה מול הספק היא המפתח להצלחת המודל.

אתרי הקניות החברתיות השונים, מציעים לגולשים  דיל יומי , שהתנאי היחיד למימושו הוא רכישה של כמות מינימום של קונים. כך, על ידי הבטחת מינימום רוכשים, בעל העסק מוכן לספק את ההנחה מהמחיר הרגיל, בתמורה לכמות גדולה של רוכשים בזמן קצר. בניגוד לאתרי הקנייה הקבוצתית אשר מציעים לנו מחיר קבוצתי שההנחה שמגולמת בו אינה ידועה ,ואשר מציעים לרוב מוצרים ולא נותני שירות, אתרי הקנייה החברתית מציעים הנחה היא שקופה ואמתית, ומנסים עד כמה שניתן להציע שוברים למוצרי לייף סטייל ונותני שירות.

בעל עסק שמפרסם באתר קנייה חברתית, רואה בשיטת פרסום זו אפיק פרסומי לטווח הקצר והארוך גם יחד.  הדיל היומי עולה לאתר ומוצע לזמן מוגבל, אולם לאחר שהוא נסגר הפרסום נשאר באתר בעסקאות קודמות, וכך הגולשים נחשפים לבעל העסק במישרין ובעקיפין.

מפעילי אתרי הקניות החברתיות, גובים מבעלי העסקים עמלה בעבור כל מכירה שמתבצעת דרך האתר, וכך כל עסקה שנסגרת מזכה אותם בעמלה, אשר יורדת מסך המכירות של בעל העסק המציע את הדיל. בעלי האתר סולקים את כרטיסי האשראי של הלקוחות ולמעשה משמשים ככלי מכירה פרסומי ותפעולי בכך, שכל שרשרת המכירה מתבצעת אצלם, ואילו לספק נותר רק לספק את המוצר או השירות המוצעים.

מבחינת הגולשים מדובר בהזדמנות ,כיוון שלרוב מדובר בעסקים או נותני שירות אשר נמצאים באזור גאוגרפי סמוך למקום מגוריהם. על כן אתרי קנייה חברתית כשמם כן הם, מביאים את בשורת הקנייה החברתית האמתית, בכך שבעצם הרכישה, סביר להניח שמי שירכוש אתך הם לרוב יהיו החברים שלך או השכנים שלך, וכך נוצרת לה קהילה חברתית קטנה בעלת מטרה משותפת אחת, אשר גובשה יחד לקבוצה וירטואלית אחת דרך מנגנון שנבנה על ידי אתרי הקניות החברתיות.

אם ננסה לנתח את הנושא מזווית של כל אחד מהמעורבים בעסקה, הגולש, בעל העסק המציע , ובעלי האתר לקנייה חברתית, נגלה כי הרוכשים מרוצים עקב היותם מקבלים מוצר או שירות, סמוך לאזור מגוריהם ובמחיר מוזל, בעלי העסקים מקבלים זרם של לקוחות ולקוחות חוזרים ופרסום מתמשך, וכל זאת תוך שמירה על שביעות רצונם של לקוחותיהם, ואילו בעלי אתרי הקנייה החברתית, מתוגמלים בעבור בנייה ותפעול כל המנגנון, אשר נועד לגרום לחסכון וכוח צרכני חדש.

חלק מאנשי השיווק טוענים כי אתרי קניות חברתיות גורמים לתמורות לא מעטות בשיטות השיווק, כיוון שהם מביאים לבעלי העסקים מודל שיווקי חדש אשר גורם להם להקטין את התלות והצורך בפרסום הקונבנציונלי והמסורתי, וכמו כן משמשים כסוג של גשר בין העולם הוירטואלי ברשת לעולם הפיזי והאמתי מחוצה לה.

גולש הרוכש באתר קניה חברתית משתף את חבריו, קונה אתם יחד, מזמין אותם לחלוק בשובר יחד אתו, ולבסוף מבצע מימוש של השובר בעולם האמתי ולא רשת.  אנשי השיווק טוענים  כי שיטת שיווק זו יוצרת גשר הלכה למעשה, בין העולם הממשי לוירטואלי. בניגוד לטענות הרגילות המועלות חדשות לבקרים שרשת האינטרנט גורמת לבידוד ריחוק והסתגרות, דווקא אתר קנייה חברתית יותר מכולם , מתגלה כטריגר שגורם לנו מבלי שנשים לב לכך, לצאת יותר מהבית ולהיפגש עם מכרים וחברים בעולם האמתי ,תוך יצירת קבוצה קטנה-גדולה חברתית ומשתפת.

 

http://www.sale365.co.il קניות חברתיות 365 יום בשנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב