PayPal - טוב לסוחרים ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

PayPal - טוב לסוחרים ? 

מאת    [ 14/02/2011 ]
מילים במאמר: 478   [ נצפה 3160 פעמים ]

התשלום באינטרנט נהיה יותר ויותר נפוץ, כמעט כל אחד רוכש מוצרים או שירותים דרך האינטרנט. אחת הדאגות של המשלם היא בטיחות העסקה, האם הוא באמת יחוייב כפי שהוא התכוון, והאם מישהו לא יעשה שימוש לא נאות בפרטי כרטיס האשראי שהוא מסר.

על רקע זה כמה חברת ענק PAYPAL המבטיחה לך תשלום בראש שקט.

האם באמת הראש שקט, והראש של מי ?

ובכן בכל הקשור ללקוח נראה שהשרות נותן לו מידה לא מבוטלת של שקט.

לגבי הספק השאלה היא אחרת לגמרי,

כמה זמן עובר מרגע שספק נתן הוראת משיכה לכסף עד שהכסף פוגש את החשבון שלו ?

מה קורה אם חל שיבוש בפרטי חשבון הבנק של הספק ?

כמה עמלות משולמות על העסקה, ומי נושא בהן ?

ובכן ראשית הספק משלם עמלה סטנדרטית של 4% (האחוז יכול להשתנו בתנאים מסוימים) אם הוא צריך להעביר את הכסף למישהו אחר, המישהו הזה מחויב גם הוא ב 4% (על אותו הכסף) בנוסף, אם בחר הספק  לקבל את הכסף במטבע אחר הוא ישלם עמלות המרה ל PAYPAL, ואם הכסף הזה הגיע לחשבון הספק במטבע חוץ, הבנק שלו יחייב אותו בעמלה על הפקדת מטח לחשבון, עמלה על המרת המטבע לשקלים, וגם הפרשי שער בגין המרת המטבע. 

חברו את כל העמלות האלה על סכום של כמה מאות דולרים אתה יכול למצא עצמך משלם 10%-20% עמלות, בלי לשים לב.

מי משלם את זה - הצרכן כמובן, הספק יעשה כבר את החשבון ויחייב את הלקוח. ואם לא הצרכן משלם, הרי רווחיותו של הספק תפגע באופן משמעותי והוא יעדיף אמצעי תשלום זולים יותר.

אך בזה לא תם הסיפור, 

כאשר הספק יבקש להעביר את הכסף ליעדו יודיעו לו ב PAYPAL שזה יקח עד 5 ימי עבודה, ב PAYPAL עדיין נמצאים בתקופת האבן בה העברה בנקאית לקחה חמישה ימי עבודה, גם אם תשימו כסף מזומן על חמור, הרי במרבית המקרים הוא יגיע אחרי יום יומיים (אם זה באזור גוש דן)

אם אחרי חמישה ימי עבודה חיכיתם בשקיקה שהכסף סוף סוף ימצא בבית החם של חשבון הבנק שלכם, הרי אם במקרה עשיתם טעות בפרט כלשהו של חשבון הבנק שלכם, זה יעלה לכם בעוד חמישה ימי עבודה, עד שהכסף יחזור לחשבון, ועוד חמישה ימי עבודה נוספים כשתתקנו את פרטי חשבון הבנק, ותתנו הוראה להעביר את הכסף. סה"כ הגענו ל 15 ימי עבודה שהם שלושה שבועות קלנדריים.

אלה שיש כאן בעיה קטנה נוספת, אם עשיתם טעות בפרטי הבנק שלכם, ב PAYPAL לא חושבים שחברה כה גדולה צריכה להודיע ללקוח שיש בעיה. הכל זורם על מי מנוחות, הכסף משייט לו בין החשבון שלכם ב PAYPAL לבין חשבון הבנק שלכם, ואתם חיים בגן עדן של שוטים, כשאתם מחכים לכסף שבועיים והוא לא מגיע לשום מקום.

בינתיים יש מי שנהנה מהכסף, PAYPAL כמובן שמרוויחים על הכסף שלכם עוד שלושה שבועות של ריבית.

ב PAYPAL לא כל כך מוטרדים, מהתלונות של הלקוחות. הם חברה כה גדולה, שהם יסבירו לך בנימוס שזה מה שיש.

יעשה כל אדם את החשבון, וידע כי יש אמצעי תשלום נוספים ורבים כמו כרטיסי אשראי, העברות בנקאיות, וגם תשלומי מזומן אם אפשר.

בהצלחה לכולם

מור לנל, רואה חשבון, יועץ עסקי, המסייע לחברות בניהול, פיננסים ומימון. מומחה במערכות Business Intelligence- BI, ניהול ידע, תקציב, מערכות לאיחוד דוחות כספיים, ויישום טכנולוגיה לטיפול בדרישות רגולציה. שימש כסמנכ"ל כספים של רשת מלונות ישרוטל ויועץ לבנק הפועלים, כור, כלל, משקיעים, חברות נדל"ן, תעשיה, היטק, מסחר, שירותים. שימש מרצה במימון באוניברסיטת בן גוריון מתמקד היום ב סיוע לחברות, יישום מערכות ניהול ידע,  Business Intelligence, וטכנולוגיות ליישום SOX, IFRS, איחוד דוחות ודרישות רגולטוריות שונות. ייעוץ עסקי אימון אישי מנטור מייל office@lanelbc.com אתר http://www.lanelbc.com>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב