דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מימוש זכויות רפואיות במקרה של סרטן 

מאת    [ 14/02/2011 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3429 פעמים ]

מימוש זכויות רפואיות במקרה של סרטן

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם, והיא בעלת תחלואה ההולכת וגדלה משנה לשנה. כיום, ישנם למעלה מכ-200 סוגים מוכרים שונים של סרטן.

ההתמודדות עם מחלת הסרטן היא ארוכה וקשה לא רק לחולה, אלא גם לקרוביו. מרגע גילוי המחלה, חייו של החולה משתנים ב180 מעלות, ומירב תשובת הלב שלו ושל סביבתו הקרובה מתגייסת למלחמה במחלה. בין אם מדובר בריצות תכופות לבתי חולים בגין כל תסמין קטן, לטיפולים כימותרפיים ובדיקות מעקב הנקבעו למפרע, יעיד כל מי שחווה את המחלה בגוף ראשון,שני או שלישי כי הסרטן תופס חלק מרכזי בחייו.

רבים הם המקרים בהם הסרטן, שאומנם מהווה את הבעיה המרכזית, אינו הדבר היחיד הפוקד את גוף החולה, אלא נלווים אליו בעיות נוספות. בעיות עיכול, עייפות, חולשה, בעיות עור, דלקות, ורגישות קיצונית לחיידקים חיצוניים ומחלות ש'מסתובבות' הן רק חלק מבעיות שיכולות להופיע, דבר שמחזק את העובדה שהסרטן תופס את מרכז עולמו של החולה ומשפחתו ובקושי נותן הזדמנות להתעסק בעניינים אחרים.

לכן, אין זה פלא שרבים מהחולים בכלל אינם מודעים לזכויותיהם הרפואיות המגיעות להם מהמדינה (גופים כמו ביטוח לאומי, משרד הביטחון , מס הכנסה ועוד), ואלו שכן, לרוב אינם מסוגלים להתמודד עם הביורוקרטיה הקשה שנלווית לתהליך הארוך והמייגע.

ישנן מספר זכויות רפואיות המגיעות לחולי הסרטן:

במידה ומחלת הסרטן התפתחה בעקבות חשיפת החולה במקום עבודתו לחומרים הידועים ומוכרים או חשודים כמסוכנים ומסרטנים, ויהיה ניתן להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין מקום העבודה להתפתחות המחלה, יוכל החולה לתבוע הכרה בהיותו נפגע עבודה. כנפגע עבודה החולה יהיה זכאי בקצבת מחלת מקצוע. קצבה זו גבוהה יותר מאשר בקצבת נכות כללית עליה נרחיב כעת.

קצבת נכות כללית ניתנת במידה ונפגע כושר השתכרותו של החולה עקב מחלתו. בדרך כלל יהיה זה חולה המקבל טיפול אונקולוגי או נמצא בטיפולים כימותרפיים. כיום, המוסד לביטוח לאומי בשיתוף עם האגודה למלחמה בסרטן יצרו טופס אותו ממלא האונקולוג המטפל בחולה, העוזר בתהליך קבלת הזכאות לקצבת נכות בכללית. לעיתים מילוי טופס זה ע"י האונקולוג יכול אף לחסוך את התייצבות החולה בפני הוועדה הרפואית.

ברוב המקרים ביטוח לאומי מאשר לחולי הסרטן קצבת נכות כללית זמנית, התקפה בדרך כלל לתקופה של חצי שנה או כל עוד החולה נמצא תחת טיפולים. לאחר הטיפולים, או לאחר תפוגת הזמן שקבע ביטוח לאומי, יצטרך החולה לעבור ועדה רפואית נוספת בה יוחלט האם להמשיך עם הקצבה/לשנותה וכו'.

קצבה נוספת היא קצבת שירותים מיוחדים. קצבה זו נמדדת על פי תלות החולה בסביבתו, והצורך שלו בעזרה בתפקוד ברמה היום-יומית. מדובר בתוספת שאינה תלויה בהכנסותיו של החולה ולכן גם אם כושר עבודתו לא נפגע, עדיין יוכל לבקשה.

בנוסף לקצבת נכות כללית, מחלת מקצוע, וקצבת שירותים מיוחדיםף עליהן הרחבנו למעלה ישנן קצבאות נוספות להן יכול להיות זכאי החולה במחלת הסרטן, אך חשוב לזכור כי כל מקרה לגופו. על מנת לדעת, ואף לדרוש את זכויותיך או זכויות אהובך הסובל מהמחלה, תוכל לפנות אלינו, חברת מדי-קל בכל עת.

תפקידנו במדי-קל הוא להקל על חולה הסרטן בתהליך מימוש זכויותיו הרפואיות מול ביטוח לאומי או משרד הביטחון, להכשיר אותו לעמוד מול הועדה הרפואית, ולבסוף, לדאוג שיקבל את הכסף והזכויות המגיעות לו.

למידע נוסף תוכל לבקר באתרנו, להשאיר את פרטיך ונחזור אליך במהרה. בנוסף תוכל תמיד להתקשר אלינו לטלפון 6272* או .1700-552-442

מדי-קל מימוש זכויות רפואיות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב