דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אפשר גם להיות אמא, גם ליצור הכנסה נוספת, וגם לעבוד מהבית? 

מאת    [ 13/02/2011 ]

מילים במאמר: 1281   [ נצפה 2751 פעמים ]

האם אפשר גם להיות אמא, גם ליצור הכנסה נוספת, וגם לעבוד מהבית?

המאמר הזה מספר את סיפורה של מיכל שמצליחה גם להיות אמא לילדה קטנה, גם להרוויח הכנסה בנוסף למשכורת שלה וגם לעזור לחברותיה להקים עסק של שיווק רשתי מהבית.

זהו סיפורן של נשים ובעיקר אמהות רבות, המתאוות לעצמאות כלכלית ולביטחון פיננסי, אך נאלצות בכל פעם מחדש להתפשר על עבודה בשכר בינוני ומטה, על תנאי עבודה לא סבירים המאלצים אותן להיעזר בשירותי שמרטפות יקרים, ומונעים מהן את הדבר היקר להן מכל – שהייה במחיצת הילדים.

כאשר חלק עיקרי מההכנסה מתבזבז על מטפלות, עלויות המחייה הופכות להיות כמעט בלתי אפשריות, המשכנתה מכבידה וההוצאות על הילד לא פשוטות - חייבים לחשוב מחוץ לקופסא ולחפש פתרונות יצירתיים שיאפשרו ליצר הכנסה בנוסף למשכורת שאינה דורשת השקעה גדולה ושתאפשר עבודה מהבית.

אז איך עושים את זה, איך עונים על המשולש הקדוש שבין הכנסה נוספת, השקעה נמוכה, ועבודה מהבית?

אני מאמינה ששיווק רשתי הוא תשובה מושלמת למצב כיוון שהוא עונה על כל המרכיבים:

הכנסה נוספת – ההכנסה הנוספת מעבר למשכורת היא זו שתממן את החוגים לילדים, את המורים הפרטיים או את הנופש השנתי לכל המשפחה. עצם המושג "הכנסה נוספת" מתייחס לכסף שמאפשר לנו לחיות את החיים שאנו רוצים לחיות, בלי המרוץ האינסופי ממשכורת למשכורת רק כדי לסגור את המינוס בבנק. הכנסה בנוסף למשכורת היא בטחון כלכלי וניתוק התלות שיש לנו במשכורת, בבוס או במקום העבודה שלנו.

עבודה מהבית – ישנם שני סוגים של עבודה מהבית. הראשון מתייחס לעבודה מהבית בתור שכיר, כאשר אתה נאלץ להשלים שעות עבודה וניירת על חשבון זמן פרטי או בילוי עם המשפחה. השני מתייחס לעבודה מהבית כאשר אתה עצמאי, ויכול לבחור מתי לעבוד וכמה זמן להקדיש למשפחה.

לעבודה מהבית יתרונות רבים: היא חוסכת זמן רב של נסיעות למשרד, היא חוסכת אנרגיה ודלק, עבודה מהבית מאפשרת לך לבחור את שעות העבודה הנוחות לך ביותר ובתור עצמאי גם לחסוך בעלויות החזקת משרד.

עסק שמתאים לאמהות – מחקרים רבים דנים ברגשי האשמה (מוצדקים או לא מוצדקים) של אמהות שנקרעות בין דרישות העבודה שלהן ובין האמהות וגידול הילדים. כמעט כולם מדווחים בתוצאותיהם על תחושת תסכול, על רגשי אשמה, על לחץ לא סביר ובעיקר על תחושת החמצה כאשר בתור אמא כמעט ואין אפשרות ליהנות מהעבודה מצד אחד או מזמן איכות עם הילדים מהצד השני.

אמהות רבות מוצאות עצמן בין הפטיש לסדן מכיוון שגידול ילדים דורש השקעה כספית שלא מאפשרת להן לעזוב את העבודה, ומצד שני – חלק ניכר מהמשכורת משולם למטפלת או למעון, כך שהוא לא מתבטא באופן כלשהו באיכות החיים של המשפחה. לנשים אלו, לאמהות צעירות או לכל מי שפשוט נמאס לה מהלחץ והמרדף האינסופי אחר משהו שאינו בר השגה יש פתרון מצוין – הקמת עסק עצמאי של שיווק רשתי תוך כדי עבודה מהבית. זוהי הדרך הטובה ביותר לייצר הכנסה נוספת שתשפר באופן משמעותי את איכות החיים של כל המשפחה.

הסיפור של מיכל – אמא צעירה שהעלתה את רמת החיים שלה בעזרת הכנסה נוספת בשיווק רשתי

את מיכל הכרתי לפני מספר שנים. היא הייתה אז נשואה טרייה בתחילת דרכה המקצועית, עם ציפייה והתרגשות לקראת העתיד לבוא. בתור מנהלת חשבונות היא לא הרוויחה סכום גבוה, אבל בהחלט היה לה לאן להתקדם מבחינה מקצועית. גם בעלה עבד בתחום המכירות והיה מאושר בחלקו.

לפני כמה חודשים יצא לנו להיפגש שוב ומיכל סיפרה לי שהיא כעת אמא צעירה לילדה מקסימה בת שנה וחצי, שהיא קודמה בעבודה וקיבלה תפקיד עם שכר מעט גבוה יותר, אבל עם אחריות ושעות עבודה שמכבידות עליה מאד מכיוון שחלק גדול מהמשכורת הולך למטפלת.

היא סיפרה על ה"להטוטנות" היומיומית בין הסבתות, כאשר היא חייבת להישאר בעבודה ולבקש עזרה מעבר לשעות העבודה של המטפלת, ועל התסכול שלה שאחרי יום מתיש כבר אין לה הרבה כח להיות עם הילדה.

האם חשבת לנסות לגייס הכנסה נוספת?

התלבטתי מאד אם להגיד למיכל את מה שהיה לי לומר. אני יודעת שלפעמים קשה מאד לאנשים שחיים מהיום למחר להרים את הראש ולהרשות לעצמם לחלום על איכות חיים, על רווחה כלכלית, על חופש... הם לא מרשים לעצמם לחשוב על דבר מלבד ההישרדות היומיומית והתשלום הבא של המשכנתא. לבסוף החלטתי שאני חייבת לשתף אותה, ופניתי אליה בשאלה:

"תגידי מיכל, מה דעתך להרוויח הכנסה נוספת מעבר למשכורת שלך?"

מיכל הופתעה מאד מהשאלה, וענתה שהיא כמובן תשמח להכנסה נוספת, אבל כמו שאני מבינה אין לה זמן מיותר, אין לה כסף להשקיע במשהו חדש והכנסה נוספת נראית לה כמו חלום רחוק.

מה את מוכנה לעשות כדי ליהנות מהכנסה נוספת ולחיות בביטחון כלכלי?

"מיכל", אמרתי לה, "את אמא צעירה, ואני מאחלת לך שיהיו לכם ילדים נוספים. את מבינה בעצמך שזה כרוך בהוצאות כספיות גדולות מאד. אני מציעה לך כבר עכשיו להתחיל להתכונן ולתכנן את העתיד שלך ושל משפחתך כך שיהיה לך מספיק כסף כדי שלא תצטרכי לוותר על איכות החיים שלך. אם מעניין אותך לשמוע במה מדובר אני אשמח להסביר לך, וכדאי כבר עכשיו שתדעי שמדובר במשהו שאת עושה בזמנך הפנוי, ההשקעה הראשונית סימלית בלבד ובעיקר יתאפשר לך לעבוד מהבית".

זהו. מאז עברה כמעט שנה.

מיכל עומדת ללדת בקרוב את ילדה השני (כן, הפעם זה בן) והיום היא יכולה לאפשר לעצמה עבודה במשרה חלקית, כך שיש לה יותר זמן להיות בבית עם הילדים. ההכנסות שלה גדלו באלפי שקלים בחודש למרות המשרה החלקית, והשאיפה היא כמובן להפוך בעוד שנים ספורות לעצמאית לחלוטין ולנהל את העסק הביתי שלה ללא בוסים ובשעות המתאימות לה.

שיווק רשתי - גם זמן לילדים, גם הכנסה נוספת וגם עבודה מהבית

היתרונות האדירים שיש לשיווק רשתי בולטים מאד כשאת אמא צעירה עם התחייבויות כספיות ולוח זמנים עמוס. לרוב הנשים במצבה של מיכל אין אפשרות לעבוד שעות נוספות מכיוון שהן חייבות למהר הביתה למטפלת או להוציא את הילד מהגן. לכן הדרך היחידה שלהן לייצר הכנסה בנוסף למשכורת היא בשעות הערב, אחרי שהילדים הולכים לישון, או בסופי שבוע ורצוי שיהיה מהבית.

רוב חברות השיווק הרשתי מקיימות את מערך הלימוד וההדרכה שלהן בשעות הערב, מתוך ידיעה שחלק גדול מהאנשים שעובדים איתן עושים זאת בתחילת הדרך במקביל לעבודתם כשכירים ובמטרה לייצר הכנסה נוספת. לאחר שהם מייצבים את העסק, הם מפסיקים לעבוד ומשקיעים את כל זמנם בפיתוח העסק הפרטי שלהם המאפשר להם עבודה מהבית.

שיווק רשתיעסק עצמאי מהבית

אחד הדברים המשמעותיים ביותר בשיווק רשתי הוא שאף אחד לא מפסיד. כולם מרוויחים win win! כלומר – ברגע שאתה מתחיל לבנות לך קבוצת שותפים ולקוחות, אתה מרוויח כל עוד עזרת לאנשים בקבוצה שלך להרוויח. בעסקים אחרים, כדי שאתה תרוויח יותר – על הקולגות שלך להרוויח פחות. בעסק של שיווק רשתי יש לך אינטרס שכל הקבוצה שלך תרוויח כמה שיותר, מכיוון שזה אחד הפקטורים העיקריים להצלחה האישית שלך.

מומלץ לבדוק מספר פרמטרים לפני שמקימים עסק של שיווק רשתי מהבית. הראשון – איזו חברת שיווק רשתי מתאימה לי? תעשיית השיווק הרשתי, כמו כל תעשייה אחרת, מגוונת מאד וכוללת חברות שונות עם מוצרים ותכניות תגמול שונות. חשוב מאד להתחבר למוצר, מכיוון שבשיווק רשתי רוב הפעילות נעשית על ידי המלצה על המוצרים והתכנית העסקית של החברה. שנית - חשוב מאד להחליט כבר מהיום הראשון כמה שעות שבועיות יש ביכולתי להשקיע בעסק כדי להגיע לתוצאה הרצויה ודבר נוסף – שלישי וחשוב לא פחות, הוא לבחון את מערך ההדרכה והתמיכה שחברת השיווק הרשתי מעמידה לרשות המשווק החדש, ועד כמה באמת היא עוזרת לו להצליח.

אחרי שמיכל הבינה את זה ובחנה מספר חברות בתעשיית השיווק הרשתי, היא בחרה בזו שהתאימה לה. בתחילת הדרך הקדישה לבניית העסק שלה שני ערבים בשבוע, הלכה להדרכות ונפגשה עם מספר חברות שהתעניינו גם הן במוצרים ובאפשרות לפתח עסק עצמאי מהבית, והיום הקבוצה שלה ממשיכה לגדול והיא ממשיכה להרוויח הכנסה פאסיבית שלא תלויה בעבודה הישירה שלה.

לאחרונה, כשיצא לנו לשחזר את אותה שיחה במפגש החברתי שבו שאלתי אותה אם היא מעוניינת להרוויח עוד כסף בנוסף למשכורת, סיפרתי לה על ההתלבטות שהייתה לי אם לשתף אותה בעניין והיא אמרה לי שמה שעשיתי היה זכות גדולה, מכיוון שעזרתי לה ולמשפחה שלה לשפר את החיים, והיום היא עוזרת לאחרים לעשות אותו דבר בדיוק.

מבחינתי, אין מחמאה יותר גדולה מזו.

 

 



איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקיםבתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת.חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה. www.aloe-forever.co.il



 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב