דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב תעשייתי - כיצד לעצב מוצר שיתאים לייצור מאסיבי 

מאת    [ 13/02/2011 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 4376 פעמים ]

עיצוב תעשייתי - ייצור מוצרים בכמויות מאסיביות

עיצוב תעשייתי נועד לשם ייצור מוצרים בצורה סדרתית. על מנת להגיע למצב בו אנו מייצרים מוצר בכמויות מסחריות יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים, שכל אחד מהם חשוב בפני עצמו. באופן כללי, על עיצוב תעשייתי להביא לידי הרמוניה 2 צדדים (שלאו דווקא מנוגדים): עיצוב מוצר מול רווחיות ממכירתו. לכאורה נשמע פשוט, אך הדרך לאיזון הנ"ל לא פשוטה כלל... עיצוב תעשייתי נעשה ברוב למוצרים המיועדים לצאת בסדרות יצור גדולות ובכמויות עצומות של מאות אלפי פריטים ואף יותר, שכן, המוצר נמכר ומשווק למגוון רחב של חנויות בכמות גדולה במגוון רחב של אזורים ומדינות.

פיתוח מוצר מחייב את השכרת שירותיו של מעצב תעשייתי - אדם המתמחה בתחום העיצוב התעשייתי ובעל תעודה אקדמאית מתאימה. עליו לדעת לתכנן מוצר על פי הנחיות הלקוח, לתכנן מוצר יפה ובו בעת תכונות ייחודיות הכוללות שימושיות ועמידות בין השאר. יש לשים דגש על יכולת עתידית לשווקו לקהל היעד וכו'... בנוסף לידע הרחב שלו בתחום הריאלי כגון תכנון, ייעול המוצר והכנתו, עליו להיות בקיא גם בעיצוב למטרות שיווק, פרסום, נגישות ונוחיות.

כאשר מפתחים מוצר תעשייתי, על מעצב המוצר להתחשב במספר פרמטרים. לפני תחילת העיצוב וגיבוש המוצר עליו לבחון את הפרמטרים לעומק ולגבש רעיון ראשוני של המוצר.

בחינת פלחי שוק מתאימים - גורם חשוב בעת פיתוח מוצר ועיצוב תעשייתי

בתהליך עיצוב תעשייתי מעצב תעשייתי אמור להתחשב בקהל היעד ובשכבת האוכלוסייה אליה פונה המוצר. פנייה לאוכלוסיית הילדים והנוער שונה מפנייה לאוכלוסיית הבוגרים בגודל המוצר, בנוחיות, בשימוש, בשיטות פרסום ועוד. ביקוש למוצר הספציפי בשוק - בחינת היקף הביקוש בשוק והצריכה של מוצרים דומים ואף מתחרים בשוק היא דבר הכרחי. מעצב תעשייתי טוב מכיר היטב את השוק ויודע להכניס את המוצר הנכון שידע להתברג בין כולם ולהגיע אל ראש רשימת הקניות של הלקוחות.

תקציב פיתוח מוצרים הינו גורם קריטי בעת עיצוב תעשייתי

תכנון מוצר ופיתוחו דורשים העמדת תקציב ראוי ומשאבים כלכליים רבים. על המעצב התעשייתי לוודא כי התקציב מספק וכי לא מתבצעת חריגה מהתקציב הנתון לשם פיתוח מוצר.

תועלת המוצר - קריטית לעיצוב מוצרים איכותי

עיצוב מוצר על פי נוחיות ונגישות הלקוח הוא חלק חשוב בשיווקו. הלקוח תמיד יפנה אל המוצר הנוח ביותר והשימושי ביותר. מוצר בעל מאפיינים חיוניים שאינו נוח לשימוש יימצא את עצמו על המדפים בעוד שמוצר נוח וידידותי למשתמש ייחטף מהמדפים.

חומרי הגלם משפיעים על טיב המוצר ולכן חשוב לקחת אותם בח-ן בתחילת תהליך עיצוב תעשייתי

על המעצב התעשייתי להכיר את חומרי הגלם הדרושים לעיצוב המוצר ופיתוחו. עיצוב מוצר באמצעות חומרים ירוקים לרבות חומרים ידידותיים לסביבה וחומרים שלא נוסו על בעלי חיים מאפשר מכירות טובות יותר ופנייה לקהל יעד גדול יותר.

עיצוב אריזה - סממן חיצוני חשוב אשר ישפיע על מכירת המוצר שפותח זה מכבר

בין שלבי פיתוח המוצר ועיצובו נכלל גם שלב עיצוב האריזה. לעיצוב האריזה של המוצר חשיבות רבה בהצלחת המכירות שלו. אריזת המוצב היא כרטיס הביקור שלו. הקונים מתרשמים מן האריזה ולא תמיד בודקים בדיוק מהו המוצר בתוך האריזה וכיצד משתמשים בו. מארז מושך ויפה יעלה את ההתעניינות במוצר ואת כמות המכירות שלו. בנוסף, ייצור המוצר נעשה בכמויות תעשייתיות עצומות ועל המעצב התעשייתי להתחשב גם בתהליך זה, מכיוון אריזה קטנה יותר תביא להפקת כמות מוצרים גדולה יותר בזמן נתון.

עיצוב מוצר משלב הרעיון, בחירת חומרים לפיתוח המוצר ועד ייצור ופיתוח מוצר מוגמר. פנה אלינו לקבלת הצעה בתחום עיצוב תעשייתי של מוצר איכותי - סטודיו אי זוגי מעצבי מוצרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב