דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש זמן. לכולנו. מספיק זמן 

מאת    [ 12/02/2011 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 3739 פעמים ]

...אני מתקשה קצת לקנות את צו הפיוס הזה כשאצלי המשבר משתולל כשריפת יער, אבל אז אני מגיע לשיחה המעודדת מכולן. קוראים לו יעקב בן שאול, 53, לשעבר קבלן שמשבר אמצע החיים שלו ניתב אותו הצדה, למחקר בתחומי הגרונטולוגיה (חקר הזקנה) וכיום הוא מפרסם ספר שני, מגה חיים, בשלוש שפות, שבו הוא אומר לכם את מה שאיש לא אמר לכם כבר המון זמן: שיש זמן. לכולנו. מספיק זמן.

....כל מה שחשבנו על גיל בעבר – פג תוקפו, אומר בן שאול.

לקראת גיל 50 אנשים מגלים שחיקה מהעבודה – לא משבר אמצע החיים, שחיקה. הם מסתכלים ואומרים, רגע, אני כבר 30 שנה באותו מקצוע, זה מה שאני יודע לעשות, הכישורים שלי הוכהו, קשה לי מאד בגיל 50 להתחיל מחדש ולשנות קריירה אחרי שהגעתי לאן שהגעתי. מצד שני, אתה כבר 30 שנה במקום אחד, העבודה מבקשת ממך לפרוש כמה שיותר מוקדם – ישראל היא דוגמא פנטסטית לחברה עם תוחלת חיים הולכת וגדלה, ששוק העבודה בה מאוד-מאוד צעיר.

....אם בכלל צריך לבשר על משהו, זה על אובדן המשבר. בתוך 20 שנה כולנו נתקרב לקצה גבול היכולת האנושית, נהיה בריאים אחרי גיל 90, הזקנה תתרחש רק בשש עד שמונה השנים האחרונות לחיינו, נעבור את גיל מאה ואז נמות בתוך תקופה קצרה. המשברים של גיל 40 הופכים להיות מגוחכים. כיום אני מכין את עצמי לחיים ארוכים. כולנו מוכרחים לתכנן את מחזור החיים הנוסף שלנו.

....מי שבגיל 50 אומרים לו, קח מיליון שקל, לך הביתה, והוא לוקח, קיצר את החיים שלו, כי עכשיו הוא יישאר בבית 40 שנה ואין סיכוי שימצא עבודה. זה המשבר האמיתי.

....אנחנו צועדים היום לקראת חברה שבה אנשים יימדדו כמו מכוניות – לאו דווקא לפי הגיל, אלא לפי המצב שלהם. הגיל הכרונולוגי לא ישנה אלא המצב הבריאותי של האדם. המוות יהיה מדיכאון, והמשבר העצום לא יהיה סביב גיל 40 אלא סביב גיל 65

 

 ציטוטים  מתוך כתבתו של רענן שקד נער האמצע שהתפרסמה  במוסף 7 ימים                   ב 11.2.2011. הכתבה במלואה באתר המחבר והספר מגה חיים.

ליווי מנהלים במסגרת "אור יישומים בע"מ", מרצה אודות ספריו: "למות כלכלית ולהישאר בחיים" (פרדס, 2007), "מחזור החיים השני" (ספרות עכשיו, 2008), ו"Mega life" מהדורה בינלאומית שתצא לאור בהוצאת Contento de Semrik במרץ 2011, מתעמק בגרונטולוגיה.  אתר המחבר: http://www.benshaul.co.il להתקשרות: benshaul@benshaul.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב