דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרגיעים לחצים 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 2437 פעמים ]

המחלה השכיחה ביותר באלף השלישי היא הלחץ: העבודה התובענית, החיים המהירים, הצורך בריגושים מתמידים והחומרנות שאינה יודעת שובע - כל אלה עלולים לגרום לחרדות, סטרס, דיכאונות וגם פגיעה מתמשכת בבריאות הפיזית והנפשית שלנו.

 
איך מונעים את זה? באמצעות הבנה, מודעות עצמית ובעיקר - אהבה ושמחה. לפניכם, 10 נקודות על לחץ ועל הדרך אל השחרור הנעים.

 
חלל ריקני, או - כך הכל נוצר: הריגושים הקטנים של החיים הם הדלק המניע אותנו אל היום הבא וממש כמו הרעב לאוכל - ריגוש קטן דורש ריגוש גדול יותר. מששבענו מאחד - אנחנו דוהרים אל הריגוש הבא. אלא שטבעו של העולם הוא שלדברים לוקח זמן להתהוות על מנת לרגש אותנו. לא כל רגע מרגש ולא כל יום מעניק לנו תחושת "היי". הזמן הזה שבין ריגוש אחד למשנהו גורם עם הזמן והגיל לחלל רגשי ומנטאלי וללחץ נפשי עצום.

 
המרוץ שלא נגמר: העולם שבו אנו חיים מזכיר קרוסלה עצבנית: אנחנו סבים סביב בית, ילדים, משכנתא, עבודה תובענית, פקקים, בוס לחוץ, עוד קצת פקקים, תשלומים, קניות, וחוזר חלילה. אנחנו מטפלים בכל ובכולם, לפעמים שוכחים ומזניחים את האדם הכי חשוב במרוץ הזה - את עצמנו. פלא שאנחנו לחוצים?

מחשבות שאינן יודעות מנוח: בימים שבהם אנחנו עסוקים בטרדות היום יום, מכרסם בנו הספק הגדול והפחד מהמחר - איך נשלם? איך נעמוד בלחץ? האם נהיה טובים מספיק בשביל לרצות את כולם? איך נדאג לשלום הילדים שלנו? איך נתמודד עם הזקנה? מי יאהב אותנו מחר? והספק מתחיל לכרסם.

הגוף משלם את המחיר: בימים כאלה, שמחת החיים שלנו ירודה, הנפש דואבת וגם הגוף "מצטרף לחגיגה". דמיינו את עצמכם ביום רע - שפופים, עגומים ומלאי רחמים עצמיים. עוגמת הנפש יוצרת שינויים בנשימה, במערכות העצבים והחיסון. מצב הרוח משתנה, החוסן הפנימי יורד וחוסר הביטחון עולה.

זה זמן השינוי: סליחה רגע, עצרו את הקרוסלה הזו ותחשבו שנייה! "מותר האדם מהבהמה" הוא ביכולת הבחירה החופשית שלנו! ביכולת שלנו לעצור, לנשום עמוק, לבחור, לעשות את ה"סוויץ'" ולהבין כי המעבר מ"מצב צבירה" עגמומי ל"מצב צבירה" שקט ונינוח יותר - תלוי אך ורק בנו. איש אינו יודע מה יקרה מחר, וכבר שנו אבותינו ש"הנבואה ניתנה לשוטים". על כן, כדאי להתרכז בכאן ועכשיו ולהתחיל לראות את הדברים באור יותר חיובי. זכרו: 90 אחוז מהמחשבות השליליות לא יתקיימו ממילא. אם כן - העניקו לעצמכם את האפשרות לשנות ולבחור.

 


העריכו את הטוב שקיבלתם: המוח האנושי הוא המכונה המופלאה בתבל. כמו מחשב מבריק אותו אנחנו מתכנתים בתוכנות הטובות ביותר - יש באפשרותנו "לתכנת" את חיינו כך שאת מקומם של הפחד, הספק והלחץ, יתפסו רגשות נכונים ושפויים יותר שמתאימים לחיים שלנו כרגע - שלווה, ביטחון בעצמנו ובדרך שלנו. במקום להזין עצמכם בלחץ, אם כן, "תכנתו" עצמכם בדברים היפים שסובבים אתכם - הבית, בני הזוג, הילדים, החברים, העבודה, היצירה, הספר הטוב שקראתם, המעשה הטוב שעשיתם, הבריאות הטובה שהוענקה לכם - הרגישו ברי מזל! העריכו את הטוב שקיבלתם. זה הדלק שיניע את חייכם.

 


האהבה אינה מתבזבזת לעולם: חשבתם פעם כמה זה נעים להיות נאהבים? כל אדם רוצה להיות נאהב וכדי להרגיש כך - עליו גם להעניק אהבה. לבני הזוג, לילדים, לחמות (כן, גם לה מגיע), לעובדים במשרד, לשכנים, לבעלי החיים ולעולם הסובב אותנו. החוק הפיזיקאלי החשוב ביותר בעולם מדבר על זרימה פשוטה. זכרו: מה שתעניקו לעולם הוא גם מה שתקבלו בחזרה. האנרגיה שלכם היא כוח שאינו מתבזבז אלא רק משנה "פאזה" - אמנו את עצמכם לתעל את האנרגיה שלכם לאהבה והימנעו מלשון הרע, כעס ורוגז.

 
דעו היכן אתם חיים: לחפש ריגושים זה כיף גדול, אבל כל עוד נזכור שהריגוש הוא רגעי וניקח איתנו את התחושה הנעימה להמשך היום מבלי לצפות ל"היי" מתמשך - נוכל לתפקד בידיעה שגם ימים "רגילים" הם נעימים וטובים, ושמשברים רגעיים הם לא סוף העולם אלא להפך - במשברים יש ירידה לצורך עליה - בנייה מחודשת של ריגושים, סיפוק והנאה.
הרשו לעצמכם לפרגן ולהשפיע על עצמכם ועל אחרים: חושו חמלה, חיבה והבנה כלפי אנשים אחרים. זה יאפשר לכם לא להיות שיפוטיים ולא לצבור כעסים, ירגיע את הנפש ויתרום ל- WELL BEEING שלכם ושל הסובבים אתכם. זה ימלא את החללים הזמניים ברוך ובנעימות - וימנע את הלחצים הנפשיים.

 
סליחה, ואיפה הסטרס? הסטרס לא נעלם פשוט כי הוא מעולם לא היה שם. אנחנו יצרנו בלון נפוח של ריקנות והמתנה לריגוש חדש. כשנבין את זה - נמתין למחר ברוגע וברצון. הריגושים - כבר יגיעו מעצמם.

 
הידעתם?
בכל מחשבה שלילית אפשר למצוא משהו טוב: הכאב מעניק לנו יכולת התגייסות גופנית והפחד נועד לפתח בנו אומץ. הספק נועד לעורר ודאות וביטחון עצמי והעצב - לפתח בנו אהבה ושמחה במה שיש ובאמת חשוב לנו.

הכותב, דר' רפי פרטר- כירופרקטור מוסמך - הינו המנהל קליני של מרכז בריאות רפאל המספקת טיפולי כירופרקטיקה וטיפולי רפואה משלימה נוספים כמו דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה, עיסוי רקמות עמוק ועוד.

פרסום – סטודיו מאור קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב