דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך אומרים בריאות בסינית 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2259 פעמים ]

 

הרפואה הסינית קיימת כבר אלפי שנים ומתייחסת אל המטופל ולא אל המחלה באמצעות מגע, לחיצות ודיקור לשחרור חסימות, "לכוון" את הגוף ולהחזירו לפעילות תקינה כאשר מטפל מניח יד על גופו הדואב של מטופל, הוא מצליח להבחין בבעיות שהמטופל עצמו אינו רגיש להן. המטפל הוא עין 'צד שלישי' - מסתכל מהצד, מרגיש את הדופק - ומשתמש בו לאבחון מצב המטופל שלפני - ממש כמו מוסיקאי שמכוון גיטרה. לכן קל למטפל לראות בעיות שדורשות איזון ותיקון.


הרפואה הסינית קיימת אלפי שנים, ובסיסה הוא התייחסות למטופל ולא למחלה ממנה הוא סובל. המחלות, הכאבים, הדלקות - כל אלה נובעים מחוסר איזון. ההבנה מהיכן נובע חוסר האיזון של המטופל מאפשרת למטפל להבין אילו מערכות גופניות נפגעו ומדוע, וכיצד ניתן לאזן את הגוף על מנת למנוע את המחלות כעת ובעתיד.


הבדיקה כוללת תשאול מקיף של המטופל ובדיקת הדופק שלו, בדיקת הלשון ובדיקה אורטופדית לפיה מטפלים בגוף בשלושה אספקטים: שלד, שרירים ואיברים פנימיים. כך, הכירופרקטיקה מאבחנת את בעיות השלד והרפואה הסינית על רבדיה השונים מאפשרת הקלה והרפיה של השרירים הכואבים באמצעות שיאצו, איזון של האברים הפנימיים כולל מחלות וכאבים ועיסויים שונים - רקמות, לימפה ורפלקסולוגיה כסיוע לכאבי שרירים ולמען תפקוד נכון שלהם.


הטבע בנוי על זרימה ותנועתיות - וגוף האדם פועל בהתאם. על מנת לשמר אנרגיה, זרימת דם ונוזלים - יש לשמר את התנועה. הגוף שלנו הוא כמו נהר עם ערוצים ויובלים שכל אחד מהם מזרים כוח ועוצמה למקום אחר בגוף. אם אחד היובלים ייתקע - ייגרם כאב בצד המסוים הזה, הזרימה תיפסק ועם הזמן יוביל הדבר להתפרצות מחלות.

 
אחת משיטות המגע של הרפואה הסינית היא השיאצו - שיטה שהומצאה ופותחה בתחילת שנות ה-20 ופירושה "לחץ של אצבע". באמצעות לחץ והרפיה בנקודות חסומות ניתן לפתוח חסימות. זה קצת דומה לצינור תקוע במטבח. לוחצים ומשחררים - והמים זורמים לרווחת כולם.
בתחילת הטיפול, המטפל מזיז את המטופל בתנועות רכות שמזכירות את יישור החול בארגז החול. מצד לצד, באיטיות ונעימות רבה, המטפל מערסל את המטופל, ומרגיע את השרירים הקפוצים. צריך לגעת כדי לשחרר. מגע הוא סוג של הארקה - חיבור לאדמה, למודעות. אמהות נוגעות בילד במקום שבו קיבל מכה ומקלות על הכאבים, מניחות יד על המצח כשהוא חולה ומרגיעות. יש בכך חוכמה לא מודעת - המגע הוא תחילת הריפוי.

 


בעת הצורך, מטפלים מסוימים משתמשים בדיקור, להאצת תהליך הריפוי, הקלה על כאבים ריאומאטיים וסיוע במקרים קשים של נשימה, לחץ נפשי, אסטמה, כאבי ראש, מחזור וכדומה.

 

טיפ?
יש להתייחס לתזונה שלנו בכובד ראש. להימנע ממזון מתועש ולהעדיף מזון טרי וביתי. תזונה היא המפתח לילד רגוע או עצבני ולמבוגר בריא או כזה הסובל מתסמינים שונים. הנטייה בחברה המערבית היא לאכול הרבה יותר ממה שצריך באמת. כשאמהות מכריחות את הילדים שלהן לאכול הן טועות. הנוסחה צריכה להיות כזו: הילד ידאג לכמויות שהוא צריך וההורים - ידאגו לאיכות.


הידעתם?
הגוף האנושי הוא כלי תהודה והדופק שלנו הוא כלי אבחוני, המפגש הראשוני בין המודע שחש המטופל והלא מודע שחש המטפל. באמצעות הדופק יכול המטפל לאבן מחלות וחסימות ולטפל בהן.


כותב המאמר הוא ערן מורדי, מטפל ברפואה הסינית במרכז בריאות רפאל

הכותב, ערן מורדי, מטפל ברפואה סינית במרכז בריאות רפאל המספקת טיפולי כירופרקטיקה וטיפולי רפואה משלימה נוספים כמו דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה, עיסוי רקמות עמוק ועוד.

פרסום ? סטודיו מאור קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב