דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות לבחירת וילונות לבית 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2760 פעמים ]

חלק חשוב בעיצוב פנים הוא הטקסטיל הכולל וילונות, כריות ושטיחים. הוילונות הם פריט אופנתי  המאפשר לשדרג את החדר בכל תקציב ובכל צורה. הוילונות משמשים למטרות מעשיות: מבודדי חום, מסננים קרני השמש וגם משמשים כאלמנט עיצובי בולט . התאמת הוילון לבית צריכה להתבצע באופן שקול בשל היותו גורם דקורטיבי חשוב ודומיננטי. צריך  להתאים את הוילון לצרכי בני הבית ויחד עם זאת לשלבו בצורה טובה עם הריהוט והצבעים השולטים בחדר.

כיצד לבחור את הוילון
בעת עיצוב החלל בסיועו של איש מקצוע או באופן עצמאי, צריך לקבוע מראש איזה סוג של וילונות נתלה באזורים השונים בבית.    יש לערוך מדידה של החלונות, לבצע בדיקה של כיווני האוויר באזורים השונים בבית ועד כמה נדרשת הצללה בכל אזור. בשלב הבא צריך להחליט לגבי הגוונים הרצויים לוילונות שישתלבו היטב עם רהיטי החדר. שיקולים נוספים הם הסגנון של הוילון, סוג התפירה, הבדים, תוספות לווילון ועוד.

המטרות המעשיות של הוילון
בחדרים עם קרינה חזקה של שמש מומלץ   לבחור וילונות העמידים בפני דהייה ומסננים את הקרינה. יכולת ההצללה הינה בהתאם למידת אטימות הוילון. ישנם וילונות היכולים למנוע חדירת רעשים, ישנם וילונות שמונעים הצטברות אבק ווילונות שמונעים הצטברות של בקטריות.

חלונות בגדלים שונים
אם רוצים לרכוש וילונות לכיסוי חלונות קטנים כמו  במרתף, צריך להתאים להם וילון המתאים למידותיהם המכווץ בחלק העליון. הוילון יכול לכסות את כל החלון או להשאיר חלל ריק באמצע. כדאי לבחור וילון בהיר או שקוף  המאפשר כניסת אור ואוויר. את מוט הוילון צריך לתלות מעל החלון וסמוך לתקרה. לחלון צר וארוך רצוי להתאים וילון נגלל צבעוני או בעל דוגמא מיוחדת. לחלונות מעוגלים אפשר להתאים וילונות וונציאנים.

בחירת בדים לווילון
ניתן לרכוש וילונות העשויים ממגוון אריגים טבעיים שמתאימים לסגנון כפרי  או סינתטיים שמחזיקים שנים ארוכות והם נוחים לניקוי. הכותנה היא אריג טבעי ונעים שמגיע בכל צבע שרוצים ואפשר לרקום עליו ולהוסיף לו דוגמאות. גם הפשתן הוא אריג טבעי ואוורירי שגווניו הבסיסיים הם שמנת ואוף וויט. עם אפשרות לגוונים נוספים. המשי יכול להיות טבעי או סינתטי והוא בד אלגנטי עם אפשרויות דקורטיביות רבות. הוואל הוא בד שקוף ורך שלרוב מגיע בגוון לבן וניתן להזמינו מקומט או רקום. בד האורגנזה הוא סינתטי ובעל חזות אוורירית המשלבת אריגים שקופים, מרקמים וצבעים שונים כולל זהב וכסף. בד שיפון הדק והשקוף מעניק לחדר מראה יוקרתי ואלגנטי.

אביזרים לווילונות
לווילונות יש אביזרים משלימים וחשוב להתאימם לחלון ולווילון הנבחר: מסילת הווילון הממוקמת מעל החלון והיא מכוסה על ידי הווילון, מוט הווילון העשוי משלל חומרים כגון ברזל שחור, במבוק וכו'.  כמו עץ, אלומיניום, ועוד. המוט הוא חלק חשוב במראה הכללי של הוילון ולכן חשוב לבחור מוט דקורטיבי. את הוילון משחילים עליו על ידי הטבעות. בנוסף,  ישנם סרטים איכותיים המשלבים אבני קריסטל ודסקיות, גדילים אותם תופרים על הבד לעיצוב מהודר, חבלים וחבקים לקשירה וכו'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב