דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול הומאופתי במיגרנות 

מאת    [ 24/07/2007 ]

מילים במאמר: 1299   [ נצפה 4477 פעמים ]

"בין תאי המוח האפורים, עומד שם שוטר, המכוון את התנועה. זרימת הדם מתעכבת, ונוצר פקק, למשך זמן לא ידוע. כשהחמצן מגיע, השוטר נעלם. כשהסכר נפתח." (מאת: סימונה ברנשטיין) (1)

במאמר זה אדון בהבדלים בטיפול במיגרנה בין הגישה הקונבנציונאלית לגישה ההומאופתית.

רוב הסובלים ממיגרנה מכירים את הבעיה והסימפטומים,לכן אכתוב עליהם בקצרה.

רבים חושבים שכאב ראש זה חלק מהחיים. פעמים רבות אומרים שאין מה לעשות וצריך לחיות עם זה, כי לרפואה הקונבנציונלית אין תרופה חד משמעית המרפאת לחלוטין את המיגרנות, אלא רק תרופות שמקלות חלקית על התופעה, וגם זה לא תמיד. מה גם שחלק מהתרופות ממכרות, ורובן מזיקות לכבד. אך כ- 25% מהנשים וכ- 8.3% מהגברים בישראל סובלים מכאבי ראש כרוניים. זה מסתכם ביותר מ - 2 מיליון איש!

לכל כאב יש תפקיד לאותת לנו על בעיה שיש בגוף.
גם אם רוב כאבי הראש לא מעידים על מחלה מסוכנת, הם מגבילים את תפקודנו ופוגעים באיכות החיים של הסובלים מהם.



קצת על המיגרנות:

המיגרנה הינה תהליך ביולוגי שהגורמים המשלהבים אותו יכולים להיות רבים. הטענה פעמים רבות היא שמרבית כאבי הראש הם ממתח בשרירים בצוואר (בעיות בחוליות,פריצות דיסק ובחוליות הצוואר), בכתפיים ובראש כתוצאה מתנוחת גוף לא נוחה, לחץ או עייפות.

אופציה נוספת שגורסים היא כאשר הכאבים מופיעים במצח, ואז פעמים רבות אומרים שהבעיה היא הסינוסים וניתנת אנטיביוטיקה (שלא מסייעת). גם כאב סביב העין מאובחן לעיתים כסינוסיטיס ומטופל באנטיביוטיקה.

רוב התקפי המיגרנה מתחילים בד"כ בגיל צעיר מאוד, (בסביבות גיל 12-13). המיגרנה יכולה להמשך שעות אחדות עד כמה ימים, ומתבטאת בכאב חזק, הולם, ובהתקפים חוזרים של כאבי ראש שמתחילים בצורה פתאומית ויכולים להתלוות לסימפטומים שונים הקשורים בראייה (אאורה,, בעיכול (בחילות, הקאות ועוד), במצב הנפשי (עצבנות, דיכאון) ועוד. הרגישות הכללית עולה (לרעש, אור).



טריגרים למיגרנה:
הסיבות על פני השטח יכולות להיות שינויים הורמונליים (ואז יש קשר לווסת וזמן ההיריון אין התקפי מיגרנה). הסיבה יכולה להיות גם מתח, עייפות, חוסר שינה, עודף שינה, תזונה לקויה, נסיעות, שינויי מזג אויר ואף עצירות. אך מדובר בתהליך ביולוגי של חוסר איזון ומניעת הגורמים המשלהבים הינו כעזרה ראשונה בלבד- אין בכוחו לרפא את המיגרנות לחלוטין ולהבטיח שלא יחזרו.

ממליצים להימנע ממוצרים המכילים קפאין (קפה, קולה, סוגי שוקולד), ממונוסודיום גלוטומט (הנמצא באוכל סיני, מזונות משומרים, מזונות מעושנים, אבקות מרק, ביסלי), ניטריטים (בנקניק, פסטרמה, המבורגרים),מאכלים שמכילים צבע מאכל צהוב, מאכלים ומשקאות ממותקים, גבינה צהובה, יין אדום. (כדאי לשים לב אצל ילדים הסובלים מכאבי ראש רבים לכמות הקולה שהם שותים. צריכה מוגברת של קולה מאפיינת ילדים רבים ויכולה להחמיר את הבעיה אצלם). אך כמה שנימנע אין התחייבות שבזאת הבטחנו לעצמנו מניעת המיגרנה...



הטיפול הקונבנציונלי-

לא תמיד הרופאים מתייחסים ברצינות לחומרת המיגרנה. חושבים שמתח, אלרגיות למזון, רגישות יתר לכאב, בעיות פסיכולוגיות או רצון לחמוק מאחריות הם שיוצרי אותה- כשבעצם הם יכולים לעורר אותה, אך אינם הסיבה לקיומה. ההנחה היא שאנשים עם מיגרנה אחראיים על כאבי הראש שלהם ויכולים להפסיק אותם אם רק "ישגיחו טוב יותר על עצמם". (4) סיפורה של אם צעירה, שהחלה לסבול ממיגרנות אחרי לידת בנה השלישי, פחדה לספר על כך לרופאה מחשש שיגיד לה שהיא רק צריכה לנוח יותר ולא לקחת דברים ללב. היא חששה שהוא לא ייקח ברצינות את כאבה.

סיפור נוסף שהדהים אותי הוא מקרה של אישה שאושפזה בעקבות הפרעות נפשיות אמרה שאנשי צוות בריאות הנפש דחו את אבחון רופאה הקודם בדבר המיגרנות שלה והתעקשו שהאישויות האחרות שלה יצרו את כאב הראש. הם סרבו לעזור לה ולטפל בהן ואף חלקם חשבו שזה לא טוב שהיא שוהה כל כך הרבה במטה בזמן התקף המיגרנה!!!(4)

כשכבר כן מתייחסים למיגרנה, הטיפול מתחלק לטיפול מניעה ולטיפול בהתקף. נוהגים להיעזר בתרופות לשיכוך כאבים, תרופות להורדת לחץ הדם, תרופות נוגדות דלקת, תרופות חוסמי בתא, נוגדות דיכאון, נוגדות אפילפסיה,ותרופות הפועלות על מערכת הסרוטונין.


תרופות נגד כאבים לא פותרות את שורש הבעיה אלא מטפלות רק בסימפטומים זמנית.


תרופות אלה הן חומרים כימיים רעילים, שפוגעים בכבד והכליות וגם מעודדים התפתחות של מחלות כרוניות נוספות כמו דלקת פרקים וסרטן. לדוגמה- התרופה Imitrex עלולה לפגוע בעובר כשניתנת בהריון. (2)



על פי דבריו של פרופ' גולדהמר- "אין להגזים בנטילת התרופות למיניהן שכן אז המיגרנה משנה את פניה ונעשית למחלת כאבי ראש יום יומיים כרוניים" ואז הוא טוען - "יצטרך המטופל לעבור תהליך גמילה קשה כמו מסמים" (3)

אם כן, מה הוא הטיפול האלטרנטיבי המומלץ?

אם ידועה בעיה בחוליות הצוואר, כגון שינויים ניוונים ופריצת דיסק(תהיה הגבלה בתנועה), רצוי לטפל בטווינא-פיזיטרפיה סינית כדי לשחרר את נוקשות השרירים. אם לא זאת הסיבה, אני ממליצה על טיפול הומאופתי קלאסי לטיפול במיגרנה.



הטיפול ההומאופתי במיגרנות:

המטרה בטיפול ההומאופתי היא לרפא את המיגרנות ולמנוע את חזרתן. בניגוד לרפואה הקונבנציונלית הכוללת תרופות שמסכנות את הכבד והכליות ועלולות ליצור התמכרות, ההומאופתיה אינה ממכרת ואינה מזיקה לשאר אברי הגוף. המטרה בטיפול ההומאופתי היא לחפש את הסיבה ממנה הכל התחיל. לאחר ריפוי הסיבה, שבד"כ היא טראומה פיזית או רגשית שמתבטאת ע"י הגוף במיגרנות (כשבעיה אינה נפתרת, הגוף מייצר כאב כדי להביא אותנו למודעות שמשהו אינו כשורה ודורש טיפול), יעבור הכל- זה יתחיל מהתמודדות חדשה עם הבעיה שגרמה למיגרנות להתחיל, הסתכלות חדשה על הדברים ובעקבות כך גם ריפוי המיגרנות. הימנעות מהגורמים שמשלהבים מיגרנה תמיד טובה, אך לא יהיה צורך לעמוד עם היד על הדופק כל הזמן, והתחושה הכללית בלי קשר תהיה טובה יותר, כיון שההומאופתיה תטפל גם בגורם למיגרנה והמצב הכללי ישתפר- תיאבון, מרץ, שינה וכו'.

אצל חלק מהאנשים קיים קשר בין מזון ומיגרנה, ומזון לא נכון יעורר אותה,במיוחד אם יש להם רגישות מיוחדת אליו. אך חיזוק מערכות הגוף בעזרת ההומאופתיה יביא לחוסר תלות בתזונה. (אין הכוונה לרוץ לאכול את כל מה שמזיק לנו, אלא שהרגישות למזון תרד, ויהיה יותר חופש בבחירת המזון כי האדם התחזק).



איך מתקיים הטיפול ההומאופתי?

בסופו של טיפול הומאופתי הכולל ראיון בן כשעה-שעתיים, ניתנת תרופה הומאופתית אחת שהכי מתאימה לאדם מתוך אלפי תרופות הומאופתיות שמרפאות מיגרנות, ומטרתה להביא לא רק לריפוי המיגרנה, אלא לאיזון כללי של המצב הבריאותי והנפשי, כך שבעיות נוספות יעברו, ויחול שיפור בתחושות הפיזיות, הנפשיות והכלליות. (בעיות נוספות יכולות להיות- בעיות עיכול, קשיי הרדמות בלילה, תיאבון שאינו מאוזן ועוד).

ההומאופתיה מחפשת ממה הכל התחיל. פעמים רבות זה התחיל ממצב שהיווה סוג של טראומה- תאונה, נטישה, לחץ, (לעתים המצב עדיין קיים בהווה ואינו רק נחלת העבר), התעללות, דיכאון ועוד. המטרה היא לרפא את המצב הנפשי והפיזי שהביא למיגרנה ולא רק "להקל " על כאב הראש (הכאב התחיל ממקום אחר ומתבטא בראש. הרבה פעמים הסיבה אינה פיזית ולכן הטיפול אינו צריך להיות פיזי).

כיון שהטיפול ההומאופתי הקלאסי מתחשב במכלול החיים ולא מתמקד באספקט אחד שלהם, בראיון נבדוק מתי החלה המיגרנה ומה אופייה, אך גם נתייחס להלך חייו של האדם ואופיו. על פי הגישה ההומאופתית, יש קשר בין הגוף לנפש, ומיגרנה מעידה על בעיה פנימית עמוקה יותר. ההומאופתיה עובדת על פי העיקרון של "דומה בדומה ירפא"- כלומר, בטיפול נחפש תרופה הומאופתית שקשורה לסיטואציה בה נמצא האדם, ובגללה נעשה חולה.

לדוגמה- מטופלת בת 50, שסבלה ממיגרנות כ-15 שנה, שהורגשו "כמו פטישים הולמים" והוחמרו במיוחד בבוקר כשקמה מהשינה. בטיפול התייחסתי למאפיינים החשובים האלה, אך גם לעובדה שהמיגרנות החלו מספר חודשים לאחר שבן זוגה נפטר, והיא לא התגברה על כך. בנוסף לעובדה שכל כך אהבה מלח- קיבלה תרופה בשם Nat-m, המכילה מלח וקשורה לאבדן עליו לא התגברו.

טיפלתי באשה כבת 34, שסבלה מתופעות של מיגרנות קשות בזמן הווסת. היא סיפרה, שלאחר שהחל הדימום הכל היה נרגע. אך בימים שלפני, סבלה מכאבים איומים, תמיד בצד שמאל של הראש. בזמן שלפני הווסת תמיד הייתה הופכת קנאית וחשדנית והייתה בטוחה שבעלה בוגד בה ואינו נמשך אליה יותר. בהתחשב בכל הנתונים שמסרה לי בראיון זה, נתתי לה רמדי שנקראת "Lachasis". בפגישתנו השנייה לאחר כחודש נראתה רגועה יותר, קורנת יותר. היא סיפרה שבווסת האחרונה לא הייתה חשדנית בזמן שלפני הדימום. היה שיפור רב ברמת הכאב והמצב ממשיך להשתפר מיום ליום, ברוב תחומי החיים. היא נהגה לסבול מפריחה אדומה- סגלגלה והיא נרפאה מספר ימים לאחר נטילת הרמדי.





לסיכום, במצבים של מיגרנה, כדאי לנסות טיפולים שאינם כרוכים בתרופות כימיות על בסיס קבוע. מיגרנה שחוזרת שוב ושוב מוכיחה שהתרופה הכימית לא עבדה מספיק טוב. בכוחה של ההומאופתיה לפתור את בעיית המיגרנות לתמיד, והמלצתי האישית היא טיפול הומאופתי, שמביא לריפוי ללא סיכונים מיותרים. הבריאות משתפרת מאד- כי החיות הכללית עולה ומערכת החיסון מתחזקת.

אשמח מאוד לתגובותיכם ושאלותיכם בנושא המאמר.

בברכה

עדי צוקר

הומאופתית קלאסית



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מתוך:



http://stage.co.il/Stories/481157 (1



http://www.wddty.co.il/research/migrain.html(2)- מתוך:



http://www.ima-adama.co.il/healling_methods/more/eran_ashhar6.htmמתוך: (3)-



http://movingforward.org/v2n3-health.html (4)-מתוך:

בברכה

עדי ברומר

הומאופתית קלאסית
לאחר שסקרתי את רבדיה השונים של הרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית, בחרתי בהומאופתיה שהרשימה אותי בצורת העבודה העמוקה וההגיונית שלה, בגוף ובנפש.

ההומאופתיה היא שיטת טיפול עדינה המותאמת לקצב האישי של המטופל.

האיזון בא מתוך המטופלים עצמם, ובהרמוניה עם צרכי האדם והטבע.
השכלתי:
לימודי המשך בהומאופתיה קלאסית בביה"ס סגולה של כרמל קרתי.
השתלמויות אצל הפסיכיאטר וההומאופת ד"ר מהאש גאנדי
הומאופתיה קלאסית- מכללת מדיסין- בניהולו של ד"ר חיים רוזנטל
לימודי כירולוגיה (אבחון בכף היד- על פי שיטת הולצמן)
רפלקסולוגיה (אבחון בכף הרגל) במ.ב.ט.ח.
עדי ברומר
לפרטים: 052-8983860
adi@brumer.us
http://adi.brumer.info/
טיפולים בחיפה ות"א.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב