דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כימיקלים - בשביל מה אנחנו צריכים אותם? 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 1940 פעמים ]

ישנם דברים סביבנו אשר קיבלו תדמית כל כך גרועה עד שאנשים שואלים בשביל מה המציאו אותם בכלל וחושבים שאולי היה עדיף בלעדיהם. דוגמא לכך נותנים כימיקלים. הם הפכו לשם גנאי, נקשרים עם נזק בריאותי וסביבתי, עד אשר אנו שוכחים לפעמים שהם אלו שגם מרכיבים תרופות מצילות חיים, חומרים העושים טיפול בשפכים ושומרים על הסביבה שלנו, ומרכיבים חומרי טעם וריח המשפרים את אורח חיינו. מאמר זה ינסה להסביר למי ששכח, במה מסייעים לנו הכימיקלים, מהקל אל הכבד.

לחיים נוחים יותר

תיאורטית, יכולנו להשתמש בסוגי סבונים מהטבע וחומרי ניקוי כמו חומץ, ולא בחומרים כימיים המכילים חומרי טעם וריח. יכול להיות גם שהם באמת יעילים מאוד ברמה מסוימת. אבל לא בטוח שבאמת היינו רוצים לחזור ולחיות בתקופה שבה לא היו דאודורנטים, שמפו, סבונים, חומרי ניקוי  ריחניים ומרכך כביסה. התרגלנו לריחות נעימים, לסטנדרטים של ניקיון והיגיינה, שללא חומרי טעם וריח לא היינו מכירים.

יכול להיות גם, שיכולנו לחיות בלי צבע לשיער, אולי היינו מסתפקים בחינה. אך אז היינו צריכים להסתפק בשיער שחור או אדום שלא בטוח שהיינו בכלל מצליחים להשיג. דבר זה נכון גם לאיפור, ללא כימיקלים היינו נעזרות בצבעים המוגבלים שהטבע מספק לנו. גם בלי מוצרי קוסמטיקה היינו יכולים להתקיים, אך תוחלת החיים עלתה ואיתה הרצון שלנו להמשיך ולהיראות צעירים יותר בהתאם להרגשה שלנו. את זה, בין היתר, מאפשרים הכימיקלים

לסביבה וחיים בריאים יותר

הקדמה הביאה איתה שפכים רבים בעיקר משתי סיבות. הראשונה, התפתחות התעשייה וריבוי מפעלים מסוגים שונים שחלקם מייצרים שפכים. השנייה,  שעלייה בכמות האנשים על כדור הארץ אשר מיצרים יותר שפכים. בשביל למנוע נזק סביבתי יש צורך בטיפול בשפכים. בזכות הטיפול בשפכים אנו מונעים זיהומים של מקורות מים לשתיה או לשחייה כמו בים ובנהרות. בהמשך, טיפול בשפכים חשוב גם לבעלי החיים ולצומח שזוהי סביבת החיים שלהם.

הכימיקלים מרכיבים חלק משמעותי כאמור ממוצרי ההיגיינה וחומרי הניקוי שלנו שבלעדיהם היינו מזמינים אלינו חיידקים רבים שהיו פוגעים בנו ובסביבה שלנו.

להצלת חיים

הכימיקלים מרכיבים את התרופות שאנו נאלצים לקחת, הם מרכיבים גם חלק מתרופות המנע והחיסונים. בזכות כך, אנחנו בדרך כלל לא מתים משפעת וכמעט ולא מכירים מגיפות שגורמות למוות המוני. זאת ועוד, הכימיקלים מצילים חיים גם בדרכים אחרות. לדוגמא, רובנו ככולנו היינו עדים לאחרונה למטוסי כיבוי האש שעמלו בכדי לכבות את השריפה באזור הכרמל. מטוסים אלו הכילו בין היתר כימיקלים היעילים הן לכיבוי שרפות והן למניעתן בעזרת חומרים מעכבי בעירה.

לסיום, אנו מקווים כי הצלחנו להסביר שכימיקלים ובהמשך להם תרופות, חומרי טעם וריח, טיפול בשפכים ועוד מועילים לנו ולחיינו, ואין צורך לפחד מהם.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב