דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח לאומי הזכויות שלכם הן החובות של המדינה 

מאת    [ 09/02/2011 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2270 פעמים ]

כל מה שאתם צריכים לדעת על הקשר בין קצבת נכות כללית, אחוזי נכות וכמובן מימוש זכויות רפואיות מופיע בחוק בצורה ברורה. אך היות ואף אזרח אינו בקיא בכל ספר החוקים המלא, ישנן תקנות מסוימות הרלוונטיות לכולנו, בעזרתן ניתן לקבל מושג ברור יותר על קצבת נכות כללית והזכאים לה. בנוסף, היכרות עם הסעיפים השונים של נושא מימוש זכויות רפואיות יכול לעזור לנו בבוא העת. למרות שאף אחד לא רוצה להתכונן למצב בו יזדקק לקבלת קצבת נכות, עדיין חשוב להכיר את הזכויות העומדות לרשותנו.

 

מה אומר החוק על קצבת נכות כללית?

באופן כללי, קצבת נכות כפי שהיא מעוגנת בחוק רלוונטית עבור כל תושב ישראל אשר עבר את גיל 18 ועוד לא הגיע לגיל זקנה. קצבת נכות כללית יכולה להגיע באחוזים שונים, בשל מצב רפואי מסוים הנובע מליקוי שכלי, נפשי וכמובן גופני. קצבת נכות היא חלק בלתי נפרד ממדינה השומרת על אג'נדה חברתית מתקדמת, ותפקידה לגבות את האזרח במישור הכלכלי במידה וכושר העבודה שלו נפגע. בנוסף, קצבת נכות אינה תומכת רק בנפגע עצמו אלא גם במשפחה המצומצמת והמורחבת שלו. למעשה, כדי לקבל את אותה קצבת נכות מבצעת ועדה רפואית מספר בדיקות הכרחיות הבוחנות בראש ובראשונה את יכולת התפקוד.

בנוסף, מטרתן של הבדיקות היא לבדוק גם את יכולת ההשתכרות, האם ישנה פגיעה בה ובאילו אחוזים. על פי המסקנות של הועדה הרפואית נקבעים אחוזי נכות והסכום אשר יוקצה לקבלת הקצבה. החוק גם מקצה קריטריונים מסוימים לבדיקת בני המשפחה התלויים למחייתם בתובע (מקבל הקצבה), וקובע תוספת תלויים בהתאם. הועדה יכולה גם לקבוע שיקום מקצועי עבור מקבל הקצבה, או לחילופין להורות על הנחה במיסי ארנונה ושירותים אחרים נוספים. בתביעות רבות הנוגעות לקבלת קצבת נכות כללית לא מקבל התובע את מה שדרש, וזאת עקב טיפול לא נכון במקרה. חשוב להכיר מראש את הנושא של מימוש זכויות רפואיות, ובמקרה הצורך אף להתייעץ עם גורם מקצועי, על מנת להשיג קצבת נכות כללית ראויה והוגנת בצורה מהירה.

 

איך מקבלים קצבת נכות?

בפועל, קבלת קצבת נכות כללית מגיעה בצורה חודשית: ביטוח לאומי משלם על פי אחוזי נכות אשר נקבעו על ידי הועדה הרפואית. גם ילדים יכולים לקבל קצבת נכות כללית, במסגרתה משולמת גמלה בסכום מסוים. למעשה, קצבת נכות רלוונטית גם עבור האוכלוסייה המבוגרת ומגיעה בדמות שירותים מיוחדים, ואפילו סיוע בהכוונה מקצועית מתאימה. בסופו של דבר, קצבת נכות כללית היא חלק מהחוק, ותפקידו של המוסד לביטוח לאומי הוא כל הזמן לבחון אותה תחת הפרספקטיבה של שירות לאזרח. אי עמידה בתנאים הללו היא פגיעה במנדט, שניתן לביטוח הלאומי בפרט ולמשרד הרווחה בכלל, ולכן יש להימנע ממצ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב