התמקדות בנושאים
מאוד קל להתפתות ולהתפרס למספר נושאים רב, אולם כדי ליצור ולשמור על קהל קוראים נאמן, עדיף להתמקד במספר נושאים מצומצם ולבנות את הבלוג סביבם. בבחירת הנושאים, רצוי לנסות ולהתמקד בנושאים בהם קיים לך יתרון יחסי על שאר האוכלוסיה מבחינת ידע, ניסיון או יכולת התבטאות בכתב.
וודא שיש מספיק תוכן
גם אם הבלוג שלך חדש, יש צורך שיכיל מספיק תוכן כבר מיומו הראשון שכן מבקר שיכנס ויראה תוכן מועט לא יחזור בשנית וודאי שלא ירשם לפיד שלך, וזה בעצם מבקר ?שרוף?. כלומר, עוד לפני שהבלוג משוחרר לעולם, יש לכתוב תוכן כדי למלאו כמה שניתן.
להזהר לא להתמקד בנישות צרות מדי
יש להזהר מלהתמקד בנושאי נישה צרים מדי, שלהם קהל קוראים פוטנציאלי קטן מלכתחילה. התמקדות שכזו תסיט את מירב המאמצים שלך מכתיבה נטו למאמצים למצוא קוראים.
המנע משימוש בתבנית ברירת המחדל
בוורדפרס למשל, תבנית ברירת המחדל, קובריק, הינה מאוד פופולרית ונמצאת בשימוש ע?י מאות אלפי בלוגרים. יש לנסות ולמצוא תבנית מתאימה פחות פופולרית, או, וזה הטוב ביותר, לעצב תבנית מאפס, תוך שימת דגש על יצירת עיצוב שיבדל את הבלוג שלך ממליוני בלוגים אחרים.
כתוב לעיתים קרובות, אך לא על חשבון איכות
כתיבה שוטפת תחזיר את הקוראים שוב ושוב, אבל זה לא אומר שצריך לכתוב רק עבור מטרה זו. צריך פשוט להקפיד על הזרמה שוטפת וקבועה של כתבות באיכות גבוהה. זה לא פשוט, אבל אף אחד לא אמר שלתחזק בלוג ברמה גבוהה זה פשוט?
סבלנות, והרבה
הבלוג שלך לא יביא קוראים בין לילה. מדובר בתהליך ארוך של כתיבה רבה, מילוי הבלוג בפוסטים רבים, איכותיים ומעניינים שלאורך זמן יביאו קהל קוראים באופן טבעי, שחלקו יהפוך לקהל קוראים נאמן ואף לכזה שימליץ על הבלוג לחבריו. ס ב ל נ ו ת.
לינקים
לינקים לבלוג ולפוסטים שלך הם אחד האלמנטים החשובים ביותר ביצירת תנועה. לכן, יש לוודא כי לכל פוסט קיים פרמלינק (שכשמו כן הוא - קבוע!), לא למחוק פוסטים ישנים והכי חשוב - לכתוב תוכן ששווה להוסף קישור אליו!
אל תריץ מודעות פרסום רבות מדי
טעות חמורה היא להריץ פרסומות, כגון גוגל אדסנס, כבר מיומו הראשון של הבלוג; גם כך התנועה מיזערית והמודעות לא ייצרו רווח כלשהו, כך שהרצתן בבלוג רק ירחיקו קוראים. חשוב היטב בטרם תתחיל להריץ מודעות וגם כשתרגיש שהבלוג מבוסס דיו, עשה זאת בצורה מושכלת.
מאוד קל להתפתות ולהתפרס למספר נושאים רב, אולם כדי ליצור ולשמור על קהל קוראים נאמן, עדיף להתמקד במספר נושאים מצומצם ולבנות את הבלוג סביבם. בבחירת הנושאים, רצוי לנסות ולהתמקד בנושאים בהם קיים לך יתרון יחסי על שאר האוכלוסיה מבחינת ידע, ניסיון או יכולת התבטאות בכתב.
וודא שיש מספיק תוכן
גם אם הבלוג שלך חדש, יש צורך שיכיל מספיק תוכן כבר מיומו הראשון שכן מבקר שיכנס ויראה תוכן מועט לא יחזור בשנית וודאי שלא ירשם לפיד שלך, וזה בעצם מבקר ?שרוף?. כלומר, עוד לפני שהבלוג משוחרר לעולם, יש לכתוב תוכן כדי למלאו כמה שניתן.
להזהר לא להתמקד בנישות צרות מדי
יש להזהר מלהתמקד בנושאי נישה צרים מדי, שלהם קהל קוראים פוטנציאלי קטן מלכתחילה. התמקדות שכזו תסיט את מירב המאמצים שלך מכתיבה נטו למאמצים למצוא קוראים.
המנע משימוש בתבנית ברירת המחדל
בוורדפרס למשל, תבנית ברירת המחדל, קובריק, הינה מאוד פופולרית ונמצאת בשימוש ע?י מאות אלפי בלוגרים. יש לנסות ולמצוא תבנית מתאימה פחות פופולרית, או, וזה הטוב ביותר, לעצב תבנית מאפס, תוך שימת דגש על יצירת עיצוב שיבדל את הבלוג שלך ממליוני בלוגים אחרים.
כתוב לעיתים קרובות, אך לא על חשבון איכות
כתיבה שוטפת תחזיר את הקוראים שוב ושוב, אבל זה לא אומר שצריך לכתוב רק עבור מטרה זו. צריך פשוט להקפיד על הזרמה שוטפת וקבועה של כתבות באיכות גבוהה. זה לא פשוט, אבל אף אחד לא אמר שלתחזק בלוג ברמה גבוהה זה פשוט?
סבלנות, והרבה
הבלוג שלך לא יביא קוראים בין לילה. מדובר בתהליך ארוך של כתיבה רבה, מילוי הבלוג בפוסטים רבים, איכותיים ומעניינים שלאורך זמן יביאו קהל קוראים באופן טבעי, שחלקו יהפוך לקהל קוראים נאמן ואף לכזה שימליץ על הבלוג לחבריו. ס ב ל נ ו ת.
לינקים
לינקים לבלוג ולפוסטים שלך הם אחד האלמנטים החשובים ביותר ביצירת תנועה. לכן, יש לוודא כי לכל פוסט קיים פרמלינק (שכשמו כן הוא - קבוע!), לא למחוק פוסטים ישנים והכי חשוב - לכתוב תוכן ששווה להוסף קישור אליו!
אל תריץ מודעות פרסום רבות מדי
טעות חמורה היא להריץ פרסומות, כגון גוגל אדסנס, כבר מיומו הראשון של הבלוג; גם כך התנועה מיזערית והמודעות לא ייצרו רווח כלשהו, כך שהרצתן בבלוג רק ירחיקו קוראים. חשוב היטב בטרם תתחיל להריץ מודעות וגם כשתרגיש שהבלוג מבוסס דיו, עשה זאת בצורה מושכלת.