דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב בבני ברק: שינויים בהרגלי הצריכה? 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2898 פעמים ]

הרגלי הצריכה בחברה החרדית היו ועודם נושא למחקר ממושך. לפי סימנים שונים, מחקרים מהזמן האחרון מצביעים על שינויים בהרגלי הצריכה של הציבור החרדי. שינויים אלה, גם כשהם מתרחשים בתחום אחד מסוים, יכולים להשפיע על תחומי צריכה אחרים של הציבור הזה. דוגמה אחת לכך היא השינויים שעשויים להשפיע על התחום של השכרת רכב בבני ברק.

עד השנים האחרונות, רוב המשפחות החרדיות לא החזיקו רכב פרטי. שלא כמו אחוז גבוה של משפחות ישראליות שמסתמכות בצורה מרובה על המכונית הפרטית ולעיתים אפילו מחזיקות שתי מכוניות במשק הבית, משפחות חרדיות העדיפו להסתמך על התחבורה הציבורית כדי להתנייד ולהגיע ממקום למקום. בשנים האחרונות החלו יותר ויותר משפחות חרדיות להשתמש בשירותיהן של חברות השכרת רכב בישראל. הדבר היה נכון בעיקר בימי החופש של החרדים, שנקראים בלשונם של החרדים ימי בין הזמנים. בימים אלה – חודש אב לפי לוח השנה העברי וסוף יולי או אוגוסט לפי הלוח האזרחי – משפחות רבות בחרו לפנות אל חברות השכרת רכב בישראל כדי לשכור מכונית גדולה במקום לסמוך על התחבורה הציבורית העמוסה במיוחד בימים אלה. גם אברכים רבים שיוצאים לחופשה מהישיבות בחרו להשתמש בשירותיהן של חברות השכרת רכב בישראל כדי לטייל ברחבי הארץ ולנשום אוויר.

הביקוש הגדל לשירותי השכרת רכב בריכוזים חרדיים הביא לצמיחתו של תת ענף בתחום של השכרת רכב בישראל. ניתן היה לדבר על התחום של השכרת רכב בבני ברק כתת ענף שבו החוקים מעט שונים ושיש בו מאפיינים שמבדלים אותו מהתחום הכללי של השכרת רכב בישראל. ההצלחה של השכרת רכב בבני ברק הייתה קשורה לשינוי בהרגלי הצריכה בחברה החרדית שגילתה את התחום של השכרת רכב וניצלה את היתרונות השונים הגלומים בו.

אלא שכיום החוקרים מתחילים להצביע על שינוי נוסף בהרגלי הצריכה של החרדים. יותר ויותר משפחות מתחילות לקנות מכונית פרטית ולהסתמך עליה במקום על תחבורה ציבורית ועל חברות השכרת רכב בבני ברק או בכל מקום שהוא. במידה והטרנד הזה יתחזק יש סיכוי שתרד בצורה משמעותית הדרישה לשירותיהן של חברות השכרת רכב בבני ברק. מעניין שכמה חברות השכרת רכב כבר החלו לנצל את הנטייה לרכישת רכב פרטי והן מציעות למכירה לציבור החרדי מכוניות מהשכרה או בליסינג. זוהי דרך אחת להתמודד עם השינוי המסתמן.

עם זאת חשוב לציין שהציבור החרדי לא התעשר בן לילה. רובו של הציבור עדיין חי בצמצום וקשה להאמין שהציבור הזה שהינו – בצורה יחסית לחברה הישראלית – עני למדי, ישנה בצורה דרמטית את הרגלי הצריכה שלו. עוד נקודה חשובה שנוגעת לענייננו היא שהציבור החרדי הוא ציבור מאד שמרני וקשה להאמין ששינוי חריף בהרגלי הצריכה יתרחש במהירות גדולה ויסחוף את כלל הציבור. השילוב בין השמרנות ובין המצב הכלכלי מסמנים שגם בעתיד הקרוב לא יחליפו מכוניות פרטיות את השימוש הנרחב בשירותי חברות השכרת רכב בבני ברק או בכל מרקום אחר בארץ.

חברות השכרת רכב בישראל עדיין צריכות להגיע לניצול מקסימאלי של המצב הקיים בציבור החרדי שאינו עתיד להשתנות בצורה קיצונית בעתיד הנראה לעין אלא יישאר במידה רבה דומה למצב הקיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב