דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות לעסקים 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 3060 פעמים ]

 

הלוואה לעסקים קטנים

 

הקמת וניהול עסק עצמאי כרוכים בהוצאות כספיות גדולות, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על הקמת עסק בכלכלה הישראלית ובשוק הישראלי הרווי גירויים ועסקים שמנסים את מזלם בכל פינת וקרן רחוב. כל מי שמעוניין להקים עסק או נקלע לקשיים כלכליים בעסק הקיים (דבר שיכול לקרות לכולם במציאות הישראלית ובכלל) מוצא את עצמו זקוק לסיוע כלכלי ברמה כזו או אחרת. במרבית המקרים, לא די ללוות כסף מקרובי משפחה או חברים, שכן מדובר בסכומים גדולים שלא נגישים לאדם מן השורה. לשם השגת הסכומים הדרושים להקמת או הצלת עסק קטן ניתן לפנות לבנקים השונים ולבקש הלוואה לעסקים. עסק קטן מוגדר כעסק שלא מונה מספר גדול של עובדים בעל מחזור שנתי שלא עולה על 22 מיליון שקלים. ישנם שני סוגים של הלוואות המיועדות לעסקים; האחד הוא הלוואות מהשוק הפרטי והלוואות מבנקים כמובן והשני הוא הלוואות בסבסוד המדינה או קרנות שונות שקמו במטרה לסייע לעסקים קטנים. לכל אחד מהסוגים יש את התנאים שלו, וכל בעל עסק יכול לבחור מה יהיה הכי יעיל עבורו בהתאם למחזור השנתי, ליכולת הכלכלית האישית וכד'.

 

הלוואה לעסקים - מקורות ותנאים

 

כאמור, ישנם שני סוגים עיקריים של הלוואות לעסקים - בנקים או מקורות מימון פרטיים אחרים וקרנות מימון לעסקים קטנים, חלקן בסבסוד המדינה. כידוע, בנקים מציעים הלוואות לכל דורש ולכל מטרה בתנאי שהלווה עומד בדרישות שמציב הבנק. כדי לקחת הלוואה לעסקים מכל בנק, ישנן כמה דרישות מינימאליות שיש לעמוד בהן בכדי שהבנק יסכים למתן ההלוואה. הדרישה הראשונה היא לבנות ולהציג לבנק תכנית עסקית עבור העסק. בתכנית יש לכלול את סכום ההלוואה המבוקש וכיצד תיישמו אותו לאורך פרק זמן מסויים. בנוסף, יש לכלול את צמצום ההפסדים ואת הרווחים שאתם צופים שייכנסו לעסק לאחר השקעת ההלוואה בהקמה או בחידוש העסק הקיים. בנוסף לתכנית העסקית יש להציג בפני הבנק את כל מקורות ההכנסה של העסק. במקרה של בנק, עליו לוודא כי העסקה משתלמת לו, ולכן ככל שהתכנית העסקית תציג היקף פעילות מבוסס יותר או פוטנציאל כלכלי גדול יותר, יש יותר סיכוי שהבנק יאשר את ההלוואה.

מאחר ובנקים לא תמיד נעתרים לבקשת הלוואה לעסקים מבעלי עסקים קטנים, אלו יכולים לפנות לקרנות סיוע לעסקים קטנים. קרנות אלו הוקמו על ידי המדינה והיא זו שרבה לכל הלוואה לעסקים שניתנת דרך הקרנות הללו. את הלוואות בערבות מדינה עצמה מקבלים מאחד הבנקים (מרכנתיל דיסקונט, הבנק הבינלאומי הראשון ובנק אוצר החייל). ההלוואות ניתנות לאלו המבקשים להקים עסק או נמצאים בקשיים בקידום העסק במסלול להון חוזר, או כאלה המבקשים להרחיב את העסק הקיים. הקרנות הללו פועלות באמצעות חברות חיצוניות כמו תבור או מט"י כשכל בקשה נבדקת בוועדות אשראי.

 

הלוואה לעסקים - מקורות נוספים

 

מעבר למקורות שהוזכרו לעיל, נין לבקש הלוואה לעסקים גם מקרנות מימון פרטיות פילנתרופיות שהוקמו לשם הסיוע בלבד ופועלות מכספי תרומות של נדבנים. בנוסף, ניתן לבקש הלוואה לעסקים גם מהאגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית. האגודה מעניקה הלוואה בסך שלא עולה על 75,000 ש"ח ללא ריבית לעסק שקיים לפחות חצי שנה.  

 

אני רואה משקל רב לפרטים הקטנים כגדולים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב