דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזונות לחיות המחמד שלנו 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2537 פעמים ]

חיות המחמד שלנו הפכו להיות חלק מהמשפחה, על כל המשתמע מכך, בטיולים, בתשומת הלב, ברביצה בבית וגם באוכל. כידוע משפחות רבות נוהגות לתת לחתולים ולכלבים אוכל או שאריות שהמשפחה אכלה. אלו שנוהגים לעשות כך ייתכן ולא מודעים לעובדה כי האוכל הזה עלול להיתפס על ידי הכלב או החתול כטעימים יותר, אך למעשה מדובר באוכל שהוא לא בריא לחיית המחמד שלנו.

מזון לחתולים – דאגה לבריאות חתולכם

 קיימת המלצה מצד וטרינרים ומוחים לבעלי חיים כי חתולים יאכלו מזון לחתולים ולא את האוכל הביתי והמבושל. קיימת סיבה להמלצה זו, יש מחקרים שקבעו שהאוכל לחתולים שבא בשקיות נמצא בריא יותר. כך שהוא מכיל תוספים תזונתיים שאין באוכל הרגיל שבני אדם אוכלים וחשוב שהחתולים יצרכו. יש גם סברה הפוכה שטוענת שחלק מן האוכל הביתי שלנו עלול להזיק לחתול לדוגמא למערכת העיכול שלו וכן לפרווה.

מזון לכלבים – כי זה בריא יותר

אצל הכלבים המצב דומה אך חמור יותר, מאחר וחתולים עלולים להיות בררניים לגבי האוכל שהם אוכלים, אצל הכלבים ידוע כי מידת הבררנות קטנה והם אוכלים את כל השאריות שבני האדם משאירים. הבעיה קיימת כאשר בני האדם הם אלו שנותנים לכלבים לאכול אוכל ביתי מאשר מזון לכלבים. מזון לכלבים גם הוא כמו מזון לחתולים נעשה בהתחשבות בתוספים תזונתיים, תוך התחשבות בגיל, משקל, והתחשבות באבות המזון שזקוק לו הכלב.

איפה משיגים את האוכל הבריא

כפי שנאמר לעיל, כאשר מדובר בבריאות חיית המחמד שלכם, הנטייה לעתים היא לבחור בדרך הקלה ולתת אוכל שהכנו או שאריות ממנו, לעתים אנשים נותנים שאריות תוך מטרה לפנק את חיית המחמד, אך קחו בחשבון שזה עלול להזיק יותר מלהועיל. בפעם הבאה שאתם יוצאים לקניות לסופר עברו דרך חנות חיות ורכשו עבור הכלב או החתול אוכל שיטיב עמם, בוודאי יהיה במקום מוכר שיוכל לייעץ באיזה סוג כדאי לבחור תוך התחשבות בנתוני החיה.

שמירה על חינוך

זכרו שככל שתרגילו את חיית המחמד כי היא אוכלת את אותו האוכל שאתם אוכלים, כך תיווצר בעיה בחינוך של אותה החיה. דמיינו לעצמכם כלב שרגיל שבעליו נותנים לו לאכול אחרי האוכל או תוך כדי הארוחה, פה עלולים אתם לכרות את העץ עליו אתם יושבים. ככל שתרגילו את הכלב שאתם מאכילים אותו יחד אתכם, כך תחנכו אותו תמיד להפריע לכם בשעת האוכל, לנדנד ואל תשכחו את המבטים המתחננים שהוא ישלח אליכם לאורך כל שעת הארוחה. האם באמת בזה אתם חפצים? כדאי שהכלב ידע שיש לו ארוחה במקום מסוים, שיש לו האוכל שלו ובשעה מסוימת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב