דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כריתת עצים בחוק 

מאת    [ 05/02/2011 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 4610 פעמים ]

 

עצים – משאב חשוב של הטבע

עצים הם משאב חשוב בעולמנו. הם מטהרים את האוויר, נותנים חמצן וגם צל, משמשים להסקה ולבנייה וכמובן – גם מספקים מזון לבעלי חיים ולבני האדם. מסיבות אלה ומסיבות נוספות, שאחת החשובות שבהן היא היחס והערך שאנו נותנים לטבע, הכוללים בתוכם את הערך החשוב של שמירה על הסביבה, כריתת עצים או גיזום עצים הן פעולות שיש לבצע אך ורק בפיקוח. הדבר אמור הן לגבי ישראל והן לגבי העולם כולו, כאשר בחלק ממדינות העולם פועלים יערנים, שתפקידם לשמור שאנשים לא מבעירים אש במקומות אסורים העלולים לגרום לשריפת עצים, שאין ביצוע של כריתת עצים ללא רישיון ועוד.

כריתת עצים וגיזום עצים – פקודת היערות

ישראל ירשה מהבריטים את חוק "פקודת היערות", שלפיהן הגורם המופקד על מתן רישיונות לכריתת עצים ולגיזום עצים הוא הקרן הקיימת בלבד. לפי חוק פקודת היערות, שנקבע על ידי הבריטים, על מנת להגן על העצים בשטחי ארץ ישראל, רוב עצי הנוי בארץ מוגנים בפני כריתה והעתקה. כאמור, כשקמה מדינת ישראל היא אימצה את החוק, ועד היום, במידה שרוצים לבצע כריתת עצים או העתקת עצים, יש לפנות לגורם המופקד על כך – הקרן הקיימת לישראל.

הקרן הקיימת לישראל אחראית על תחום כריתת העצים או גיזום עצים בכל מקום בארץ, פרט לשלוש הערים הגדולות – ירושלים, תל אביב וחיפה. בערים אלה הרישיון לכריתת עצים בכל תחומי העיר ניתן על ידי האגף לשיפור פני העיר (שפ"ע) שבעירייה.

רישיון לכריתת עצים – הסעיפים הדרושים

רישיון לכריתת עצים צריך לכלול את כל הפרטים הבאים: שם הקבלן המבצע את כריתת העצים, מספר הרכב שברשות הקבלן המבצע, סוג העץ העומד בפני כריתה, ציון המקום בו נמצא העץ העומד בפני כריתה, סיבת הכריתה, מועד הכריתה, וכמובן – חותמת של הגורם הממונה ותאריך רישיון בתוקף.

כריתת עצים או גיזום עצים ללא רישיון – עבירה פלילית

כל עץ, גם עץ שנמצא באזור ציבורי וגם עץ שנמצא בשטח פרטי וגדל מעט – הוא עץ מוגן. לכן, כל כריתת עץ או העתקת עץ חייבת ברישיון. על מנת לבצע כריתת עץ יש לפנות אל אחד מפקידי היערות שמפעילה הקרן הקיימת לישראל באזורים שונים בארץ. רק אם ניתן הרישיון – ניתן לבצע את כריתת העץ. כריתת עץ ללא רישיון היא עבירה פלילית לכל דבר.

כריתת עצים – רק ברישיון

לאור האמור לעיל, בין אם אתם מעוניינים בכריתת עצים בשטח ציבורי ובין אם בחצר הפרטית שלכם, חשוב שתקבלו קודם רישיון לכך מטעם הפקיד הממונה של הקרן הקיימת לישראל. בנוסף, חשוב לעבוד עם גוזם עצים מוסמך, שכמובן – קיבל רישיון לעשות זאת. אם אתם נתקלים בכריתת עצים שאתם יודעים שאינה חוקית – פנו לפקיד היערות הפועל באזור מגוריכם ודווחו על כך. זכרו: חשוב להגן על העצים מפני השחתה. הם אחד ממשאבי הטבע החשובים ביותר.

 

 

 





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב