דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשבים, מזיקים ומיני הדברות 

מאת    [ 05/02/2011 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 3237 פעמים ]

כל אחד ואחת מאיתנו נתקלו, לא פעם, בג'וקים מטיילים על השיש במטבח או בבית בכלל. אין זה מראה מלבב, זה בטוח.  לרדוף אחרי הג'וק עם נעל? להמתין שהחתולה או הכלב יפתרו את הבעיה עבורינו? להמתין עד שבן הזוג ישוב הביתה ויעזור לנו להרוג ולהעלים את הגופה אי שם במימי האסלה? לא משנה באיזה פתרון תבחרו, העיקר שהמזיקים ייעלמו ומהר.

אין לנו דרך לדעת, על פי רוב, מהיכן מגיעים אליו המזיקים הללו ובדרך כלל גם התזה מקומית עם ריסוס איננה פותרת את הבעיה אלא רק מדחיקה אותה והודפת – עד לפעם הבאה שתתקלו בג'וק שחום וגדול שמביט בכם ומזיז בסקרנות את מחושיו. אך מה עושים כאשר מדובר בשטחים חקלאיים גדולים בהם המזיקים עלולים להשחית ולהרוס חלקות שלמות?  הפתרון הטוב ביותר הוא קוטלי חרקים. עבור הרחקת אותם מזיקים ביתיים, ניתן להזמין שירותי הדברה ביתיים. מה יעשו אותם חקלאים? השימוש בקוטלי חרקים, כאשר מדובר על שטח ירוק גדול העלול להינזק עקב השתלטות מזיקים עליו, הוא הכרחי. מכיוון שלא מדובר בתחום זניח אלא בתחום שחשוב לדאוג לטיפול יסודי בו (שכן ההתרבות של המזיקים היא עצומה ומהירה), יש לפנות אל המומחים בתחום כדי לקבל את העזרה המקצועית והטובה ביותר.

 אך הבעיה עבור החקלאים אינה רק מזיקים מעופפים למיניהם. בפועל, פרט לאותם מזיקים בעלי כנף או זוחלים שונים, יש גם סוגי מזיקים בדמות עשבים שוטים, שיכולים, אף הם, לגרום לנזק בלתי הפיך בשטחים החקלאיים. מה יעשה אותו חקלאי שעליו להתמודד גם עם מזיקים וגם עם עשבים שוטים? גם כאן, קיימים חומרים קוטלי עשבים אשר מסייעים לכל אותם חקלאים מתוסכלים. הדברה של אותם מזיקים או עשבים, מסייעת לחקלאים במצוקתם זו. הדברה היא למעשה דבר הכרחי כאשר נתקלים במזיקים או בעשבים שוטים. התפשטותם המהירה, עשויה להרוס כל חלקה טובה ולגרום לנזקים עצומים בפרקי זמן קצרים מאוד. 

יש שפע של מזיקים שנגדם נאלץ לפעול במקרה של התקפה כזו – נחשים, עכברים, עטלפים שעלולים להרוס מעטי פירות, פשפשים, יתושים, דבורים, צרעות ועוד שלל מינים וסוגים. חשוב שטיפול ההדברה של אותם מזיקים יהיה יסודי ויעיל, בסטנדרטים גבוהים ומחמירים עם פגיעה מינימלית ביותר באיכות הסביבה ובצומח סביב. כאשר מדובר בהדברה של עשבים שוטים, מילת המפתח היא סבלנות, משום שהללו נוטים להיאחז בעקשנות בקרקע ולנסות את מזלם בהרס ללא רחמים. החוכמה היא להשתמש בקוטלי עשבים ובקוטלי מזיקים מבלי לזרוע הרס המוני בשטחים החקלאיים ולכן, יש לנקוט במשנה זהירות כדי לעשות זאת.




 



 

 

 

 

lch




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב