דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיקרומניפולציה (ICSI) 

מאת    [ 05/02/2011 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 4128 פעמים ]

מיקרומניפולציה (ICSI)

במקרים בהם הפריה רגילה (IVF סטנדרטי בו נותנים לזרע לחדור באופן עצמאי לביצית וע"י כך להפרותה) לא הניבה תוצאות טובות, או במקרים שיש בעית זרע חמורה, האמבריולוג בוחר זרע תקין ומחדיר אותו אל תוך הביצית תחת מיקרוסקופ מיוחד הנקרא מיקרומניפולטור.

בשיטה זו הנקראת מיקרומניפולציה (ICSI) ניתן להשתמש בעיקר כאשר יש ביציות בוגרות (M2) שמהוות 70-80% לערך מסך כל ההפריה. ניתן גם לנסות להפרות ביציות בדרגת ביניים של בשלות (M1). בביציות מסוג GV (לא בשלות) לא ניתן להשתמש בשיטת המיקרומניפולציה.

במקרים בהם איכות הזרע גבולית ולא ניתן לחזות האם הזרע יפרה באופן עצמאי את הביצית (IVF רגיל), או כשעדיף להשתמש בשיטת המיקרומניפולציה (ICSI), משתמשים בשיטה הנקראת בסלנג המקצועי Fifty-Fifty (50-50), כלומר חמישים אחוז מהביציות מפרים ע"י IVF רגיל ובחמישים האחוז הנותרים משתמשים במיקרומניפולציה (ICSI).

יש המשתמשים בשיטה זו בכל מקרה של עקרות בלתי מוסברת, מכיוון שלעיתים מקרים אלה "מסתירים" בעית זרע או ביצית. ישנם רופאים המעדיפים את שיטת ה-Fifty-Fifty ב-IVF  ראשון, על מנת להימנע ממצב בו לא יהיו הפריות כלל. מצב נוסף בו רצוי להשתמש בשיטת ה- Fifty-Fifty הוא מצב בו אין הפריות ב-IVF רגיל והסיבה לכך נעוצה בכך שגם אם ההפריה הרגילה לא הצליחה, יש סבירות להפריות תקינות ע"י IVF רגיל במחזור הטיפול הנוסף.

שאלה: מתי יודעים אם ההפריה הצליחה?

תשובה: בשתי שיטות ההפריה, הן ב-IVF רגיל והן בשיטת המיקרומניפולציה ניתן לדעת אם יש הפריה יום לאחר השאיבה. ביציות מופרות נקראות זיגוטות.

שאלה: האם בשיטת המיקרומניפולציה יש יותר הפריות מ-IVF רגיל

תשובה: ב-IVF רגיל מצפים לשיעור הפריה של 50-60% לערך, ובשיטת המיקרומניפולציה לשיעור הפריה של 70-80%. למרות שנראה לכאורה שבשיטת המיקרומניפולציה יש יותר הפריות צריך לזכור ש-IVF רגיל נעשה בסך כל הביציות לעומת שיטת המיקרומניפולציה שנעשית בד"כ בביציות הבוגרות בלבד. חשוב לציין שבשתי השיטות  מספר ההפריות יכול לעלות בימים הבאים עקב הפריות מאוחרות. חלק מהעוברים "יתקעו" בימים הבאים ולא ימשיכו להתחלק, או שיעברו תהליך שנקרא fragmentation (שברי תאים בעובר). לרוב אין טעם להחזיר עוברים אלה משום שהסיכוי להריון איתם הוא קלוש ביותר.

שאלה: האם טיפולי הפוריות ובעיקר המיקרומניפולציה מעלים את הסיכון ללידת תינוק עם מום?

תשובה: הנושא עדיין שנוי במחלוקת. קיימות עדויות לכאן ולכאן. יתכן שטיפולי הפוריות (הפריה חוץ-גופית) מעלים את שיעור המומים המולדים, אך ככל הנראה אין הבדל בין שיטת IVF סטנדרטית לבין שיטת המיקרומניפולציה. חשוב לציין שישנם רופאים המעדיפים, במידה והדבר אפשרי, את שיטת ה-IVF הרגיל על פני שיטת המיקרומניפולציה.

 כיצד הרפואה הסינית יכולה להשפיע על איכות העוברים ?

חשוב לציין שבמשך אלפי שנים נאספו מאות מחקרים וניסיון קליני על נקודות דיקור מסוימות וצמחי מרפא המשפרים באופן משמעותי את איכות וכמות הביציות והזרע.דיקור צמחי מרפא ושינויי תזונה שניתנים על פי אבחנה ספציפית משפרים את זרימת הדם לשחלות ובכך מאפשרים התחדשות טובה יותר של תאים והזנה טובה יותר של התא ,עוזרים למנוע נזקי חמצון הפוגעים בתאי הגוף בכלל ובתאי הביצית בפרט.

הטיפול ברפואה סינית עוזר לשפר את כל הגורמים הקשורים לאיכות עוברים לא טובה בהם איכות זרע לא תקינה , איכות ביציות ירודה (FSH גבוה) ובכך מעלים משמעותית את הסיכויים לייצר כמות הפריות מקסימאלית יחסית לנתונים הקיימים.בכל אופן לא משנה באיזו שיטת הפריה משתמשים אם במיקרו מניפולציה או בהפריה רגילה הטיפול ברפואה סינית יסייע בנוסף גם בתהליך ההשתרשות שברוב המקרים מהווה את הסיבה העיקרית לכישלון הטיפול.

למה קליניקת מעגלים?

קליניקת מעגלים הינה קליניקה לרפואה סינית המתמחה אך ורק בטיפולי פוריות הן באופן טבעי והן בשילוב עם טיפולי הפריה חוץ גופית , הניסיון הרב שצברנו הן במרפאתנו הפרטית והן ביחידת IVF במרכז הרפואי הלל יפה מאפשר לנו לתת את הטיפול היעיל ביותר לטיפולי ההפריה החוץ גופית.מניסיוננו הקליני הרב ראינו שיפור משמעותי באיכות הביציות ובאיכות העוברים בטיפולים בנשים עם אחוז שברים גבוה בתאי העובר וביציות אלסטיות ובמצבים בהם רמות הורמון ה- FSH  היו גבוהים.

 

 

קליניקה לפריון(פוריות)ברפואה סינית
קליניקת מעגלים מטפלת אך ורק בתחום הפוריות ושמה לה למטרה לנסות ולסייע ככל האפשר לאותם נשים וזוגות הסובלים מבעיות פוריות ונמצאים במהלך הטיפולים או לפני ולפיכך מנסה להגדיל את סיכויי ההצלחה בשימוש במספר דרכים שהוכחו מחקרית כמשפרים את הצלחת טיפולי הפוריות.
הקליניקה מתמחה בתחום הפריון ודרכי הטיפול ברפואה הסינית בבעיות הפוריות השונות כגון: חוסר פריון בלתי מוסבר, הפלות חוזרות, שילוב רפואה סינית בטיפולי הזרעה, שילוב רפואה סינית בטיפולי הפריה חוץ גופית, שחלות פוליציסטיות , אנדומטריוזיס,FSH גבוה ,בעיות זרע כגון מורפולוגיה ,תנועתיות זרע לא טובה , וריקוצלה ,ריכוז תאי זרע נמוך ועוד.
מזה 6 שנים אנו מטפלים בהצלחה רבה במקרים רבים של בעיות פוריות כאלו ואחרות הן כטיפול בפני עצמו והן בשילוב הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי של IVF/IUI. בנוסף לעבודתנו במרפאתינו הפרטית במרכז גירון, רעננה, אנו עובדים בשילוב עם היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי הלל יפה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב