דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקת יינות קלו דה גת מבציר 2009 

מאת    [ 03/02/2011 ]

מילים במאמר: 990   [ נצפה 2681 פעמים ]

יקב קלו דה גת שוכן לא הרחק מקיבוץ הראל, על יד מצפה הראל במבנה שהיה  מפקדת הפלמ"ח של יצחק רבין ז"ל במלחמת העצמאות. היקב עצמו למרות שהוא שוכן על גבעה מרהיבה ביופייה איננו אתר תיירותי בשונה מרוב היקבים בארצנו. אייל רותם, הבעלים והיינן מצהיר שמטרת היקב הוא לעשות יין שיימכר בחנויות ובמסעדות ולא להיות אתר תיירותי לביקורים. אומנם גישה זאת היא ללא ספק שנויה במחלוקת, הרי יש רבים מן חובבי היין נהנים לבקר ולטעום ביקבים. כנראה שיקב קלו דה גת איננו בנוי לכך מבחינה של רצון ותפעול, אך מה שלא שנוי במחלוקת זה האיכות העקבית של היקב משנה לשנה. ככל שנה לקראת פסח היקב הולך לשחרר את רוב היינות האדומים של הבציר מלפני שנתיים. כרגיל, הטעימה הונחתה ע"י מר ווילאם וויט, מנהל הייצוא של חברת Maison Sichel, המפיצה את יינות היקב בחו"ל לצד יינות בורדו (לחברה כמה שאטויים בבורדו).

יקב קלו דה גתשנסון לבן 2010, היין הוא ממסך של שרדונה ברובו יחדיו עם סמיליון, ויונייה ושנין בלאן. היין ללא מגע עץ, בארומה מלון, אשכולית, אפרסק, פרחוני, דבשי, מעט דשא קצוץ. היין בעל גוף בינוני, הרבה פרי טוב עם חומציות תומכות. נועד להיות יין יחסית קליל ומרענן ועושה את תפקידו נאמנה. המחיר בין 90 ל 99 שקלים.

יקב קלו דה גתשנסון אדום 2010, פעם ראשונה שהיקב מוציא שנסון אדום! ממסך אדום של מרלו, סירה ומורבדר. היין לאחר התסיסות שהה כשלושה חודשים בחביות משומשות ביותר. מפגין הרבה פטל, אוכמניות,  דובדבנים, פלפל לבן, בשרני ותיבול טוב שנותן מעט עשבי תיבול ירקרקים. גוף בינוני, מעט טאני כרגע,חומציות טובה ותומכת וסיום נעים ומייבש. בהחלט יין כייפי שנועד להשתות יחסית צעיר ולהעביר הפרי הרענן והאדום בעיקר. המחיר בין 90 ל 99 שקלים בדומה ללבן.

יקב קלו דה גתשרדונה 2009, היין הוא שרדונה טהור, אין פה תוספות יש פה שהייה על החביות כ – 12חודשים. נע בין העולם החדש לעולם הישן, נותן פרי טוב עם חומציות ועם זאת הקלייה והשפעת השהייה בחביות מורגשת. בארומה תפוח, מלון, אפרסק, לימוני, קלייה של החביות, קרמלטופי וחמאה. גוף בינוני, כרגע מורגש בארומה וגם בחך שמריות קלה, מעט טאני ומעט מתקתק. החך משדר את הפירות והקלייה מהארומה. השילוב של הקלייה יחדיו עם הפרי הטוב והחומציות רק מדגישים את העובדה ששרדונה זה זקוק לעוד שנה-שנתיים להראות מה יש לו. המחיר 160 שקלים.

קב קלו דה גתהראל קברנה סוביניון 2009, היין הוא ממסך של קברנה סוביניון בעיקרו עם מעט מרלו ופטיט ורדו. שהה כ-12 חודשים בחביות.  בארומה קברנה קלאסי, שזיף, קסיס, אוכמניות, שוקולד וקלייה בדמות קפהמוקה יחדיו עם תיבול שנותן מעט ירקרקות. כרגע היין בעל גוף בינוני-מלא, מאוד טאני, פרי ותיבול טובים וסיום ארוך. זהו בהחלט יין נהדר, שזקוק לעוד 2-3 להתרכך ולהראות את מלוא יכולתו. המחיר הוא 130 שקלים.

יקב קלו דה גתהראל מרלו 2009, היין 100% מרלו. הארומה מביאה עמה, דובדבנים, אוכמניות, קסיס, מעט וניל, קפה קלוי, תיבול ירקרק בדמות תימין ואורגנו. גוף מלא ועסיסי, היין הזה פחות טאניני מהקברנה סוביניון שקדם לו, מביא עמו גוף מלא ועגול. מעט ירקרקות, לעיס, חמיצות טובה ובעיקר טעים. יחסית מוכן לשתייה, לא שלא ירוויח מעוד יישון של שנה-שנתיים. המחיר הוא 130 שקלים.

יקב קלו דה גתהראל סירה 2009, ממסך של כ-85% סירה וכ- 15% קברנה סוביניון. בארומה, בשרני, פרחוני, סיגליות, פלפל שחור, שזיף, פטל, מינרליות, הדרים וקלייה של קפה. גוף בינוני-מלא, כרגע טאני יחסית ומעביר את הארומה בחך יחדיו עם החבית שכרגע בולטת ומעט מתקתק. החומציות כרגע מתחבאת מאחורי הפרי והטאנינים והסיום ארוך ונאה. באופן אישי, זהו היין שהוא הבחירה הראשונה שלי מהיקב כל פעם כשאני קונה יין של קלו דה גת. המחיר 130 שקלים.

קלו דה גתסיקרא סירה 2007, סדרת העל של היקב והיין הוא בהתאם עשוי כולו מסירה מכרם יחידני. שזיף, פטל, פרחוניות, סיגליות, הדרים, בשרניות, פלפל שחור מינרלי, , קפה קלוי ועץ של החבית.  גוף מלא, החך בהחלט משדר את כל טעמי הפרי, התיבול והבשרניות הנהדרת של היין. אומנם היין שהה כ-20חודשים בעץ חדש בלבד ובהחלט מורגש בארומה אך בחך העץ לא משתלט. בחך הוא מאוד עגול וקטיפתי עם סיום ארוך המשתלב עם חומציות טובה. יופי של יין, כן צעיר אך מאוד מענג מעכשיו לעוד עשור פלוס הוא יחזיק מעמד כנראה. המחיר, בין 250 ל 280 שקלים.

קלו דה גתעמק איילון 2007, הממסך הבורדולזי של היקב המורכב מקברנה סוביניון, מרלו ופטיט ורדו. בארומה שזיף, קסיס, אוכמניות, דובדבנים חמוצים, קפה קלוי ועץ. בחך היין בעל גוף בינוני, הטאנינים יחסית עגולים ומשולבים יפה ביין. בחך היין בעל גוף בינוני, הארומה מתבטאת גם בחך והסיום חומצי ומעט מייבש. מכל היינות זהו ללא ספק היין שהכי מוכן לשתייה, ממסך טוב המביא אתו יין עם פחות עוצמות מבצירים קודמים, יותר רך, עגול ונשי. המחיר 160 שקלים.

אז איך מסכמים טעימה ביקב קלו דה גת?

אם זה לא היה ברור לא היה יין גרוע בטעימה ויינות הסירה כבר מזמן חביבים עליי ביותר. למען האמת הופתעתי מכמה יינות. השנסון האדום, בהחלט הפתיע עם המורבדר ביין והנגישות והסגנון הנגיש, הצעיר והרענן שהוא מביא עמו. השרדונה של היקב, לטענת ווילאם זה היה בציר השרדונה הטוב ביותר של היקב, אני דיי נוטה להאמין מכיוון שלמעט 2005, לא הצלחתי ממש להתחבר ליין זה. הקברנה סוביניון הוא כנראה ההפתעה הגדולה ביותר שזה בעצמו אוקסימורון, הרי יינות קברנה סוביניון לא ממש נוטים להפתיע בטיבם. הרי ידוע שהזן סתגלן ותשתלו אותו כמעט בכל מקום בעולם ותוכלו להוציא יין טוב, עדיין פה הייתה ההפתעה שלא ציפיתי לקברנה סוביניון כזה טוב. בסוף הטעימה הוצא קברנה סוביניון 2003 שלא נכנס פה לרשמים, רק הערה אם יש לכם תפתחו. להזכירכם עד לפני כמה שנים הללו את שנת 2003 כשנת בציר גדולה ביותר בארצנו, בפועל, הקברנה סוביניון של 2009 יהיה טוב ממנו. אומנם לשנת בציר ישנה השפעה לא מעטה על טיב היין, אך פה אייל רותם הוכיח שניסיון מצטבר קובע יותר.

עידו גל-און
עורך ראשי
אתר קולינריה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב